vytisknout velikost písma Ford Edge dostane adaptívne riadenie schované priamo vo volante

Ford Edge dostane adaptívne riadenie schované priamo vo volante

Jednou z technických noviniek modelu Ford Edge, ktorého nová generácia zamieri budúci rok k európskym zákazníkom, má byť adaptívne riadenie s premenlivým prevodom. Pozor - nepliesť s premenlivým posilňovacím účinkom, ktorý je v ére elektrických posilňovačov už úplne bežnou vecou. Tu sa v závislosti na rýchlosti jazdy mení uhol natočenia predných kolies.

Adaptive-Steering.jpg
Celý mechanizmus adaptívneho riadenia sa vojde do volantu

V nižších rýchlostiach zodpovedá natočenie volantu o daný uhol väčšiemu natočeniu predných kolies, čo by podľa Fordu malo uľahčiť manévrovanie a parkovanie. Naproti tomu vo vyššom tempe reaguje riadenie na otočenie volantom rozvážnejšie, čo prispieva k vnímanej stabilite napríklad na diaľnici.

Ford dokázal celý mechanizmus ukryť priamo do volantu. Pozostáva v podstate z prevodu a elektromotora spolu s riadiacou jednotkou. Tá si "preberie" každý pokyn vodiča a podľa okolností otočí volantom buď o niečo viac, alebo naopak o niečo menej, než by zodpovedalo lineárnemu prevodu. Sme zvedaví, ako presvedčivo bude systém fungovať v reálnej prevádzke, najmä pokiaľ ide o prirodzenosť odozvy a čistotu spätnej väzby.

Celá zostava váži len asi pol kilogramu a ponecháva na volante dostatok miesta pre čelný airbag vodiča.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY