vytisknout velikost písma Ford C-Max je tichší, krajší a zatáčať nezabudol [prvé jazdné dojmy]

Kompaktné MPV s modrým oválom na kapote prešlo podobnou modernizáciou, akú vlani prekonal technicky príbuzný Focus. Podobný je aj výsledok: hoci jednotlivé zmeny sú skôr drobnejšie, v súčte dávajú o poznatok lepšie auto.
Ford C-Max je tichší, krajší a zatáčať nezabudol [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Ford C-Max a Grand C-Max 2015: Prvé dojmy
  2. Ford C-Max a Grand C-Max 2015: Technické údaje
  3. Ford C-Max a Grand C-Max 2015: Fotogaléria

Hoci sa podobne volajú a tak trochu aj podobne vyzerajú, nie sú veľkopriestorové modely Ford C-Max a S-Max technicky príbuzné. Pripomeňme, že ten prvý je kompaktný model stojaci na globálnej platforme Focusu, zatiaľ čo ten druhý má techniku spoločnú s Mondeom a Galaxy.

Práve vedľa modelu Galaxy Ford prvýkrát predstavil v roku 2006 médiám prvý S-MAX a bok po boku sa obaja súrodenci prezentovali aj po facelifte v roku 2010. Tentoraz to modrý ovál premiešal a modernizovaný C-Max uvádza spolu s novým S-Maxom, zatiaľ čo Galaxy si necháva na neskôr.

Ford C-Max 2015 první dojmy 128.jpgFord C-Max 2015 první dojmy 129.jpgFord C-Max 2015 první dojmy 133.jpgFord C-Max 2015 první dojmy 132.jpgFord C-Max 2015 první dojmy 130.jpgFord C-Max 2015 první dojmy 134.jpgKým zboku a zozadu by ste nový C-Max ťažko spoznali od toho súčasného, predok prešiel dramatickou premenou v duchu aktuálnej "tváre" značky Ford

Za prvou jazdou s oboma novými MPV sme vyrazili na Mallorku, najväčší z Baleárskych ostrovov. Dnes je rad na C-Maxu. Jazdné dojmy z S-Maxu hľadajte na Autorevue v pondelok, kedy vyprší embargo.

Tretí najpredávanejší

Súčasný C-Max bol prvým modelom Fordu na vtedy novej globálnej platforme pre modely nižšej strednej triedy. Na trh prišiel už v roku 2010, rok pred treťou generáciou Focusu. Tá však dostala facelift už vlani, teda po troch rokoch na trhu, zatiaľ čo C-Max sa dočkal až tento rok. Kompaktné MPV určené hlavne pre Európu zrejme Ford nepálilo toľko ako ambiciózne globálny hatchback, ktorý je podľa Fordu najpredávanejším autom na svete.

V európskej ponuke značky je ale C-Max dôležitý model - tretí najpredávanejší po Fieste a Focusa. Celkovo sa ich predalo cez 1,2 milióna!

FordC-MAX_2015_003.jpg.jpgFordC-MAX_2015_028.jpg.jpgC-MAX5-seatrear_01.jpg.jpg
FordC-MAX_2015_004.jpg.jpgGrandC-MAXluggagespace.jpg.jpgGrandC-MAXrearseating_06.jpg.jpgC-Max je vždy päťmiestny, Grand C-Max odvezie až sedem osôb; prostredný sedák v druhej rade možno sklopiť pod sedák pravého sedadla a vytvoriť tak uličku pre prístup dozadu

Rovnako ako predtým bude C-Max v ponuke v päťsedadlovom vyhotovení alebo ako sedemmiestny Grand C-Max. Modernizácia priniesla nový vzhľad prednej časti, modernejšiu komunikačnú a zábavné elektroniku na palube a tiež niekoľko nových motorov - nových pre C-Max, aby sme si rozumeli.

Všetky už jazdia vo Focuse alebo novom Mondeu. Technici Fordu zapracovali aj na podvozku, ktorý by mal po vzore Focusu priniesť viac komfortu pri zachovaní ovládateľnosti a zážitku z jazdy.

C-MAX_04.jpg.jpgC-MAX1.5EcoBoost.jpg.jpgC-MAX2.0TDCi.jpg.jpg
Motor 1.5 EcoBoost prichádza namiesto tisícšesťstovky, výkon ponúka rovnaký; dvojlitrový diesel posilnil zo 103 na 110, resp. zo 120 na 125 kW

Skladba pohonných jednotiek zostáva v zásade rovnaká ako doteraz. Jednotlivé motorizácie však majú mierne odlišné parametre, nižší výkon a / alebo menšiu spotrebu. Najväčšou zmenou je nahradenie štvorvalcov 1.6 EcoBoost (benzín) a 1.6 TDCi (nafta) jednotkami so zdvihovým objemom menším o jeden deciliter. 1.5 EcoBoost dáva na výber 110 alebo 132 kW, 1.5 TDCi ponúka 70 alebo 88 kW.

Na Malorke sme sa krátko prešli s "krátkym" C-Maxom 1.5 EcoBoost a Grandom 2.0 TDCi. Nový predok im skutočne prospel, vyzerajú elegantnejšie a pohľadnejšie než doterajší model. Škoda, že Ford nevyužil faceliftu k nahradeniu zastaranej prútovej antény "plutvičkou".

Ford C-Max 2015 první dojmy 144.jpgFord C-Max 2015 první dojmy 135.jpgFord C-Max 2015 první dojmy 136.jpgZákladný tvar palubnej dosky aj konzoly medzi sedadlami zostáva rovnaký, Ford ale v interiéri vykonal mnoho väčších i menších zmien - vrátane vzoru na sedadlách

Rozvrhnutie interiéru aj väčšina dielov sú rovnaké, početné detailné zmeny ale zanechávajú priaznivejší celkový dojem: volant z faceliftovaného Focusu (po novom môže byť aj vyhrievaný), krajší panel ovládania klimatizácie s veľkými tlačidlami a predovšetkým multimédiá. Namiesto čierneho panela Sony s množstvom drobných tlačidiel teraz v stredovej časti palubnej dosky hrdo tróni systém Sync 2 s osempalcovou dotykovou obrazovkou.

Na jeho adresu nemôžem než zopakovať to, čo zaznelo v súvislosti s Focusom: na pohľad vyzerá pekne a moderne. V rozhraní plnom farieb, tvarov a grafických prvkov sa ale za jazdy zle orientuje a jednotlivé "softvérové" tlačidlá sú po ploche rozmiestnené trochu náhodne.

Ford C-Max 2015 první dojmy 138.jpgFord C-Max 2015 první dojmy 139.jpgFord C-Max 2015 první dojmy 141.jpgSystém Sync 2 možno ovládať hlasom alebo cez 8" dotykovú obrazovku; grafické rozhranie je na pohľad atraktívne, ale za jazdy sa v ňom ťažko orientuje

Ďalšie novinky na palube? Nový vzor na poťahoch sedadiel, inak riešená schránka pred spolujazdcom - sa teraz vyklápa celá, takže sa pre uložené predmety nemusíte naťahovať do hlbokej palubnej dosky.

Benzínová tisícpäťstovka nie je motor, ktorý by vás oslnil charakterom alebo extatickým finále pred červeným poľom, ale na charakter auta sa hodí výborne. Jeho základnými charakteristikami sú kultivovaný chod a lineárny priebeh výkonu s plochou krivkou momentu v širokom rozsahu otáčok (1600-4000), čo mu dáva vzhľadom k objemu skvelú pružnosť.

Dôraz na kultivovanosť

Dvojlitrový diesel ľahko posilnil, v slabšej variante zo 103 na 110 a v silnejšej zo 120 na 125 kW. Za jazdy si ale všimnete skôr odhlučnenie, ktoré urobilo veľký posun. Potlačený bol aj aerodynamický a valivý hluk, čo v kombinácii s novo naladenými tlmičmi pruženia vytvára dojem mäkkej, tichej a komfortnej jazdy. C-Max pritom zatáča prinajmenšom s rovnakým nadšením a precíznosťou ako doteraz. Podvozok totiž nie je celkovo mäkší, hoci nerovnosti žehlí vďaka novým tlmičom lepšie. Naopak uloženie prednej nápravy je tuhšie než predtým.

Ford C-Max 2015 první dojmy 146.jpgFord C-Max 2015 první dojmy 145.jpgFord C-Max 2015 první dojmy 147.jpgSilnejšie sklá, odhlučnenie prahov a podbehov, prídavná izolácia motorového priestoru v dieseloch a aj nové tlmiče pruženia sa podpísali na zreteľnom zlepšenie kultivovanosti

Talentom k prechádzaniu zákrut sa vyznačuje predovšetkým krátka verzia. Ťažší, dlhší a vyšší Grand predsa len potrebuje o chlp viac času, než sa do zákruty poskladá, priľnavosti sa vzdá o niečo skôr a nakláňa sa výraznejšie. Na pomery kompaktných MPV je to ale stále znamenitý výkon. Naozaj, C-Max má určite svoje chyby - obstavaný priestor, miestami nie úplne príkladné spracovanie, zložité ovládanie niektorých funkcií. Správanie na ceste do zoznamu jeho slabých stránok ale vážne nepatrí.

Mávnete nohou

Ponuka výbavy na prianie sa v rámci modernizácie rozšírila o bezdotykové ovládanie piatych dverí, ku ktorých otvoreniu aj zatvoreniu stačí mávnuť nohou pod nárazníkom. Objednať si môžete aj systém autonómneho brzdenia Active City Stop, ktorý teraz funguje až do 50 km/h, adaptívne bixenóny alebo vylepšený parkovací asistent. Ten už vie nielen pozdĺžne parkovať, ale aj priečne a z parkovacieho miesta tiež vyjde.

Ford C-Max 2015 první dojmy 142.jpgFord C-Max 2015 první dojmy 143.jpgFord C-Max 2015 první dojmy 137.jpgĎalšie novinky v kabíne: držiak nápojov s nastaviteľnými prepážkami, výklopná schránka pred spolujazdcom a nový panel ovládania klimatizácie
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY