vytisknout velikost písma Ford Focus s karosériou sedan vyzerá dospelejšie, predstaví sa v USA

Ešte pred oficiálnou premiérou plánovanou na nadchádzajúci autosalón v New Yorku predstavil Ford tretiu karosársku verziu svojho modernizovaného modelu Focus.
Ford Focus s karosériou sedan vyzerá dospelejšie, predstaví sa v USA

Rozsiahly facelift radu Ford Focus bol prakticky jedinou významnou novinkou značky Ford na jarnom autosalóne v Ženeve a predstavil sa tam ako hatchback a kombi. Pripomeňme, že Ford Focus zostáva priebežne najpredávanejším modelom sveta, a to najmä vďaka čínskemu trhu, no čas nezastavíte. Aktuálne, v poradí tretia generácia Focusu sa predáva už od konca roka 2010, a tak prišiel čas na facelift v polovici životného cyklu, a teraz sa dostalo aj na sedan.

Ford Focus sedan 2014 03.jpgFord Focus sedan 2014 01.jpgFord Focus sedan 2014 02.jpg
Ford Focus sedan 2014 06.jpgFord Focus sedan 2014 07.jpgFord Focus sedan 2014 09.jpg
Treťou karosárskou verziou nového Focusu je trojpriestorový sedan

Po štylistickej stránke toho veľa nového nečakajte, stvárnenie novinky zodpovedá faceliftu známemu už z Ženevy. Predok sa tak dočkal predovšetkým novej, výraznejšej masky chladiča v štýle Aston Martinu (prvýkrát sa pritom objavila už na prevedení Ford Focus Electric), prepracovaného nárazníka a nových, užších a do strán natiahnutých združených svetiel. Najvýznamnejšie modifikácie sa tak odohrali na opačnom konci karosérie.

Zadok dostal nový nárazník, prepracované veko batožinového priestoru a nízke a široké združené svetlá. Aj prevedenie interiéru nového sedanu Ford Focus zodpovedá už skôr predstavenému hatchbacku a kombi. Čo sa pohonných jednotiek týka, zrejme jedinou významnou novinkou v USA bude zavedenie u nás známeho zážihového trojvalca 1,0 l EcoBoost, ktorý sme naposledy testovali vo Forde Fiesta.

Ford Focus sedan 2014 10.jpgFord Focus sedan 2014 11.jpgFord Focus sedan 2014 12.jpgFord Focus sedan 2014 08.jpgFord Focus sedan 2014 04.jpgFord Focus sedan 2014 05.jpg
Facelift predku a interiéru je podobný ako pri európskych verziách

Ten bude kombinovaný, na USA možno trochu prekvapivo, výhradne s manuálne radenou šesťstupňovou prevodovkou, avšak hodnoty priemernej spotreby EPA zatiaľ známe nie sú. Ford ďalej sľubuje tichší, komfortnejší a lepšie vybavený interiér a upravené nastavenie zadných závesov kolies a elektrického posilňovača riadenia.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY