vytisknout velikost písma Ford Figo je malý lacný sedan pre Indiu, nevadí mu zrážka s motocyklom

Koncept predstavený na autosalóne v Dillí naznačuje príchod nového vozidla nižšej triedy, zacielený prevažne na rozvíjajúce sa trhy mimo Európy.
Ford Figo je malý lacný sedan pre Indiu, nevadí mu zrážka s motocyklom

Americká automobilka Ford ukázala na autosalóne v Dillí koncept malého sedanu Ford Figo. Hoci ho výrobca označuje ako "globálny", koncept vychádza v ústrety špecifikám indického trhu.

Plán One Ford Alana Mulallyho chce dosahovať úspory zjednocovaním produktového portfólia, ale úplne bez diverzifikácie to v dnešnom svete predsa len nejde. Ford Figo je sedan segmentu B, ktorému v Európe vládne Fiesta. Na dĺžke pod štyri metre by mal ponúknuť dostatok miesta najmenej štyrom dospelým cestujúcim. 

B562_008_C3.tif.jpegB562_005_C2.tif.jpegB562_006_C5.tif.jpegB562_003_C1.tif.jpeg
Ford Figo je dvojčaťom pripravovaného hatchbacku Ka

Ford zatiaľ nezverejnil žiadne konkrétne technické údaje. Veľmi civilná podoba "konceptu" ale naznačuje, že produkčné Figo sa príliš líšiť nebude. Indické médiá už špekulujú o motoroch: zážihový 1.0 EcoBoost, 1.2 a 1.5 by mal doplniť diesel 1.5 DV5.

Že je Figo určené pre trhy s inými očakávaniami, ako je zvykom u nás, naznačuje aj sprievodná tlačová správa. Ako príklad modernej komfortnej výbavy sú v nej uvádzané elektricky sklopné zrkadlá a nechýbajú ani informácie, že ich konštrukcia "zabraňuje vylomeniu, ak o ne zavadí iné auto alebo motocykel." To sa v komuniké k európskym autám nedočítate.

Ak vám koncept Ford Figo niečo pripomína, nemýlite sa. Ide o ďalšiu karosársku verziu brazílskeho konceptu Ford Ka, ktorý mal podobu päťdverového hatchbacku.

O prípadnom predaji v Európe sa zatiaľ dá len dohadovať, úplne vylúčený ale nie je. Malé SUV Ford ecosport, s ktorým napokon Figo i Ka zdieľa platformu, pôvodne tiež vzniklo pre menej náročné trhy v Južnej Amerike a Ázii. Od minulého roka sa však predáva aj v niektorých krajinách Európy.

 
 
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY