vytisknout velikost písma Ford Focus s karosériou sedan vyzerá dospelejšie, predstaví sa v USA

Ešte pred oficiálnou premiérou plánovanou na nadchádzajúci autosalón v New Yorku predstavil Ford tretiu karosársku verziu svojho modernizovaného modelu Focus.
Ford Focus s karosériou sedan vyzerá dospelejšie, predstaví sa v USA

Rozsiahly facelift radu Ford Focus bol prakticky jedinou významnou novinkou značky Ford na jarnom autosalóne v Ženeve a predstavil sa tam ako hatchback a kombi. Pripomeňme, že Ford Focus zostáva priebežne najpredávanejším modelom sveta, a to najmä vďaka čínskemu trhu, no čas nezastavíte. Aktuálne, v poradí tretia generácia Focusu sa predáva už od konca roka 2010, a tak prišiel čas na facelift v polovici životného cyklu, a teraz sa dostalo aj na sedan.

Ford Focus sedan 2014 03.jpgFord Focus sedan 2014 01.jpgFord Focus sedan 2014 02.jpg
Ford Focus sedan 2014 06.jpgFord Focus sedan 2014 07.jpgFord Focus sedan 2014 09.jpg
Treťou karosárskou verziou nového Focusu je trojpriestorový sedan

Po štylistickej stránke toho veľa nového nečakajte, stvárnenie novinky zodpovedá faceliftu známemu už z Ženevy. Predok sa tak dočkal predovšetkým novej, výraznejšej masky chladiča v štýle Aston Martinu (prvýkrát sa pritom objavila už na prevedení Ford Focus Electric), prepracovaného nárazníka a nových, užších a do strán natiahnutých združených svetiel. Najvýznamnejšie modifikácie sa tak odohrali na opačnom konci karosérie.

Zadok dostal nový nárazník, prepracované veko batožinového priestoru a nízke a široké združené svetlá. Aj prevedenie interiéru nového sedanu Ford Focus zodpovedá už skôr predstavenému hatchbacku a kombi. Čo sa pohonných jednotiek týka, zrejme jedinou významnou novinkou v USA bude zavedenie u nás známeho zážihového trojvalca 1,0 l EcoBoost, ktorý sme naposledy testovali vo Forde Fiesta.

Ford Focus sedan 2014 10.jpgFord Focus sedan 2014 11.jpgFord Focus sedan 2014 12.jpgFord Focus sedan 2014 08.jpgFord Focus sedan 2014 04.jpgFord Focus sedan 2014 05.jpg
Facelift predku a interiéru je podobný ako pri európskych verziách

Ten bude kombinovaný, na USA možno trochu prekvapivo, výhradne s manuálne radenou šesťstupňovou prevodovkou, avšak hodnoty priemernej spotreby EPA zatiaľ známe nie sú. Ford ďalej sľubuje tichší, komfortnejší a lepšie vybavený interiér a upravené nastavenie zadných závesov kolies a elektrického posilňovača riadenia.

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

dnes | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY