vytisknout velikost písma Ford Focus RS dostal aktívny zadný diferenciál a výkon "cez 315 koní"

Ford Focus RS dostal aktívny zadný diferenciál a výkon "cez 315 koní"

Ďalšiu z veľmi očakávaných premiér si pripravila automobilka Ford, ktorá do Ženevy priviezla novú generáciu Focusu RS. Všeobecne prevládal názor, že práve tu Ford oznámi všetky detaily týkajúce sa ostrého hatchbacku. Bohužiaľ sa tak nestalo.

V pomerne rozsiahlej tlačovej správe sa dočítate rad rôznych informácií, ale presné parametre týkajúce sa motora a dynamiky stále chýbajú. Ford stále uvádza iba to, že štvorvalcový EcoBoost s objemom 2,3 litra vyprodukuje viac ako 315 koní. Mimochodom obmedzovač vás utne na hodnote 6800 ot./min.

Ako už určite viete, nové RS bude štvorkolka, ktorá navyše dostala na zadnú nápravu dve sady spojok, takže bude systém aktívne deliť krútiaci moment pre ľavé a pravé zadné koleso, pričom na každé z nich je možné poslať až sto percent z toho, čo príde na zadnú nápravu. Je jasné, že už len kvôli tomuto bude Focus RS zatáčať vysoko nadpriemerne.

Focus RS si tiež budete môcť nastaviť podľa toho, čo práve budete chcieť s autom robiť. Zmení sa nastavenie obvyklých vecí vrátane napríklad tlmičov, ale zmení sa aj správanie štvorkolky. Dokonca sa máme tešiť na "Drift Mode", kedy sa systém pohonu všetkých kolies bude snažiť poslať čo najviac na zadnú nápravu a urobiť tak auto pretáčavé. K dispozícii bude aj funkcia Launch Control.

Štandardom pre Focus RS sú devätnásťpalcové zliatinové kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozmere 235/35 R19. Komu to nestačí, ten môže siahnuť po pneumatikách Pilot Sport Cup 2. Brzdy potom obstarala, rovnako ako u novej Hondy Civic Type R, spoločnosť Brembo. Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka.

Focus_RS_01.jpgFocus_RS_02.jpgFocus_RS_03.jpgFocus_RS_04.jpgFocus_RS_06.jpgFocus_RS_07.jpgFocus_RS_09.jpgFocus_RS_10.jpgFocus_RS_05.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY