vytisknout velikost písma Fommy je najmenší štvormiestny elektromobil a nebojí sa vody

Japonská automobilka Fommy predstavuje svoj ​​malý elektromobil ovládaný špeciálnymi riadidlami, ktorý si má poradiť aj v miestach postihnutých povodňami.
Fommy je najmenší štvormiestny elektromobil a nebojí sa vody

Iný kraj, iný mrav, ale aj iné potreby. Japonská štúdia Fommy Concept One má byť podľa tvrdenia autorov najmenším štvormiestnym elektromobilom na svete, ale tým jej prednosti nekončia. Vozidlo bolo vyvinuté zvlášť pre oblasti často stíhanej potopou, čo je možné s ohľadom na krajinu pôvodu projektu pochopiť. Fommy ale nie je skutočným obojživelným automobilom, pohyb vo vode je braný len ako núdzový režim a po výjazde na súš vyžaduje sadu špeciálnych servisných úkonov.

Fomm EV 05.jpgFomm EV 03.jpgFomm EV 04.jpg
Fomm EV 12.jpgFomm EV 13.jpgFomm EV 11.jpg
Fomm má byť najmenším elektromobilom súčasnosti, elektromotory sú vstavané v predných kolesách

Fommy Concept One je len 2 499 mm dlhý, 1 292 mm široký a 1 554 mm vysoký, pričom pohotovostná hmotnosť činí na elektromobil s uzavretou karosériou veľmi solídnych 459 kg. Miesto volantu nájdeme motocyklové riadidlá, pred ktorými sa nachádza rozmerný digitálny prístrojový štít.

Fomm EV 06.jpgFomm EV 17.jpgFomm EV 18.jpgFomm EV 08.jpgFomm EV 02.jpgFomm EV 01.jpg
Voz sa nestratí ani na vode, k jeho riadeniu poslúžia špeciálne riadidlá

O pohon tejto novodobej rikše sa stará dvojica elektromotorov uložených v nábojoch predných kolies a každý z nich dosahuje výkon 6,8 koní (5 kW) a krútiaci moment 200 Nm. Nepadlo ale ani slovo o spôsobe pohonu na vodnej hladine. Treba zároveň dodať, že vozidlo zatiaľ existuje len na rysovacích doskách a všetky uvedené údaje sú zatiaľ len dielom výpočtov, takže na skutočný prototyp si zrejme ešte počkáme.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY