vytisknout velikost písma Ford Fiesta ST 200 dostane silnejší motor a nový podvozok

Ford Fiesta ST 200 dostane silnejší motor a nový podvozok

Ford privezie na autosalón do Ženevy aj rozostrený model Fiesta ST200, ktorý dostal posilnený motor a zásadne prepracovaný podvozok. Podľa automobilky je to výsledok načúvania kritiky a priania zákazníkov. Predaj vylepšeného Fordu Fiesta ST200 začne v júni tohto roku.

Ford-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpg
Ford Fiesta ST200 má o 18 koní a 50 Nm silnejší motor. Nové je ale aj nastavenie podvozku, riadenie a skrátila sa prevodovka. Výsledkom má byť nielen rýchlejšie, ale aj vodičsky zaujímavejšie auto

Pod kapotou nájdeme stále štvorvalec 1.6 EcoBoost, ale jeho výkon vyskočil na 147 kW (200 k) a krútiaci moment si polepšil na 290 Nm. U pôvodnej Fiesty ST to bolo 134 kW (182 koní) a 240 Nm. Zostala manuálna šesťstupňová prevodovka, automat sa tu nekoná.

Spolu so silnejším motorom sa ale aj skrátil stály prevod z 4,06 na 3,82. Vďaka tomu má mať Ford Fiesta ST200 lepšiu akceleráciu a aj napriek kratšiemu stálemu prevodu sa zvýšila maximálna rýchlosť na 230 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa odohrá o 0,2 s rýchlejšie, teda za 6,7 sekundy.

Dosť sa toho zmenilo aj na podvozku. Vpredu je novo navrhnutá tehlica, vzadu je torzná priečka s vyššou tuhosťou. Podvozok je znížený o 15 mm a má upravené tlmiče i pružiny. Riadenie ponúkne rýchlejší prevod, Fiesta ST200 dostala aj prednastavený systém vektorovania krútiaceho momentu a aj stabilizačný systém nastaviteľný v troch stupňoch. Väčšie a silnejšie sú aj brzdy.

Ford-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_06.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_08.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_09.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_0a.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY