vytisknout velikost písma Ford Escort zrejme pre čínsky trh premenujú na Fu Rui Si

Už už sa zdalo, že sa slávne súslovie Ford Escort vráti k životu, ale nakoniec to tak zrejme nebude.
Ford Escort zrejme pre čínsky trh premenujú na Fu Rui Si

Istým prekvapením sa stala štúdia kompaktného štvordverového sedanu Ford Escort Concept, ktorá bola predstavená vlani v apríli na autosalóne v Šanghaji. Priaznivci modrej elipsy vtedy dúfali, že sa tým jedno z najslávnejších súsloví európskych automobilových dejín vráti. Auto sa síce vyrábať bude, ale meno Ford Escort neponesie. Koncern Ford Motor Company si totiž teraz nechal patentovať označenie Fu Rui Si.

Ford Escort Concept 01.jpgFord Escort Concept 05.jpgFord Escort Concept 06.jpgFord Escort Concept 07.jpgFord Escort Concept 08.jpgFord Escort Concept 09.jpg
Nový Ford ešte ako štúdia Escort vlani v Šanghaji
 

Tradiční výrobcovia automobilov v Číne bežne prispôsobujú mená svojich modelov tamojším zvyklostiam, napríklad Škoda tam predáva Octaviu ako Ou Ya, Yeti ako Ye Di a Superb ako Supai. Význam spojeniny Fu Rui Si nám ostáva utajený, ale podľa špekulácií čínskych médií sa stane novým menom pre sériové prevedenie minuloročnej štúdie Ford Escort, ktorý sa cenovo zaradí pod Ford Focus, predávaný v Číne ako Ford Fu Ku Si.

Novinka do predajov vstúpi ešte pred koncom tohto roka a zaútočí napríklad proti modelu Hyundai Majstra. Ten je mimochodom lacnejší ako Elantra a postavený bol (podobne ako Escort / Fu Rui Si) výhradne podľa potrieb čínskych zákazníkov.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY