vytisknout velikost písma Ford Edge Concept ukazuje, s čím pôjde Ford proti Škode Snowman

Budúca generácia Edge bude prvé veľké SUV, ktoré Ford ponúkne aj zákazníkom v Európe. Koncept predstavený na autosalóne v Los Angeles "silno naznačuje" jeho podobu.
Ford Edge Concept ukazuje, s čím pôjde Ford proti Škode Snowman
Zoznam kapitol
  1. Úvod, dizajn, technika; video
  2. Fotogaléria

Plán na zjednocovanie modelovej skladby Fordu naprieč celým svetom, ktorý razí vizionársky šéf Alan Mulally pod heslom One Ford (jeden Ford), sa dotkne aj modelu Ford Edge. Tento crossover, s ktorým Ford dosahuje veľké úspechy v USA, bude odteraz ponúkaný aj predávaný tiež v Európe, Ázii a na ďalších trhoch.

FordEdgeConcept_07_HR.jpgFordEdgeConcept_03_HR.jpgFordEdgeConcept_04_HR.jpg
Koncept Ford Edge má športové proporcie; spredu sa trochu podobá novému Hyundai Santa Fe, ktoré bude v Európe patriť k jeho hlavným súperom

Podobu druhej generácie Fordu Edge naznačuje koncept, ktorý automobilka odhalila na autosalóne v Los Angeles.

Vzhľad konceptu nadväzuje na súčasný Ford Edge a pracuje s prvkami robustného "Tonka" dizajnu, typického pre americké fordy z posledných rokov. O maskách chladiča sa z nedostatku invencie často hovorí, že dominujú vzhľadu prednej časti, ale v tomto prípade to platí doslova. Obria šesťuholníková maska ​​s dvojicou mohutných vodorovných rebier prechádza v krátku kapotu a výrazne rozšírené blatníky.

Proporcie Fordu Edge Concept sú relatívne športové, s krátkymi prevismi, nízkou strechou a silne skloneným zadným oknom. Zadné svetlá spája prelis zvýraznený čiernou linkou, ktorý opticky auto rozširuje a znižuje.

Ak nepočítame zvláštnu photoshopovou úpravu oficiálnych fotografií, aj interiér má podľa všetkého k sériovej verzii veľmi blízko. Základné rozvrhnutie aj vzhľad grafických prvkov rozvíjajú štýl, ktorý už poznáme zo sedanu Fusion/Mondeo. S tým ostatne nový Edge zdieľa platformu.

Ford Edge Concept je vybavený systémom autonómneho parkovania s diaľkovým ovládaním aj systémom autonómneho vyhýbacieho manévru. Ford opatrne naznačuje, že obe technológie, ktorých vývojové verzie nedávno predstavil médiám, by sa mohli objaviť vo výbave produkčného Edge.

Zatiaľ automobilka neprezradila ani slovo o motoroch. Američania môžu zrejme očakávať doterajšie šesťvalce 3,5 a 3,7 l, rovnako ako preplňovaný štvorvalec 2.0 EcoBoost. Ten by mal tvoriť základnú benzínovú motorizáciu pre európsky trh.

Autu ako Edge by pristal vznetový šesťvalec, ale ak Ford nemá v rukáve dobre utajené eso, radšej počítajme len so štvorvalcom 2,2 l. Jeho aktuálna evolúcia vo "veľkých" Ford Mondeo, S-MAX a Galaxy dáva výkon 200 koní a krútiaci moment 400 Nm. V Edge už ale bude musieť plniť Euro 6.

FordEdgeConcept_10_HR.jpgFordEdgeConcept_12_HR.jpg
Zábavný systém pre zadné sedadlá sa v tejto podobe zrejme do výroby nedostane; kožou potiahnutá palubná doska a 10-palcová dotyková obrazovka ale šancu majú.

Ford Edge novej generácie by sa mal začať predávať v priebehu nasledujúcich dvoch rokov. V Európe sa podľa nášho odhadu bude najviac biť o zákazníkov s autami ako Hyundai Santa Fe a neskôr tiež veľké SUV značky Škoda, ktorému sa zatiaľ hovorí Snowman. Edge však zostane nanajvýš päťmiestnym vozidlom.

Edge nie je jediný americký model Fordu, ktorého ďalšia generácia zamieri do Európy. Rovnaký osud čaká aj na nový Ford Mustang. Jeho premiéru automobilka ohlásila na 5. decembra.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Nájdu sa mnohí, ktorí odošlú Porsche kvôli štvorvalcovému crossoveru kade ľahšie. Faktom ale je, že toto auto svoj predajný zmysel má a funguje veľmi dobre.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Volkswagen Golf VII je skvelý, ale dieselu by sme sa vyhli

Test jazdenky: Volkswagen Golf VII

Ak vás moderný Golf VII láka ako ojazdené auto, dobre si rozmyslite, čo chcete.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY