vytisknout velikost písma Ford Figo je malý lacný sedan pre Indiu, nevadí mu zrážka s motocyklom

Koncept predstavený na autosalóne v Dillí naznačuje príchod nového vozidla nižšej triedy, zacielený prevažne na rozvíjajúce sa trhy mimo Európy.
Ford Figo je malý lacný sedan pre Indiu, nevadí mu zrážka s motocyklom

Americká automobilka Ford ukázala na autosalóne v Dillí koncept malého sedanu Ford Figo. Hoci ho výrobca označuje ako "globálny", koncept vychádza v ústrety špecifikám indického trhu.

Plán One Ford Alana Mulallyho chce dosahovať úspory zjednocovaním produktového portfólia, ale úplne bez diverzifikácie to v dnešnom svete predsa len nejde. Ford Figo je sedan segmentu B, ktorému v Európe vládne Fiesta. Na dĺžke pod štyri metre by mal ponúknuť dostatok miesta najmenej štyrom dospelým cestujúcim. 

B562_008_C3.tif.jpegB562_005_C2.tif.jpegB562_006_C5.tif.jpegB562_003_C1.tif.jpeg
Ford Figo je dvojčaťom pripravovaného hatchbacku Ka

Ford zatiaľ nezverejnil žiadne konkrétne technické údaje. Veľmi civilná podoba "konceptu" ale naznačuje, že produkčné Figo sa príliš líšiť nebude. Indické médiá už špekulujú o motoroch: zážihový 1.0 EcoBoost, 1.2 a 1.5 by mal doplniť diesel 1.5 DV5.

Že je Figo určené pre trhy s inými očakávaniami, ako je zvykom u nás, naznačuje aj sprievodná tlačová správa. Ako príklad modernej komfortnej výbavy sú v nej uvádzané elektricky sklopné zrkadlá a nechýbajú ani informácie, že ich konštrukcia "zabraňuje vylomeniu, ak o ne zavadí iné auto alebo motocykel." To sa v komuniké k európskym autám nedočítate.

Ak vám koncept Ford Figo niečo pripomína, nemýlite sa. Ide o ďalšiu karosársku verziu brazílskeho konceptu Ford Ka, ktorý mal podobu päťdverového hatchbacku.

O prípadnom predaji v Európe sa zatiaľ dá len dohadovať, úplne vylúčený ale nie je. Malé SUV Ford ecosport, s ktorým napokon Figo i Ka zdieľa platformu, pôvodne tiež vzniklo pre menej náročné trhy v Južnej Amerike a Ázii. Od minulého roka sa však predáva aj v niektorých krajinách Európy.

 
 
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY