vytisknout velikost písma Ford: Fiesta Red/Black je lepšia než Bugatti Veyron alebo Ferrari 458 Speciale

Ford: Fiesta Red/Black je lepšia než Bugatti Veyron alebo Ferrari 458 Speciale

Automobilka Ford predstavuje novú verziu modelu Fiesta. Tá nesie označenie Red Edition alebo Black Edition a výrobca do svojej tlačovej správy pridal veľmi zaujímavé vyhlásenie. Táto Fiesta totiž predbehne Bugatti Veyron, respektíve Ferrari 458 Speciale. V čom? Vo výkone.

Samozrejme na trh neprichádza Fiesta s motorom dosahujúcim závratných výkonov, pod kapotou nájdete preplňovaný litrový trojvalec. Doposiaľ najvýkonnejší verzia ponúkla 125 koní, nové edície ale majú motor vďaka prepracovanému systému preplňovania, časovaniu ventilov, alebo upravenému mezichadiču posilnený na 140 koní.

Ak výkon prepočítame na objem, potom dostaneme tajničku na prvý pohľad veľmi prehnaného tvrdenia. Ferrari 458 Speciale dosahuje litrového výkonu 135 koní/l, Veyron na 125 koní/l.

Fieste stačí 140 koní k zrýchleniu z nuly na stovku za deväť sekúnd, maximálna rýchlosť má hodnotu 201 km/h. Nové edície dostali aj tuhší podvozok, upravené prevody aj riadenie, športové nárazníky, čierne zliatinové kolesá (16 "v základe, za príplatok 17") a strešný spojler.

Ako naznačuje názov, na výber je čierny alebo červený lak karosérie. Do predaja sa nová verzia trojvalcovej Fiesty pozrie v priebehu roka.

fiesta_7.jpgfiesta_2.jpgfiesta_4.jpgfiesta_5.jpgfiesta_6.jpgfiesta_8.jpg fiesta_1.jpgfiesta_3.jpg
Foto: Ford

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY