vytisknout velikost písma Ford C-Max Solar Energi: so solárnými panelmi spotreba 2,35 l/100 km

Ford C-Max Solar Energi: so solárnými panelmi spotreba 2,35 l/100 km

Audi (samozrejme) nebude jedinou automobilkou, ktorá sa predstaví na nadchádzajúcom veľtrhu CES. Ďalšiu novinku má na svedomí Ford a s trochou humoru sa dá povedať, že pôjde o vozidlo s lupou na streche. Presne povedané sa bavíme o upravenom plug-in hybride nesúcom meno C-Max Energi.

Možno si spomeniete, že sme s týmto modelom už jazdili. Vozidlo používa dvojlitrový benzínový motor (143 koní, 175 Nm) kombinovaný s jedným elektromotorom (120 koní, 240 Nm). Na rozdiel od klasického hybridného C-Maxu tento nemusíte dobíjať iba zo zásuvky, pretože auto dostalo na strechu solárne panely. Tie kryje špeciálne sklo údajne fungujúce podobne ako lupa.

Ford uvádza, že ide o vôbec prvý automobil svojej kategórie využívajúci na pohon slnečnú energiu. V praxi by solárne panely mali byť schopné znížiť dobu potrebnú pre dobíjanie zo zásuvky. Po prezentácii na CES odštartujú praktické testy a na ich konci by mohla začať sériová výroba.

Nechajme sa prekvapiť, na čo počas testov Ford príde. Realita je ale taká, že podľa údajov z tlačovej správy sa dojazd na čisto elektrický režim v porovnaní s Fordom C-Max Energi prakticky nelíši. V oboch prípadoch ide o 30 kilometrov. Koncept potom zvládne podľa noriem EPA v kombinovanom cykle spotrebu 2,35 l/100 km, respektíve takmer tisíc kilometrov s plnou nádržou a plne nabitou batériou.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY