vytisknout velikost písma Ford Focus RS má novinku, ktorá bude požierať pneu s ešte väčšou chuťou

Dosluhujúci Ford Focus RS je hatchback, ktorý skutočne vie driftovať. V praxi to však znamená okrem iného aj fakt, že vozidlo doslova požiera pneumatiky. Teraz prichádza novinka menom Drift Stick. Ide o elektronicky ovládanú športovú ručnú brzdu. Na vývoji sa podieľal svetoznámy jazdec Ken Block.
Ford Focus RS má novinku, ktorá bude požierať pneu s ešte väčšou chuťou

Keď sa povie "elektromechanická parkovacia brzda", ortodoxní fanúšikovia sa od zlosti orosia, pretože s takýmto zariadením už nikdy efektne neotočíte auto na mieste ani si nepomôžete k pretáčavému šmyku. A presne túto vec začne Ford prvého decembra ponúkať k Focusu RS. Len teda prevedenie je trochu iné, než ho poznáme zo všetkých ostatných vozidiel na trhu.

Ford chcel záujemcom ponúknuť podobné možnosti, aké poznajú z rally alebo zo slávnej série Gymkhana. Pretekárske špeciály používajú hydraulickú ručnú brzdu s veľkou pákou na volante, pomocou ktorej je možné vozidlo ľahko dostať do pretáčavého šmyku. Inštalovať tento systém do sériového Focusu by však vyžadovalo nemalé zásahy do auta ako takého, preto prišla k slovu elektronická náhrada.

Záujemcovia dostanú medzi predné sedadlá veľkú hliníkovou páku, ktorá je však s autom prepojená káblom. Ak za ňu zatiahnete, zablokujú sa kolesá zadnej nápravy, ale zároveň dôjde k rozpojeniu spojok v zadnom diferenciáli, takže ten nie je zbytočne namáhaný. Pri ladení tejto novinky ťažko mohol chýbať Ken Block, ktorý má s podobným štýlom jazdy bohaté skúsenosti.

Ford zatiaľ ponúkne Drift Stick iba na americkom a kanadskom trhu, pričom cena bola stanovená na 999 dolárov. Či sa dočkajú aj európski zákazníci, to Ford oznámi neskôr.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY