vytisknout velikost písma Ford F-150 si zachováva samostatný rám, napriek tomu je o 300 kg ľahší

Jeden z tradične vôbec najpredávanejších automobilových modelov v USA sa dočkal novej generácie.
Ford F-150 si zachováva samostatný rám, napriek tomu je o 300 kg ľahší

Nový Ford F-150, ktorý bude už za niekoľko okamihov predstavený na čerstvo otvorenom autosalóne v Detroite, kombinuje tradíciu s najmodernejšími výbavovým prvkami. Novinka vyniká odvážnejšími krivkami s ostrými prienikmi takmer rovných plôch, masívnou maskou chladiča s trojicou vodorovných rebier a lomenými, jednodielnymi svetlometmi. Náznakovo podobne sú tvarované tiež svetlá zadné, za zmienku stoja do strán vytiahnuté lemy blatníkov a nenápadný spojler na hrane veka ložnej plochy.

Ford F150 2015 01.jpgFord F150 2015 02.jpgFord F150 2015 05.jpgFord F150 2015 13.jpgFord F150 2015 15.jpgFord F150 2015 17.jpg
Nová generácia modelu Ford F-150 bude ponúkaná v širokej škále verzií

Najvýznamnejšou novinkou novej generácie modelu Ford F-150 je ale jeho podvozok. Ide o rebrinový rám s pozdĺžnikmi z uzavretých profilov a s ôsmimi priečnymi výstuhami, pri ktorého stavbe sa vo významnej miere uskutočnili rôzne druhy vysokopevnostnej ocele a hliníkových zliatin. Aj vďaka tomu má byť nový F-150 podľa tvrdenia výrobcu až o 317 kg ľahší ako existujúca generácie modelu Ford F-150, a to pri dosiahnutí väčšej pevnosti a kvalitnejšie ochrany cestujúcich v prípade nehody.

Kompletné technické údaje zatiaľ zverejnené neboli, ale už vieme, že na výber bude zo štyroch zážihových, pochopiteľne vidlicových motorov. Úplnou novinkou je motor 2,7 EcoBoost V6, k dispozícii budú aj 3,5 EcoBoost V6, 3,5 l V6 a 5,0 Ti-VCT V8. Zvlášť objemovo najmenší z motorov má byť zameraný na obmedzenie spotreby paliva, je pravdepodobné, že v jeho výbave nebude chýbať štart/stop systém.

Ford F150 2015 10.jpgFord F150 2015 28.jpgFord F150 2015 23.jpgFord F150 2015 24.jpgFord F150 2015 25.jpgFord F150 2015 26.jpg
Úplne nový rám je tuhší, ale výrazne ľahší, medzi ponúkanými motormi sa objaví aj nový 2,7 EcoBoost V6

Pracovisko vodiča nie je žiadnym výrazným odklonom od doterajšej praxe, výrobca však sľubuje kvalitnejšie materiály a rozsiahlejšiu výbavu. Tešiť sa tak môžete napríklad na najnovšie prevedenie multimediálne sústavy MyFord Touch s osempalcovým farebným displejom v prístrojovom štíte alebo sústavu kamier monitorujúce okolí vozov v 360 stupňoch.

Ford F150 2015 12.jpgFord F150 2015 18.jpgFord F150 2015 20.jpgFord F150 2015 22.jpgFord F150 2015 19.jpgFord F150 2015 21.jpg
V priestore pre cestujúcich vsádza nový F-150 na kvalitnejšie materiály a rozšírenú výbavu

Samozrejmosťou sa stane samočinné brzdenie v kritických situáciách, stráženie mŕtvych uhlov zrkadiel či bezpečnostné pásy so vstavanými airbagmi na zadných krajných sedadlách, ktoré sa v triede ľahkých pick-upov stávajú úplnou novinkou. Výrobca pre nový Ford F-150 pripravil celý rad riešení týkajúcich sa ložnej plochy, čo má rozšíriť možnosti jej využitia a uľahčenie používania, spomeňme napríklad diaľkové otváranie veka.

Ford F150 2015 27.jpgFord F150 2015 03.jpgFord F150 2015 07.jpgFord F150 2015 06.jpgFord F150 2015 16.jpgFord F150 2015 09.jpg
Ložná nákladová plocha s radom vylepšení pre pohodlnejšie a bezpečnejšie užívanie

Pripravená je sústava pre diagnostiku prípadných porúch prvkov elektroinštalácie na prívese. Nový Ford F-150 sa začne ako model 2015 predávať v druhej polovici tohto roka, stupne výbavy ponesú označenie XL, XLT, Lariat, Platinum a King Ranch.

Ford F150 2015 30.jpgFord F150 2015 31.jpgFord F150 2015 32.jpgFord F150 2015 33.jpgFord F150 2015 29.jpgFord F150 2015 34.jpgFord F150 2015 04.jpg
Značnú pozornosť venovali tvorcovia posilneniu bezpečnosti vozidla
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY