vytisknout velikost písma Ford Focus RS dostal aktívny zadný diferenciál a výkon "cez 315 koní"

Ford Focus RS dostal aktívny zadný diferenciál a výkon "cez 315 koní"

Ďalšiu z veľmi očakávaných premiér si pripravila automobilka Ford, ktorá do Ženevy priviezla novú generáciu Focusu RS. Všeobecne prevládal názor, že práve tu Ford oznámi všetky detaily týkajúce sa ostrého hatchbacku. Bohužiaľ sa tak nestalo.

V pomerne rozsiahlej tlačovej správe sa dočítate rad rôznych informácií, ale presné parametre týkajúce sa motora a dynamiky stále chýbajú. Ford stále uvádza iba to, že štvorvalcový EcoBoost s objemom 2,3 litra vyprodukuje viac ako 315 koní. Mimochodom obmedzovač vás utne na hodnote 6800 ot./min.

Ako už určite viete, nové RS bude štvorkolka, ktorá navyše dostala na zadnú nápravu dve sady spojok, takže bude systém aktívne deliť krútiaci moment pre ľavé a pravé zadné koleso, pričom na každé z nich je možné poslať až sto percent z toho, čo príde na zadnú nápravu. Je jasné, že už len kvôli tomuto bude Focus RS zatáčať vysoko nadpriemerne.

Focus RS si tiež budete môcť nastaviť podľa toho, čo práve budete chcieť s autom robiť. Zmení sa nastavenie obvyklých vecí vrátane napríklad tlmičov, ale zmení sa aj správanie štvorkolky. Dokonca sa máme tešiť na "Drift Mode", kedy sa systém pohonu všetkých kolies bude snažiť poslať čo najviac na zadnú nápravu a urobiť tak auto pretáčavé. K dispozícii bude aj funkcia Launch Control.

Štandardom pre Focus RS sú devätnásťpalcové zliatinové kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozmere 235/35 R19. Komu to nestačí, ten môže siahnuť po pneumatikách Pilot Sport Cup 2. Brzdy potom obstarala, rovnako ako u novej Hondy Civic Type R, spoločnosť Brembo. Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka.

Focus_RS_01.jpgFocus_RS_02.jpgFocus_RS_03.jpgFocus_RS_04.jpgFocus_RS_06.jpgFocus_RS_07.jpgFocus_RS_09.jpgFocus_RS_10.jpgFocus_RS_05.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY