vytisknout velikost písma Ford Edge dostane adaptívne riadenie schované priamo vo volante

Ford Edge dostane adaptívne riadenie schované priamo vo volante

Jednou z technických noviniek modelu Ford Edge, ktorého nová generácia zamieri budúci rok k európskym zákazníkom, má byť adaptívne riadenie s premenlivým prevodom. Pozor - nepliesť s premenlivým posilňovacím účinkom, ktorý je v ére elektrických posilňovačov už úplne bežnou vecou. Tu sa v závislosti na rýchlosti jazdy mení uhol natočenia predných kolies.

Adaptive-Steering.jpg
Celý mechanizmus adaptívneho riadenia sa vojde do volantu

V nižších rýchlostiach zodpovedá natočenie volantu o daný uhol väčšiemu natočeniu predných kolies, čo by podľa Fordu malo uľahčiť manévrovanie a parkovanie. Naproti tomu vo vyššom tempe reaguje riadenie na otočenie volantom rozvážnejšie, čo prispieva k vnímanej stabilite napríklad na diaľnici.

Ford dokázal celý mechanizmus ukryť priamo do volantu. Pozostáva v podstate z prevodu a elektromotora spolu s riadiacou jednotkou. Tá si "preberie" každý pokyn vodiča a podľa okolností otočí volantom buď o niečo viac, alebo naopak o niečo menej, než by zodpovedalo lineárnemu prevodu. Sme zvedaví, ako presvedčivo bude systém fungovať v reálnej prevádzke, najmä pokiaľ ide o prirodzenosť odozvy a čistotu spätnej väzby.

Celá zostava váži len asi pol kilogramu a ponecháva na volante dostatok miesta pre čelný airbag vodiča.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY