vytisknout velikost písma Ford Fiesta ST 200 dostane silnejší motor a nový podvozok

Ford Fiesta ST 200 dostane silnejší motor a nový podvozok

Ford privezie na autosalón do Ženevy aj rozostrený model Fiesta ST200, ktorý dostal posilnený motor a zásadne prepracovaný podvozok. Podľa automobilky je to výsledok načúvania kritiky a priania zákazníkov. Predaj vylepšeného Fordu Fiesta ST200 začne v júni tohto roku.

Ford-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpg
Ford Fiesta ST200 má o 18 koní a 50 Nm silnejší motor. Nové je ale aj nastavenie podvozku, riadenie a skrátila sa prevodovka. Výsledkom má byť nielen rýchlejšie, ale aj vodičsky zaujímavejšie auto

Pod kapotou nájdeme stále štvorvalec 1.6 EcoBoost, ale jeho výkon vyskočil na 147 kW (200 k) a krútiaci moment si polepšil na 290 Nm. U pôvodnej Fiesty ST to bolo 134 kW (182 koní) a 240 Nm. Zostala manuálna šesťstupňová prevodovka, automat sa tu nekoná.

Spolu so silnejším motorom sa ale aj skrátil stály prevod z 4,06 na 3,82. Vďaka tomu má mať Ford Fiesta ST200 lepšiu akceleráciu a aj napriek kratšiemu stálemu prevodu sa zvýšila maximálna rýchlosť na 230 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa odohrá o 0,2 s rýchlejšie, teda za 6,7 sekundy.

Dosť sa toho zmenilo aj na podvozku. Vpredu je novo navrhnutá tehlica, vzadu je torzná priečka s vyššou tuhosťou. Podvozok je znížený o 15 mm a má upravené tlmiče i pružiny. Riadenie ponúkne rýchlejší prevod, Fiesta ST200 dostala aj prednastavený systém vektorovania krútiaceho momentu a aj stabilizačný systém nastaviteľný v troch stupňoch. Väčšie a silnejšie sú aj brzdy.

Ford-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_06.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_08.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_09.jpgFord-Fiesta_ST200_2017_1600x1200_wallpaper_0a.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY