vytisknout velikost písma Ford Focus s karosériou sedan vyzerá dospelejšie, predstaví sa v USA

Ešte pred oficiálnou premiérou plánovanou na nadchádzajúci autosalón v New Yorku predstavil Ford tretiu karosársku verziu svojho modernizovaného modelu Focus.
Ford Focus s karosériou sedan vyzerá dospelejšie, predstaví sa v USA

Rozsiahly facelift radu Ford Focus bol prakticky jedinou významnou novinkou značky Ford na jarnom autosalóne v Ženeve a predstavil sa tam ako hatchback a kombi. Pripomeňme, že Ford Focus zostáva priebežne najpredávanejším modelom sveta, a to najmä vďaka čínskemu trhu, no čas nezastavíte. Aktuálne, v poradí tretia generácia Focusu sa predáva už od konca roka 2010, a tak prišiel čas na facelift v polovici životného cyklu, a teraz sa dostalo aj na sedan.

Ford Focus sedan 2014 03.jpgFord Focus sedan 2014 01.jpgFord Focus sedan 2014 02.jpg
Ford Focus sedan 2014 06.jpgFord Focus sedan 2014 07.jpgFord Focus sedan 2014 09.jpg
Treťou karosárskou verziou nového Focusu je trojpriestorový sedan

Po štylistickej stránke toho veľa nového nečakajte, stvárnenie novinky zodpovedá faceliftu známemu už z Ženevy. Predok sa tak dočkal predovšetkým novej, výraznejšej masky chladiča v štýle Aston Martinu (prvýkrát sa pritom objavila už na prevedení Ford Focus Electric), prepracovaného nárazníka a nových, užších a do strán natiahnutých združených svetiel. Najvýznamnejšie modifikácie sa tak odohrali na opačnom konci karosérie.

Zadok dostal nový nárazník, prepracované veko batožinového priestoru a nízke a široké združené svetlá. Aj prevedenie interiéru nového sedanu Ford Focus zodpovedá už skôr predstavenému hatchbacku a kombi. Čo sa pohonných jednotiek týka, zrejme jedinou významnou novinkou v USA bude zavedenie u nás známeho zážihového trojvalca 1,0 l EcoBoost, ktorý sme naposledy testovali vo Forde Fiesta.

Ford Focus sedan 2014 10.jpgFord Focus sedan 2014 11.jpgFord Focus sedan 2014 12.jpgFord Focus sedan 2014 08.jpgFord Focus sedan 2014 04.jpgFord Focus sedan 2014 05.jpg
Facelift predku a interiéru je podobný ako pri európskych verziách

Ten bude kombinovaný, na USA možno trochu prekvapivo, výhradne s manuálne radenou šesťstupňovou prevodovkou, avšak hodnoty priemernej spotreby EPA zatiaľ známe nie sú. Ford ďalej sľubuje tichší, komfortnejší a lepšie vybavený interiér a upravené nastavenie zadných závesov kolies a elektrického posilňovača riadenia.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY