vytisknout velikost písma Ford chce konkurenta pre Volkswagen GTD. Chystá sa naftový Focus ST

Ford chce konkurenta pre Volkswagen GTD. Chystá sa naftový Focus ST

Ford má aktuálne vo svojej ponuke veľmi vydarený hot-hatch v podobe Focusu ST, ktorý dokáže konkurovať slávnemu Volkswagenu Golf GTI. Lenže vo Forde chcú zakúriť kolegom od VW ešte viac, a to konkrétne tak, že vypustia na trh konkurenciu pre GTD. Áno, tušíte správne, chystá sa na nás dieselový Focus ST.

Teda aspoň podľa zdrojov britského magazínu Autoexpress, ktorý túto informáciu dokázal vydolovať z predstaviteľov Fordu v priebehu ženevského autosalónu. Pod kapotou máme očakávať dvojliter TDCi s maximálnym výkonom 180 koní, akcelerácia z nuly na stovku sa bude pohybovať okolo ôsmich sekúnd.

Dobrou správou je fakt, že by sa podvozok v podstate nemal líšiť od benzínového ST, ktoré je na okreskách veľmi zábavné. Novinka sa má dostať na trh pomerne skoro, hovorí sa o modelovom roku 2015. Spolu s ňou potom príde tiež faceliftové ST, ktoré ponúkne nižšiu spotrebu, prepracované riadenie a vzhľad korešpondujúci s modernizáciou základného hatchbacku.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY