vytisknout velikost písma Ford Fiesta ST 200 dostane silnejší motor a nový podvozok

Ford Fiesta ST 200 dostane silnejší motor a nový podvozok

Ford privezie na autosalón do Ženevy aj rozostrený model Fiesta ST200, ktorý dostal posilnený motor a zásadne prepracovaný podvozok. Podľa automobilky je to výsledok načúvania kritiky a priania zákazníkov. Predaj vylepšeného Fordu Fiesta ST200 začne v júni tohto roku.

Ford-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpg
Ford Fiesta ST200 má o 18 koní a 50 Nm silnejší motor. Nové je ale aj nastavenie podvozku, riadenie a skrátila sa prevodovka. Výsledkom má byť nielen rýchlejšie, ale aj vodičsky zaujímavejšie auto

Pod kapotou nájdeme stále štvorvalec 1.6 EcoBoost, ale jeho výkon vyskočil na 147 kW (200 k) a krútiaci moment si polepšil na 290 Nm. U pôvodnej Fiesty ST to bolo 134 kW (182 koní) a 240 Nm. Zostala manuálna šesťstupňová prevodovka, automat sa tu nekoná.

Spolu so silnejším motorom sa ale aj skrátil stály prevod z 4,06 na 3,82. Vďaka tomu má mať Ford Fiesta ST200 lepšiu akceleráciu a aj napriek kratšiemu stálemu prevodu sa zvýšila maximálna rýchlosť na 230 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa odohrá o 0,2 s rýchlejšie, teda za 6,7 sekundy.

Dosť sa toho zmenilo aj na podvozku. Vpredu je novo navrhnutá tehlica, vzadu je torzná priečka s vyššou tuhosťou. Podvozok je znížený o 15 mm a má upravené tlmiče i pružiny. Riadenie ponúkne rýchlejší prevod, Fiesta ST200 dostala aj prednastavený systém vektorovania krútiaceho momentu a aj stabilizačný systém nastaviteľný v troch stupňoch. Väčšie a silnejšie sú aj brzdy.

Ford-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_06.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_08.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_09.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_0a.jpg
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY