vytisknout velikost písma Ford chce konkurenta pre Volkswagen GTD. Chystá sa naftový Focus ST

Ford chce konkurenta pre Volkswagen GTD. Chystá sa naftový Focus ST

Ford má aktuálne vo svojej ponuke veľmi vydarený hot-hatch v podobe Focusu ST, ktorý dokáže konkurovať slávnemu Volkswagenu Golf GTI. Lenže vo Forde chcú zakúriť kolegom od VW ešte viac, a to konkrétne tak, že vypustia na trh konkurenciu pre GTD. Áno, tušíte správne, chystá sa na nás dieselový Focus ST.

Teda aspoň podľa zdrojov britského magazínu Autoexpress, ktorý túto informáciu dokázal vydolovať z predstaviteľov Fordu v priebehu ženevského autosalónu. Pod kapotou máme očakávať dvojliter TDCi s maximálnym výkonom 180 koní, akcelerácia z nuly na stovku sa bude pohybovať okolo ôsmich sekúnd.

Dobrou správou je fakt, že by sa podvozok v podstate nemal líšiť od benzínového ST, ktoré je na okreskách veľmi zábavné. Novinka sa má dostať na trh pomerne skoro, hovorí sa o modelovom roku 2015. Spolu s ňou potom príde tiež faceliftové ST, ktoré ponúkne nižšiu spotrebu, prepracované riadenie a vzhľad korešpondujúci s modernizáciou základného hatchbacku.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY