vytisknout velikost písma Ford Figo je malý lacný sedan pre Indiu, nevadí mu zrážka s motocyklom

Koncept predstavený na autosalóne v Dillí naznačuje príchod nového vozidla nižšej triedy, zacielený prevažne na rozvíjajúce sa trhy mimo Európy.
Ford Figo je malý lacný sedan pre Indiu, nevadí mu zrážka s motocyklom

Americká automobilka Ford ukázala na autosalóne v Dillí koncept malého sedanu Ford Figo. Hoci ho výrobca označuje ako "globálny", koncept vychádza v ústrety špecifikám indického trhu.

Plán One Ford Alana Mulallyho chce dosahovať úspory zjednocovaním produktového portfólia, ale úplne bez diverzifikácie to v dnešnom svete predsa len nejde. Ford Figo je sedan segmentu B, ktorému v Európe vládne Fiesta. Na dĺžke pod štyri metre by mal ponúknuť dostatok miesta najmenej štyrom dospelým cestujúcim. 

B562_008_C3.tif.jpegB562_005_C2.tif.jpegB562_006_C5.tif.jpegB562_003_C1.tif.jpeg
Ford Figo je dvojčaťom pripravovaného hatchbacku Ka

Ford zatiaľ nezverejnil žiadne konkrétne technické údaje. Veľmi civilná podoba "konceptu" ale naznačuje, že produkčné Figo sa príliš líšiť nebude. Indické médiá už špekulujú o motoroch: zážihový 1.0 EcoBoost, 1.2 a 1.5 by mal doplniť diesel 1.5 DV5.

Že je Figo určené pre trhy s inými očakávaniami, ako je zvykom u nás, naznačuje aj sprievodná tlačová správa. Ako príklad modernej komfortnej výbavy sú v nej uvádzané elektricky sklopné zrkadlá a nechýbajú ani informácie, že ich konštrukcia "zabraňuje vylomeniu, ak o ne zavadí iné auto alebo motocykel." To sa v komuniké k európskym autám nedočítate.

Ak vám koncept Ford Figo niečo pripomína, nemýlite sa. Ide o ďalšiu karosársku verziu brazílskeho konceptu Ford Ka, ktorý mal podobu päťdverového hatchbacku.

O prípadnom predaji v Európe sa zatiaľ dá len dohadovať, úplne vylúčený ale nie je. Malé SUV Ford ecosport, s ktorým napokon Figo i Ka zdieľa platformu, pôvodne tiež vzniklo pre menej náročné trhy v Južnej Amerike a Ázii. Od minulého roka sa však predáva aj v niektorých krajinách Európy.

 
 
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY