vytisknout velikost písma Fommy je najmenší štvormiestny elektromobil a nebojí sa vody

Japonská automobilka Fommy predstavuje svoj ​​malý elektromobil ovládaný špeciálnymi riadidlami, ktorý si má poradiť aj v miestach postihnutých povodňami.
Fommy je najmenší štvormiestny elektromobil a nebojí sa vody

Iný kraj, iný mrav, ale aj iné potreby. Japonská štúdia Fommy Concept One má byť podľa tvrdenia autorov najmenším štvormiestnym elektromobilom na svete, ale tým jej prednosti nekončia. Vozidlo bolo vyvinuté zvlášť pre oblasti často stíhanej potopou, čo je možné s ohľadom na krajinu pôvodu projektu pochopiť. Fommy ale nie je skutočným obojživelným automobilom, pohyb vo vode je braný len ako núdzový režim a po výjazde na súš vyžaduje sadu špeciálnych servisných úkonov.

Fomm EV 05.jpgFomm EV 03.jpgFomm EV 04.jpg
Fomm EV 12.jpgFomm EV 13.jpgFomm EV 11.jpg
Fomm má byť najmenším elektromobilom súčasnosti, elektromotory sú vstavané v predných kolesách

Fommy Concept One je len 2 499 mm dlhý, 1 292 mm široký a 1 554 mm vysoký, pričom pohotovostná hmotnosť činí na elektromobil s uzavretou karosériou veľmi solídnych 459 kg. Miesto volantu nájdeme motocyklové riadidlá, pred ktorými sa nachádza rozmerný digitálny prístrojový štít.

Fomm EV 06.jpgFomm EV 17.jpgFomm EV 18.jpgFomm EV 08.jpgFomm EV 02.jpgFomm EV 01.jpg
Voz sa nestratí ani na vode, k jeho riadeniu poslúžia špeciálne riadidlá

O pohon tejto novodobej rikše sa stará dvojica elektromotorov uložených v nábojoch predných kolies a každý z nich dosahuje výkon 6,8 koní (5 kW) a krútiaci moment 200 Nm. Nepadlo ale ani slovo o spôsobe pohonu na vodnej hladine. Treba zároveň dodať, že vozidlo zatiaľ existuje len na rysovacích doskách a všetky uvedené údaje sú zatiaľ len dielom výpočtov, takže na skutočný prototyp si zrejme ešte počkáme.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY