vytisknout velikost písma Ford Figo je malý lacný sedan pre Indiu, nevadí mu zrážka s motocyklom

Koncept predstavený na autosalóne v Dillí naznačuje príchod nového vozidla nižšej triedy, zacielený prevažne na rozvíjajúce sa trhy mimo Európy.
Ford Figo je malý lacný sedan pre Indiu, nevadí mu zrážka s motocyklom

Americká automobilka Ford ukázala na autosalóne v Dillí koncept malého sedanu Ford Figo. Hoci ho výrobca označuje ako "globálny", koncept vychádza v ústrety špecifikám indického trhu.

Plán One Ford Alana Mulallyho chce dosahovať úspory zjednocovaním produktového portfólia, ale úplne bez diverzifikácie to v dnešnom svete predsa len nejde. Ford Figo je sedan segmentu B, ktorému v Európe vládne Fiesta. Na dĺžke pod štyri metre by mal ponúknuť dostatok miesta najmenej štyrom dospelým cestujúcim. 

B562_008_C3.tif.jpegB562_005_C2.tif.jpegB562_006_C5.tif.jpegB562_003_C1.tif.jpeg
Ford Figo je dvojčaťom pripravovaného hatchbacku Ka

Ford zatiaľ nezverejnil žiadne konkrétne technické údaje. Veľmi civilná podoba "konceptu" ale naznačuje, že produkčné Figo sa príliš líšiť nebude. Indické médiá už špekulujú o motoroch: zážihový 1.0 EcoBoost, 1.2 a 1.5 by mal doplniť diesel 1.5 DV5.

Že je Figo určené pre trhy s inými očakávaniami, ako je zvykom u nás, naznačuje aj sprievodná tlačová správa. Ako príklad modernej komfortnej výbavy sú v nej uvádzané elektricky sklopné zrkadlá a nechýbajú ani informácie, že ich konštrukcia "zabraňuje vylomeniu, ak o ne zavadí iné auto alebo motocykel." To sa v komuniké k európskym autám nedočítate.

Ak vám koncept Ford Figo niečo pripomína, nemýlite sa. Ide o ďalšiu karosársku verziu brazílskeho konceptu Ford Ka, ktorý mal podobu päťdverového hatchbacku.

O prípadnom predaji v Európe sa zatiaľ dá len dohadovať, úplne vylúčený ale nie je. Malé SUV Ford ecosport, s ktorým napokon Figo i Ka zdieľa platformu, pôvodne tiež vzniklo pre menej náročné trhy v Južnej Amerike a Ázii. Od minulého roka sa však predáva aj v niektorých krajinách Európy.

 
 
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY