vytisknout velikost písma Ford chce konkurenta pre Volkswagen GTD. Chystá sa naftový Focus ST

Ford chce konkurenta pre Volkswagen GTD. Chystá sa naftový Focus ST

Ford má aktuálne vo svojej ponuke veľmi vydarený hot-hatch v podobe Focusu ST, ktorý dokáže konkurovať slávnemu Volkswagenu Golf GTI. Lenže vo Forde chcú zakúriť kolegom od VW ešte viac, a to konkrétne tak, že vypustia na trh konkurenciu pre GTD. Áno, tušíte správne, chystá sa na nás dieselový Focus ST.

Teda aspoň podľa zdrojov britského magazínu Autoexpress, ktorý túto informáciu dokázal vydolovať z predstaviteľov Fordu v priebehu ženevského autosalónu. Pod kapotou máme očakávať dvojliter TDCi s maximálnym výkonom 180 koní, akcelerácia z nuly na stovku sa bude pohybovať okolo ôsmich sekúnd.

Dobrou správou je fakt, že by sa podvozok v podstate nemal líšiť od benzínového ST, ktoré je na okreskách veľmi zábavné. Novinka sa má dostať na trh pomerne skoro, hovorí sa o modelovom roku 2015. Spolu s ňou potom príde tiež faceliftové ST, ktoré ponúkne nižšiu spotrebu, prepracované riadenie a vzhľad korešpondujúci s modernizáciou základného hatchbacku.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY