vytisknout velikost písma Ford C-Max Solar Energi: so solárnými panelmi spotreba 2,35 l/100 km

Ford C-Max Solar Energi: so solárnými panelmi spotreba 2,35 l/100 km

Audi (samozrejme) nebude jedinou automobilkou, ktorá sa predstaví na nadchádzajúcom veľtrhu CES. Ďalšiu novinku má na svedomí Ford a s trochou humoru sa dá povedať, že pôjde o vozidlo s lupou na streche. Presne povedané sa bavíme o upravenom plug-in hybride nesúcom meno C-Max Energi.

Možno si spomeniete, že sme s týmto modelom už jazdili. Vozidlo používa dvojlitrový benzínový motor (143 koní, 175 Nm) kombinovaný s jedným elektromotorom (120 koní, 240 Nm). Na rozdiel od klasického hybridného C-Maxu tento nemusíte dobíjať iba zo zásuvky, pretože auto dostalo na strechu solárne panely. Tie kryje špeciálne sklo údajne fungujúce podobne ako lupa.

Ford uvádza, že ide o vôbec prvý automobil svojej kategórie využívajúci na pohon slnečnú energiu. V praxi by solárne panely mali byť schopné znížiť dobu potrebnú pre dobíjanie zo zásuvky. Po prezentácii na CES odštartujú praktické testy a na ich konci by mohla začať sériová výroba.

Nechajme sa prekvapiť, na čo počas testov Ford príde. Realita je ale taká, že podľa údajov z tlačovej správy sa dojazd na čisto elektrický režim v porovnaní s Fordom C-Max Energi prakticky nelíši. V oboch prípadoch ide o 30 kilometrov. Koncept potom zvládne podľa noriem EPA v kombinovanom cykle spotrebu 2,35 l/100 km, respektíve takmer tisíc kilometrov s plnou nádržou a plne nabitou batériou.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY