vytisknout velikost písma Ford Edge dostane adaptívne riadenie schované priamo vo volante

Ford Edge dostane adaptívne riadenie schované priamo vo volante

Jednou z technických noviniek modelu Ford Edge, ktorého nová generácia zamieri budúci rok k európskym zákazníkom, má byť adaptívne riadenie s premenlivým prevodom. Pozor - nepliesť s premenlivým posilňovacím účinkom, ktorý je v ére elektrických posilňovačov už úplne bežnou vecou. Tu sa v závislosti na rýchlosti jazdy mení uhol natočenia predných kolies.

Adaptive-Steering.jpg
Celý mechanizmus adaptívneho riadenia sa vojde do volantu

V nižších rýchlostiach zodpovedá natočenie volantu o daný uhol väčšiemu natočeniu predných kolies, čo by podľa Fordu malo uľahčiť manévrovanie a parkovanie. Naproti tomu vo vyššom tempe reaguje riadenie na otočenie volantom rozvážnejšie, čo prispieva k vnímanej stabilite napríklad na diaľnici.

Ford dokázal celý mechanizmus ukryť priamo do volantu. Pozostáva v podstate z prevodu a elektromotora spolu s riadiacou jednotkou. Tá si "preberie" každý pokyn vodiča a podľa okolností otočí volantom buď o niečo viac, alebo naopak o niečo menej, než by zodpovedalo lineárnemu prevodu. Sme zvedaví, ako presvedčivo bude systém fungovať v reálnej prevádzke, najmä pokiaľ ide o prirodzenosť odozvy a čistotu spätnej väzby.

Celá zostava váži len asi pol kilogramu a ponecháva na volante dostatok miesta pre čelný airbag vodiča.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY