vytisknout velikost písma Ford Fiesta ST 200 dostane silnejší motor a nový podvozok

Ford Fiesta ST 200 dostane silnejší motor a nový podvozok

Ford privezie na autosalón do Ženevy aj rozostrený model Fiesta ST200, ktorý dostal posilnený motor a zásadne prepracovaný podvozok. Podľa automobilky je to výsledok načúvania kritiky a priania zákazníkov. Predaj vylepšeného Fordu Fiesta ST200 začne v júni tohto roku.

Ford-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpg
Ford Fiesta ST200 má o 18 koní a 50 Nm silnejší motor. Nové je ale aj nastavenie podvozku, riadenie a skrátila sa prevodovka. Výsledkom má byť nielen rýchlejšie, ale aj vodičsky zaujímavejšie auto

Pod kapotou nájdeme stále štvorvalec 1.6 EcoBoost, ale jeho výkon vyskočil na 147 kW (200 k) a krútiaci moment si polepšil na 290 Nm. U pôvodnej Fiesty ST to bolo 134 kW (182 koní) a 240 Nm. Zostala manuálna šesťstupňová prevodovka, automat sa tu nekoná.

Spolu so silnejším motorom sa ale aj skrátil stály prevod z 4,06 na 3,82. Vďaka tomu má mať Ford Fiesta ST200 lepšiu akceleráciu a aj napriek kratšiemu stálemu prevodu sa zvýšila maximálna rýchlosť na 230 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa odohrá o 0,2 s rýchlejšie, teda za 6,7 sekundy.

Dosť sa toho zmenilo aj na podvozku. Vpredu je novo navrhnutá tehlica, vzadu je torzná priečka s vyššou tuhosťou. Podvozok je znížený o 15 mm a má upravené tlmiče i pružiny. Riadenie ponúkne rýchlejší prevod, Fiesta ST200 dostala aj prednastavený systém vektorovania krútiaceho momentu a aj stabilizačný systém nastaviteľný v troch stupňoch. Väčšie a silnejšie sú aj brzdy.

Ford-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_06.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_08.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_09.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_0a.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY