vytisknout velikost písma Ford Edge dostane adaptívne riadenie schované priamo vo volante

Ford Edge dostane adaptívne riadenie schované priamo vo volante

Jednou z technických noviniek modelu Ford Edge, ktorého nová generácia zamieri budúci rok k európskym zákazníkom, má byť adaptívne riadenie s premenlivým prevodom. Pozor - nepliesť s premenlivým posilňovacím účinkom, ktorý je v ére elektrických posilňovačov už úplne bežnou vecou. Tu sa v závislosti na rýchlosti jazdy mení uhol natočenia predných kolies.

Adaptive-Steering.jpg
Celý mechanizmus adaptívneho riadenia sa vojde do volantu

V nižších rýchlostiach zodpovedá natočenie volantu o daný uhol väčšiemu natočeniu predných kolies, čo by podľa Fordu malo uľahčiť manévrovanie a parkovanie. Naproti tomu vo vyššom tempe reaguje riadenie na otočenie volantom rozvážnejšie, čo prispieva k vnímanej stabilite napríklad na diaľnici.

Ford dokázal celý mechanizmus ukryť priamo do volantu. Pozostáva v podstate z prevodu a elektromotora spolu s riadiacou jednotkou. Tá si "preberie" každý pokyn vodiča a podľa okolností otočí volantom buď o niečo viac, alebo naopak o niečo menej, než by zodpovedalo lineárnemu prevodu. Sme zvedaví, ako presvedčivo bude systém fungovať v reálnej prevádzke, najmä pokiaľ ide o prirodzenosť odozvy a čistotu spätnej väzby.

Celá zostava váži len asi pol kilogramu a ponecháva na volante dostatok miesta pre čelný airbag vodiča.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY