vytisknout velikost písma Ford Focus RS vs. Ford Mustang V8 GT: Otázka za tridsaťpäť tisíc

Dajme tomu, že máte plus mínus tridsaťpäť tisíc a zháňate zaujímavé športové auto. Ponuka trhu je dnes veľmi pestrá a ako ju budete prechádzať, stopercentne sa skôr či neskôr zastavíte pri automobilke Ford, ktorá vás bude lákať do svojej stajne hneď na dve nové položky - Focus RS a Mustang.
Ford Focus RS vs. Ford Mustang V8 GT: Otázka za tridsaťpäť tisíc

A aby ste to nemali úplne jednoduché, každá má niečo unikátne. Focus RS dostal nevšedný pohon všetkých kolies a driftovací režim, Mustang na vás pôjde klasickou cestou. Za zhruba tridsaťpäť tisíc môžete vlastniť päťlitrový atmosférický osemvalec, manuál a samosvor. Za tridsaťpäť tisíc eur? Nikto iný vám nič podobné nedá.

Vďaka postupujúcej globalizácii výrobného programu potešil Ford fanúšikov svojich rýchlych modelov na oboch brehoch Atlantiku. Najnovší Focus RS, filozofiou i pôvodom európsky model, je prvý, ktorý sa predáva aj v USA - na veľkú radosť tamojšej komunity okolo športových áut.

A opačne. Mustang, legendárny americký pony car, je vo svojej aktuálnej generácii prvýkrát oficiálne v ponuke aj v Európe. Vďaka tomu Ford v súčasnosti predáva dve z vôbec najzaujímavejších športových áut na trhu, prinajmenšom v tejto cenovej hladine. Ale ktoré z nich uprednostniť? To je pekne zákerná otázka a ja sa obávam, že nemá jednoduché riešenie.

Chcel by som Mustang, pretože skvele vyzerá

Prvým vodidlom v riešení tejto otázky určite bude dizajn a ten jednoznačne hovorí pre Mustang. Nielen v porovnaní s Focusom RS, ale aj v kontexte celého trhu. Viac ako päťdesiatročná história je tu poznať. Najnovšia generácia nesie početné retro prvky odkazujúce do bohatej histórie modelu.

Za približne tridsaťpäť tisíc eur totiž bežne dostanete niečo športového prevažne na základoch nižšej strednej triedy (alebo menších vozidiel). Akokoľvek všetky tie Golfy R, Hondy Civic Type-R a Leony Cupra majú svoje kvality a rozhodne nevyzerajú zle, ťažko sa môžu merať s Mustangom. Ten stojí úplne mimo a navyše ponúka niečo, čo iní ponúknuť nevie. Je to legenda. Skúste si to povedať nahlas: "Kúpil som si Focus (Civic, Leon ...)" vs. "Kúpil som si Mustang". Čo znie lepšie?

Focus RS je oproti tomu vlastne obyčajný hatchback s veľkým krídlom a rozmernými otvormi v prednom nárazníku. Parádu s ním urobíte najmä u ľudí, ktorí vedia alebo aspoň tušia, o čo ide. Všetci ostatní sa omnoho skôr otočia za Mustangom.

Prvé čiastkové riešenie našej zákerné otázky je celkom jasné. Radšej by som vlastnil Mustang, pretože lepšie vyzerá a pretože to je jednoducho Mustang.

Chcel by som Focus, pretože je praktickejší

Iste, riešiť pri takýchto autách praktickú stránku veci je trochu na hlavu, ale úplne ignorovať ju tiež nemožno. Tridsaťpäť tisíc eur predsa len nie je málo peňazí a aj keď ste aktuálne zaprisahaný purista jazdiaci v zníženej Mazde MX-5, raz príde chvíľa, kedy vás začnú otravovať všedné starosti typu zložitejšieho vystupovania a skutočnosti, že neodveziete nič viac než dve igelitové tašky.

  Ford Focus RS Ford Mustang V8 GT
Dĺžka/šírka/výška 4390/1823/1472 mm 4784/1916/1381 mm
Rázvor 2647 mm 2720 mm
Rozchod kolies vpredu/vzadu 1564/1539 mm 1582/1655 mm
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY