vytisknout velikost písma Ford Focus RS vs. Ford Mustang V8 GT: Otázka za tridsaťpäť tisíc

Dajme tomu, že máte plus mínus tridsaťpäť tisíc a zháňate zaujímavé športové auto. Ponuka trhu je dnes veľmi pestrá a ako ju budete prechádzať, stopercentne sa skôr či neskôr zastavíte pri automobilke Ford, ktorá vás bude lákať do svojej stajne hneď na dve nové položky - Focus RS a Mustang.
Ford Focus RS vs. Ford Mustang V8 GT: Otázka za tridsaťpäť tisíc

A aby ste to nemali úplne jednoduché, každá má niečo unikátne. Focus RS dostal nevšedný pohon všetkých kolies a driftovací režim, Mustang na vás pôjde klasickou cestou. Za zhruba tridsaťpäť tisíc môžete vlastniť päťlitrový atmosférický osemvalec, manuál a samosvor. Za tridsaťpäť tisíc eur? Nikto iný vám nič podobné nedá.

Vďaka postupujúcej globalizácii výrobného programu potešil Ford fanúšikov svojich rýchlych modelov na oboch brehoch Atlantiku. Najnovší Focus RS, filozofiou i pôvodom európsky model, je prvý, ktorý sa predáva aj v USA - na veľkú radosť tamojšej komunity okolo športových áut.

A opačne. Mustang, legendárny americký pony car, je vo svojej aktuálnej generácii prvýkrát oficiálne v ponuke aj v Európe. Vďaka tomu Ford v súčasnosti predáva dve z vôbec najzaujímavejších športových áut na trhu, prinajmenšom v tejto cenovej hladine. Ale ktoré z nich uprednostniť? To je pekne zákerná otázka a ja sa obávam, že nemá jednoduché riešenie.

Chcel by som Mustang, pretože skvele vyzerá

Prvým vodidlom v riešení tejto otázky určite bude dizajn a ten jednoznačne hovorí pre Mustang. Nielen v porovnaní s Focusom RS, ale aj v kontexte celého trhu. Viac ako päťdesiatročná história je tu poznať. Najnovšia generácia nesie početné retro prvky odkazujúce do bohatej histórie modelu.

Za približne tridsaťpäť tisíc eur totiž bežne dostanete niečo športového prevažne na základoch nižšej strednej triedy (alebo menších vozidiel). Akokoľvek všetky tie Golfy R, Hondy Civic Type-R a Leony Cupra majú svoje kvality a rozhodne nevyzerajú zle, ťažko sa môžu merať s Mustangom. Ten stojí úplne mimo a navyše ponúka niečo, čo iní ponúknuť nevie. Je to legenda. Skúste si to povedať nahlas: "Kúpil som si Focus (Civic, Leon ...)" vs. "Kúpil som si Mustang". Čo znie lepšie?

Focus RS je oproti tomu vlastne obyčajný hatchback s veľkým krídlom a rozmernými otvormi v prednom nárazníku. Parádu s ním urobíte najmä u ľudí, ktorí vedia alebo aspoň tušia, o čo ide. Všetci ostatní sa omnoho skôr otočia za Mustangom.

Prvé čiastkové riešenie našej zákerné otázky je celkom jasné. Radšej by som vlastnil Mustang, pretože lepšie vyzerá a pretože to je jednoducho Mustang.

Chcel by som Focus, pretože je praktickejší

Iste, riešiť pri takýchto autách praktickú stránku veci je trochu na hlavu, ale úplne ignorovať ju tiež nemožno. Tridsaťpäť tisíc eur predsa len nie je málo peňazí a aj keď ste aktuálne zaprisahaný purista jazdiaci v zníženej Mazde MX-5, raz príde chvíľa, kedy vás začnú otravovať všedné starosti typu zložitejšieho vystupovania a skutočnosti, že neodveziete nič viac než dve igelitové tašky.

  Ford Focus RS Ford Mustang V8 GT
Dĺžka/šírka/výška 4390/1823/1472 mm 4784/1916/1381 mm
Rázvor 2647 mm 2720 mm
Rozchod kolies vpredu/vzadu 1564/1539 mm 1582/1655 mm
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY