vytisknout velikost písma Ford Focus RS dostal aktívny zadný diferenciál a výkon "cez 315 koní"

Ford Focus RS dostal aktívny zadný diferenciál a výkon "cez 315 koní"

Ďalšiu z veľmi očakávaných premiér si pripravila automobilka Ford, ktorá do Ženevy priviezla novú generáciu Focusu RS. Všeobecne prevládal názor, že práve tu Ford oznámi všetky detaily týkajúce sa ostrého hatchbacku. Bohužiaľ sa tak nestalo.

V pomerne rozsiahlej tlačovej správe sa dočítate rad rôznych informácií, ale presné parametre týkajúce sa motora a dynamiky stále chýbajú. Ford stále uvádza iba to, že štvorvalcový EcoBoost s objemom 2,3 litra vyprodukuje viac ako 315 koní. Mimochodom obmedzovač vás utne na hodnote 6800 ot./min.

Ako už určite viete, nové RS bude štvorkolka, ktorá navyše dostala na zadnú nápravu dve sady spojok, takže bude systém aktívne deliť krútiaci moment pre ľavé a pravé zadné koleso, pričom na každé z nich je možné poslať až sto percent z toho, čo príde na zadnú nápravu. Je jasné, že už len kvôli tomuto bude Focus RS zatáčať vysoko nadpriemerne.

Focus RS si tiež budete môcť nastaviť podľa toho, čo práve budete chcieť s autom robiť. Zmení sa nastavenie obvyklých vecí vrátane napríklad tlmičov, ale zmení sa aj správanie štvorkolky. Dokonca sa máme tešiť na "Drift Mode", kedy sa systém pohonu všetkých kolies bude snažiť poslať čo najviac na zadnú nápravu a urobiť tak auto pretáčavé. K dispozícii bude aj funkcia Launch Control.

Štandardom pre Focus RS sú devätnásťpalcové zliatinové kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozmere 235/35 R19. Komu to nestačí, ten môže siahnuť po pneumatikách Pilot Sport Cup 2. Brzdy potom obstarala, rovnako ako u novej Hondy Civic Type R, spoločnosť Brembo. Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka.

Focus_RS_01.jpgFocus_RS_02.jpgFocus_RS_03.jpgFocus_RS_04.jpgFocus_RS_06.jpgFocus_RS_07.jpgFocus_RS_09.jpgFocus_RS_10.jpgFocus_RS_05.jpg

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY