vytisknout velikost písma Ford C-Max Solar Energi: so solárnými panelmi spotreba 2,35 l/100 km

Ford C-Max Solar Energi: so solárnými panelmi spotreba 2,35 l/100 km

Audi (samozrejme) nebude jedinou automobilkou, ktorá sa predstaví na nadchádzajúcom veľtrhu CES. Ďalšiu novinku má na svedomí Ford a s trochou humoru sa dá povedať, že pôjde o vozidlo s lupou na streche. Presne povedané sa bavíme o upravenom plug-in hybride nesúcom meno C-Max Energi.

Možno si spomeniete, že sme s týmto modelom už jazdili. Vozidlo používa dvojlitrový benzínový motor (143 koní, 175 Nm) kombinovaný s jedným elektromotorom (120 koní, 240 Nm). Na rozdiel od klasického hybridného C-Maxu tento nemusíte dobíjať iba zo zásuvky, pretože auto dostalo na strechu solárne panely. Tie kryje špeciálne sklo údajne fungujúce podobne ako lupa.

Ford uvádza, že ide o vôbec prvý automobil svojej kategórie využívajúci na pohon slnečnú energiu. V praxi by solárne panely mali byť schopné znížiť dobu potrebnú pre dobíjanie zo zásuvky. Po prezentácii na CES odštartujú praktické testy a na ich konci by mohla začať sériová výroba.

Nechajme sa prekvapiť, na čo počas testov Ford príde. Realita je ale taká, že podľa údajov z tlačovej správy sa dojazd na čisto elektrický režim v porovnaní s Fordom C-Max Energi prakticky nelíši. V oboch prípadoch ide o 30 kilometrov. Koncept potom zvládne podľa noriem EPA v kombinovanom cykle spotrebu 2,35 l/100 km, respektíve takmer tisíc kilometrov s plnou nádržou a plne nabitou batériou.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY