vytisknout velikost písma Ford C-Max Solar Energi: so solárnými panelmi spotreba 2,35 l/100 km

Ford C-Max Solar Energi: so solárnými panelmi spotreba 2,35 l/100 km

Audi (samozrejme) nebude jedinou automobilkou, ktorá sa predstaví na nadchádzajúcom veľtrhu CES. Ďalšiu novinku má na svedomí Ford a s trochou humoru sa dá povedať, že pôjde o vozidlo s lupou na streche. Presne povedané sa bavíme o upravenom plug-in hybride nesúcom meno C-Max Energi.

Možno si spomeniete, že sme s týmto modelom už jazdili. Vozidlo používa dvojlitrový benzínový motor (143 koní, 175 Nm) kombinovaný s jedným elektromotorom (120 koní, 240 Nm). Na rozdiel od klasického hybridného C-Maxu tento nemusíte dobíjať iba zo zásuvky, pretože auto dostalo na strechu solárne panely. Tie kryje špeciálne sklo údajne fungujúce podobne ako lupa.

Ford uvádza, že ide o vôbec prvý automobil svojej kategórie využívajúci na pohon slnečnú energiu. V praxi by solárne panely mali byť schopné znížiť dobu potrebnú pre dobíjanie zo zásuvky. Po prezentácii na CES odštartujú praktické testy a na ich konci by mohla začať sériová výroba.

Nechajme sa prekvapiť, na čo počas testov Ford príde. Realita je ale taká, že podľa údajov z tlačovej správy sa dojazd na čisto elektrický režim v porovnaní s Fordom C-Max Energi prakticky nelíši. V oboch prípadoch ide o 30 kilometrov. Koncept potom zvládne podľa noriem EPA v kombinovanom cykle spotrebu 2,35 l/100 km, respektíve takmer tisíc kilometrov s plnou nádržou a plne nabitou batériou.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY