vytisknout velikost písma Ford Fiesta WRC: nové rally špeciály majú blízko k legendárnej skupine B

Pravidlá pre rok 2017 prinášajú silnejšie motory a účinnejšiu aerodynamiku. Rýchlejšie autá majú zvýšiť sledovanosť a atraktivitu. Volkswagen s továrenskou podporou nepôjde, vracia sa ale Toyota a Citroën.
Ford Fiesta WRC: nové rally špeciály majú blízko k legendárnej skupine B

Budúci rok zažije svetový šampionát automobilových súťaží známy pod skratkou WRC pomerne zásadnú premenu. Zmenili sa totiž technické regulácie, ktoré majú z áut urobiť rýchle monštrá. Predsa len, bezpečnosť sa od čias šialenej skupiny B posunula, takže prečo zase nezdvihnúť výkony a rýchlosť? Uvidíme, či autá budú jazdcov svojou rýchlosťou desiť, ako vedel desiť spolujazdcov napríklad Ari Vatanen.

Nový Ford Fiesta WRC ukazuje, ako bola karoséria závodných áut rozšírená, pribudli nové aerodynamické prvky a predovšetkým posilňuje motor. Preplňovaná jednotka teraz môže mať výkon až 279 kW (380 k), čo je veľký posun z predchádzajúcich 220 kW (300 k). Krútiaci moment sa dvíha na asi 450 Nm. Špecifikácia motora teraz zodpovedá pravidlám triedy TC-1, s rovnakými motormi jazdia autá WTCC.

Minimálna hmotnosť vozidla sa znižuje o 25 kg. Prvýkrát od roku 2010 sa vracia aktívny stredový diferenciál a možno používať elektronicky riadené diferenciály. Uvoľnené sú aj regulácie ohľadom homologácie. Stačí, keď špeciál reprezentuje produkčné auto, ktoré je aspoň 3900 mm dlhé. Zmeny majú zvýšiť atraktivitu súťaže a sledovanosť.

Ešte sa oficiálne nevie, kto bude Ford Fiesta WRC v roku 2017 šoférovať, ale hovorí sa o úradujúcom majstrovi, Sébastienovi Ogierovi, ktorý si tento rok došiel pre titul s končiacim Volkswagenom. Konkurenciou závodnej Fiesty WRC bude napríklad Citroën C3 WRC, Toyota Yaris WRC a Hyundai i20 WRC.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY