vytisknout velikost písma Ford Focus s karosériou sedan vyzerá dospelejšie, predstaví sa v USA

Ešte pred oficiálnou premiérou plánovanou na nadchádzajúci autosalón v New Yorku predstavil Ford tretiu karosársku verziu svojho modernizovaného modelu Focus.
Ford Focus s karosériou sedan vyzerá dospelejšie, predstaví sa v USA

Rozsiahly facelift radu Ford Focus bol prakticky jedinou významnou novinkou značky Ford na jarnom autosalóne v Ženeve a predstavil sa tam ako hatchback a kombi. Pripomeňme, že Ford Focus zostáva priebežne najpredávanejším modelom sveta, a to najmä vďaka čínskemu trhu, no čas nezastavíte. Aktuálne, v poradí tretia generácia Focusu sa predáva už od konca roka 2010, a tak prišiel čas na facelift v polovici životného cyklu, a teraz sa dostalo aj na sedan.

Ford Focus sedan 2014 03.jpgFord Focus sedan 2014 01.jpgFord Focus sedan 2014 02.jpg
Ford Focus sedan 2014 06.jpgFord Focus sedan 2014 07.jpgFord Focus sedan 2014 09.jpg
Treťou karosárskou verziou nového Focusu je trojpriestorový sedan

Po štylistickej stránke toho veľa nového nečakajte, stvárnenie novinky zodpovedá faceliftu známemu už z Ženevy. Predok sa tak dočkal predovšetkým novej, výraznejšej masky chladiča v štýle Aston Martinu (prvýkrát sa pritom objavila už na prevedení Ford Focus Electric), prepracovaného nárazníka a nových, užších a do strán natiahnutých združených svetiel. Najvýznamnejšie modifikácie sa tak odohrali na opačnom konci karosérie.

Zadok dostal nový nárazník, prepracované veko batožinového priestoru a nízke a široké združené svetlá. Aj prevedenie interiéru nového sedanu Ford Focus zodpovedá už skôr predstavenému hatchbacku a kombi. Čo sa pohonných jednotiek týka, zrejme jedinou významnou novinkou v USA bude zavedenie u nás známeho zážihového trojvalca 1,0 l EcoBoost, ktorý sme naposledy testovali vo Forde Fiesta.

Ford Focus sedan 2014 10.jpgFord Focus sedan 2014 11.jpgFord Focus sedan 2014 12.jpgFord Focus sedan 2014 08.jpgFord Focus sedan 2014 04.jpgFord Focus sedan 2014 05.jpg
Facelift predku a interiéru je podobný ako pri európskych verziách

Ten bude kombinovaný, na USA možno trochu prekvapivo, výhradne s manuálne radenou šesťstupňovou prevodovkou, avšak hodnoty priemernej spotreby EPA zatiaľ známe nie sú. Ford ďalej sľubuje tichší, komfortnejší a lepšie vybavený interiér a upravené nastavenie zadných závesov kolies a elektrického posilňovača riadenia.

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY