vytisknout velikost písma Ford Figo je malý lacný sedan pre Indiu, nevadí mu zrážka s motocyklom

Koncept predstavený na autosalóne v Dillí naznačuje príchod nového vozidla nižšej triedy, zacielený prevažne na rozvíjajúce sa trhy mimo Európy.
Ford Figo je malý lacný sedan pre Indiu, nevadí mu zrážka s motocyklom

Americká automobilka Ford ukázala na autosalóne v Dillí koncept malého sedanu Ford Figo. Hoci ho výrobca označuje ako "globálny", koncept vychádza v ústrety špecifikám indického trhu.

Plán One Ford Alana Mulallyho chce dosahovať úspory zjednocovaním produktového portfólia, ale úplne bez diverzifikácie to v dnešnom svete predsa len nejde. Ford Figo je sedan segmentu B, ktorému v Európe vládne Fiesta. Na dĺžke pod štyri metre by mal ponúknuť dostatok miesta najmenej štyrom dospelým cestujúcim. 

B562_008_C3.tif.jpegB562_005_C2.tif.jpegB562_006_C5.tif.jpegB562_003_C1.tif.jpeg
Ford Figo je dvojčaťom pripravovaného hatchbacku Ka

Ford zatiaľ nezverejnil žiadne konkrétne technické údaje. Veľmi civilná podoba "konceptu" ale naznačuje, že produkčné Figo sa príliš líšiť nebude. Indické médiá už špekulujú o motoroch: zážihový 1.0 EcoBoost, 1.2 a 1.5 by mal doplniť diesel 1.5 DV5.

Že je Figo určené pre trhy s inými očakávaniami, ako je zvykom u nás, naznačuje aj sprievodná tlačová správa. Ako príklad modernej komfortnej výbavy sú v nej uvádzané elektricky sklopné zrkadlá a nechýbajú ani informácie, že ich konštrukcia "zabraňuje vylomeniu, ak o ne zavadí iné auto alebo motocykel." To sa v komuniké k európskym autám nedočítate.

Ak vám koncept Ford Figo niečo pripomína, nemýlite sa. Ide o ďalšiu karosársku verziu brazílskeho konceptu Ford Ka, ktorý mal podobu päťdverového hatchbacku.

O prípadnom predaji v Európe sa zatiaľ dá len dohadovať, úplne vylúčený ale nie je. Malé SUV Ford ecosport, s ktorým napokon Figo i Ka zdieľa platformu, pôvodne tiež vzniklo pre menej náročné trhy v Južnej Amerike a Ázii. Od minulého roka sa však predáva aj v niektorých krajinách Európy.

 
 
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY