vytisknout velikost písma Ford Fiesta RS dorazí v roku 2017 na oslavu 40 rokov modelu Fiesta

Ford Fiesta RS dorazí v roku 2017 na oslavu 40 rokov modelu Fiesta

Blíži sa okrúhle narodeniny Fordu Fiesta, ktorý v roku 2017 oslávi štyridsať rokov existencie. To je dobrá príležitosť pre automobilku prísť s nejakým špeciálnym modelom. A zrejme jeden taký bude. Nemecký Autobild píše, že sa chystá ostrý Ford Fiesta RS.

Ten by mal doplniť rad športových Fordov, ktorých má byť celkom 12. Vedľa Mustangu GT350 a Focusu RS to je samozrejme aj F-150 Raptor alebo superšport Ford GT. Fiesta RS by do toho zapadala náramne, navyše sú malé premotorované beštie aktuálne v kurze.

Zrejme nemožno predpokladať, že by Fiesta RS opustila cestu nastavenú Focusom RS, takže dostane silnejší motor, ostrejšie riadenie a pritvrdený podvozok spolu s výraznejším bodykitom. Nečakajte ale pohon všetkých kolies, ten je na Fiestu príliš ťažký a drahý.

Pod kapotou by mala zostať preplňovaná tisícšesťstovka, ale jej výkon by sa mal vyšplhať niekam k hranici 250 koní. Zostane aj klasická manuálna prevodovka, s automatom sa nepočíta. Predným kolesám potom zrejme bude pomáhať klasický samosvor.

Otázkou je, či sa špekulácie AutoBildu nakoniec naplnia. Zvesti o Fieste RS sa vynárajú v periodických intervaloch už od polovice minulej dekády, kedy Ford začal predávať prvú Fiestu ST.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY