vytisknout velikost písma Ford C-Max Solar Energi: so solárnými panelmi spotreba 2,35 l/100 km

Ford C-Max Solar Energi: so solárnými panelmi spotreba 2,35 l/100 km

Audi (samozrejme) nebude jedinou automobilkou, ktorá sa predstaví na nadchádzajúcom veľtrhu CES. Ďalšiu novinku má na svedomí Ford a s trochou humoru sa dá povedať, že pôjde o vozidlo s lupou na streche. Presne povedané sa bavíme o upravenom plug-in hybride nesúcom meno C-Max Energi.

Možno si spomeniete, že sme s týmto modelom už jazdili. Vozidlo používa dvojlitrový benzínový motor (143 koní, 175 Nm) kombinovaný s jedným elektromotorom (120 koní, 240 Nm). Na rozdiel od klasického hybridného C-Maxu tento nemusíte dobíjať iba zo zásuvky, pretože auto dostalo na strechu solárne panely. Tie kryje špeciálne sklo údajne fungujúce podobne ako lupa.

Ford uvádza, že ide o vôbec prvý automobil svojej kategórie využívajúci na pohon slnečnú energiu. V praxi by solárne panely mali byť schopné znížiť dobu potrebnú pre dobíjanie zo zásuvky. Po prezentácii na CES odštartujú praktické testy a na ich konci by mohla začať sériová výroba.

Nechajme sa prekvapiť, na čo počas testov Ford príde. Realita je ale taká, že podľa údajov z tlačovej správy sa dojazd na čisto elektrický režim v porovnaní s Fordom C-Max Energi prakticky nelíši. V oboch prípadoch ide o 30 kilometrov. Koncept potom zvládne podľa noriem EPA v kombinovanom cykle spotrebu 2,35 l/100 km, respektíve takmer tisíc kilometrov s plnou nádržou a plne nabitou batériou.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY