vytisknout velikost písma Ford Focus RS má novinku, ktorá bude požierať pneu s ešte väčšou chuťou

Dosluhujúci Ford Focus RS je hatchback, ktorý skutočne vie driftovať. V praxi to však znamená okrem iného aj fakt, že vozidlo doslova požiera pneumatiky. Teraz prichádza novinka menom Drift Stick. Ide o elektronicky ovládanú športovú ručnú brzdu. Na vývoji sa podieľal svetoznámy jazdec Ken Block.
Ford Focus RS má novinku, ktorá bude požierať pneu s ešte väčšou chuťou

Keď sa povie "elektromechanická parkovacia brzda", ortodoxní fanúšikovia sa od zlosti orosia, pretože s takýmto zariadením už nikdy efektne neotočíte auto na mieste ani si nepomôžete k pretáčavému šmyku. A presne túto vec začne Ford prvého decembra ponúkať k Focusu RS. Len teda prevedenie je trochu iné, než ho poznáme zo všetkých ostatných vozidiel na trhu.

Ford chcel záujemcom ponúknuť podobné možnosti, aké poznajú z rally alebo zo slávnej série Gymkhana. Pretekárske špeciály používajú hydraulickú ručnú brzdu s veľkou pákou na volante, pomocou ktorej je možné vozidlo ľahko dostať do pretáčavého šmyku. Inštalovať tento systém do sériového Focusu by však vyžadovalo nemalé zásahy do auta ako takého, preto prišla k slovu elektronická náhrada.

Záujemcovia dostanú medzi predné sedadlá veľkú hliníkovou páku, ktorá je však s autom prepojená káblom. Ak za ňu zatiahnete, zablokujú sa kolesá zadnej nápravy, ale zároveň dôjde k rozpojeniu spojok v zadnom diferenciáli, takže ten nie je zbytočne namáhaný. Pri ladení tejto novinky ťažko mohol chýbať Ken Block, ktorý má s podobným štýlom jazdy bohaté skúsenosti.

Ford zatiaľ ponúkne Drift Stick iba na americkom a kanadskom trhu, pričom cena bola stanovená na 999 dolárov. Či sa dočkajú aj európski zákazníci, to Ford oznámi neskôr.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY