vytisknout velikost písma Ford Focus RS dostal aktívny zadný diferenciál a výkon "cez 315 koní"

Ford Focus RS dostal aktívny zadný diferenciál a výkon "cez 315 koní"

Ďalšiu z veľmi očakávaných premiér si pripravila automobilka Ford, ktorá do Ženevy priviezla novú generáciu Focusu RS. Všeobecne prevládal názor, že práve tu Ford oznámi všetky detaily týkajúce sa ostrého hatchbacku. Bohužiaľ sa tak nestalo.

V pomerne rozsiahlej tlačovej správe sa dočítate rad rôznych informácií, ale presné parametre týkajúce sa motora a dynamiky stále chýbajú. Ford stále uvádza iba to, že štvorvalcový EcoBoost s objemom 2,3 litra vyprodukuje viac ako 315 koní. Mimochodom obmedzovač vás utne na hodnote 6800 ot./min.

Ako už určite viete, nové RS bude štvorkolka, ktorá navyše dostala na zadnú nápravu dve sady spojok, takže bude systém aktívne deliť krútiaci moment pre ľavé a pravé zadné koleso, pričom na každé z nich je možné poslať až sto percent z toho, čo príde na zadnú nápravu. Je jasné, že už len kvôli tomuto bude Focus RS zatáčať vysoko nadpriemerne.

Focus RS si tiež budete môcť nastaviť podľa toho, čo práve budete chcieť s autom robiť. Zmení sa nastavenie obvyklých vecí vrátane napríklad tlmičov, ale zmení sa aj správanie štvorkolky. Dokonca sa máme tešiť na "Drift Mode", kedy sa systém pohonu všetkých kolies bude snažiť poslať čo najviac na zadnú nápravu a urobiť tak auto pretáčavé. K dispozícii bude aj funkcia Launch Control.

Štandardom pre Focus RS sú devätnásťpalcové zliatinové kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozmere 235/35 R19. Komu to nestačí, ten môže siahnuť po pneumatikách Pilot Sport Cup 2. Brzdy potom obstarala, rovnako ako u novej Hondy Civic Type R, spoločnosť Brembo. Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka.

Focus_RS_01.jpgFocus_RS_02.jpgFocus_RS_03.jpgFocus_RS_04.jpgFocus_RS_06.jpgFocus_RS_07.jpgFocus_RS_09.jpgFocus_RS_10.jpgFocus_RS_05.jpg

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY