vytisknout velikost písma Ford Edge Concept ukazuje, s čím pôjde Ford proti Škode Snowman

Budúca generácia Edge bude prvé veľké SUV, ktoré Ford ponúkne aj zákazníkom v Európe. Koncept predstavený na autosalóne v Los Angeles "silno naznačuje" jeho podobu.
Ford Edge Concept ukazuje, s čím pôjde Ford proti Škode Snowman
Zoznam kapitol
  1. Úvod, dizajn, technika; video
  2. Fotogaléria

Plán na zjednocovanie modelovej skladby Fordu naprieč celým svetom, ktorý razí vizionársky šéf Alan Mulally pod heslom One Ford (jeden Ford), sa dotkne aj modelu Ford Edge. Tento crossover, s ktorým Ford dosahuje veľké úspechy v USA, bude odteraz ponúkaný aj predávaný tiež v Európe, Ázii a na ďalších trhoch.

FordEdgeConcept_07_HR.jpgFordEdgeConcept_03_HR.jpgFordEdgeConcept_04_HR.jpg
Koncept Ford Edge má športové proporcie; spredu sa trochu podobá novému Hyundai Santa Fe, ktoré bude v Európe patriť k jeho hlavným súperom

Podobu druhej generácie Fordu Edge naznačuje koncept, ktorý automobilka odhalila na autosalóne v Los Angeles.

Vzhľad konceptu nadväzuje na súčasný Ford Edge a pracuje s prvkami robustného "Tonka" dizajnu, typického pre americké fordy z posledných rokov. O maskách chladiča sa z nedostatku invencie často hovorí, že dominujú vzhľadu prednej časti, ale v tomto prípade to platí doslova. Obria šesťuholníková maska ​​s dvojicou mohutných vodorovných rebier prechádza v krátku kapotu a výrazne rozšírené blatníky.

Proporcie Fordu Edge Concept sú relatívne športové, s krátkymi prevismi, nízkou strechou a silne skloneným zadným oknom. Zadné svetlá spája prelis zvýraznený čiernou linkou, ktorý opticky auto rozširuje a znižuje.

Ak nepočítame zvláštnu photoshopovou úpravu oficiálnych fotografií, aj interiér má podľa všetkého k sériovej verzii veľmi blízko. Základné rozvrhnutie aj vzhľad grafických prvkov rozvíjajú štýl, ktorý už poznáme zo sedanu Fusion/Mondeo. S tým ostatne nový Edge zdieľa platformu.

Ford Edge Concept je vybavený systémom autonómneho parkovania s diaľkovým ovládaním aj systémom autonómneho vyhýbacieho manévru. Ford opatrne naznačuje, že obe technológie, ktorých vývojové verzie nedávno predstavil médiám, by sa mohli objaviť vo výbave produkčného Edge.

Zatiaľ automobilka neprezradila ani slovo o motoroch. Američania môžu zrejme očakávať doterajšie šesťvalce 3,5 a 3,7 l, rovnako ako preplňovaný štvorvalec 2.0 EcoBoost. Ten by mal tvoriť základnú benzínovú motorizáciu pre európsky trh.

Autu ako Edge by pristal vznetový šesťvalec, ale ak Ford nemá v rukáve dobre utajené eso, radšej počítajme len so štvorvalcom 2,2 l. Jeho aktuálna evolúcia vo "veľkých" Ford Mondeo, S-MAX a Galaxy dáva výkon 200 koní a krútiaci moment 400 Nm. V Edge už ale bude musieť plniť Euro 6.

FordEdgeConcept_10_HR.jpgFordEdgeConcept_12_HR.jpg
Zábavný systém pre zadné sedadlá sa v tejto podobe zrejme do výroby nedostane; kožou potiahnutá palubná doska a 10-palcová dotyková obrazovka ale šancu majú.

Ford Edge novej generácie by sa mal začať predávať v priebehu nasledujúcich dvoch rokov. V Európe sa podľa nášho odhadu bude najviac biť o zákazníkov s autami ako Hyundai Santa Fe a neskôr tiež veľké SUV značky Škoda, ktorému sa zatiaľ hovorí Snowman. Edge však zostane nanajvýš päťmiestnym vozidlom.

Edge nie je jediný americký model Fordu, ktorého ďalšia generácia zamieri do Európy. Rovnaký osud čaká aj na nový Ford Mustang. Jeho premiéru automobilka ohlásila na 5. decembra.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY