vytisknout velikost písma Ford Focus RS dostal aktívny zadný diferenciál a výkon "cez 315 koní"

Ford Focus RS dostal aktívny zadný diferenciál a výkon "cez 315 koní"

Ďalšiu z veľmi očakávaných premiér si pripravila automobilka Ford, ktorá do Ženevy priviezla novú generáciu Focusu RS. Všeobecne prevládal názor, že práve tu Ford oznámi všetky detaily týkajúce sa ostrého hatchbacku. Bohužiaľ sa tak nestalo.

V pomerne rozsiahlej tlačovej správe sa dočítate rad rôznych informácií, ale presné parametre týkajúce sa motora a dynamiky stále chýbajú. Ford stále uvádza iba to, že štvorvalcový EcoBoost s objemom 2,3 litra vyprodukuje viac ako 315 koní. Mimochodom obmedzovač vás utne na hodnote 6800 ot./min.

Ako už určite viete, nové RS bude štvorkolka, ktorá navyše dostala na zadnú nápravu dve sady spojok, takže bude systém aktívne deliť krútiaci moment pre ľavé a pravé zadné koleso, pričom na každé z nich je možné poslať až sto percent z toho, čo príde na zadnú nápravu. Je jasné, že už len kvôli tomuto bude Focus RS zatáčať vysoko nadpriemerne.

Focus RS si tiež budete môcť nastaviť podľa toho, čo práve budete chcieť s autom robiť. Zmení sa nastavenie obvyklých vecí vrátane napríklad tlmičov, ale zmení sa aj správanie štvorkolky. Dokonca sa máme tešiť na "Drift Mode", kedy sa systém pohonu všetkých kolies bude snažiť poslať čo najviac na zadnú nápravu a urobiť tak auto pretáčavé. K dispozícii bude aj funkcia Launch Control.

Štandardom pre Focus RS sú devätnásťpalcové zliatinové kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozmere 235/35 R19. Komu to nestačí, ten môže siahnuť po pneumatikách Pilot Sport Cup 2. Brzdy potom obstarala, rovnako ako u novej Hondy Civic Type R, spoločnosť Brembo. Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka.

Focus_RS_01.jpgFocus_RS_02.jpgFocus_RS_03.jpgFocus_RS_04.jpgFocus_RS_06.jpgFocus_RS_07.jpgFocus_RS_09.jpgFocus_RS_10.jpgFocus_RS_05.jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY