vytisknout velikost písma Fommy je najmenší štvormiestny elektromobil a nebojí sa vody

Japonská automobilka Fommy predstavuje svoj ​​malý elektromobil ovládaný špeciálnymi riadidlami, ktorý si má poradiť aj v miestach postihnutých povodňami.
Fommy je najmenší štvormiestny elektromobil a nebojí sa vody

Iný kraj, iný mrav, ale aj iné potreby. Japonská štúdia Fommy Concept One má byť podľa tvrdenia autorov najmenším štvormiestnym elektromobilom na svete, ale tým jej prednosti nekončia. Vozidlo bolo vyvinuté zvlášť pre oblasti často stíhanej potopou, čo je možné s ohľadom na krajinu pôvodu projektu pochopiť. Fommy ale nie je skutočným obojživelným automobilom, pohyb vo vode je braný len ako núdzový režim a po výjazde na súš vyžaduje sadu špeciálnych servisných úkonov.

Fomm EV 05.jpgFomm EV 03.jpgFomm EV 04.jpg
Fomm EV 12.jpgFomm EV 13.jpgFomm EV 11.jpg
Fomm má byť najmenším elektromobilom súčasnosti, elektromotory sú vstavané v predných kolesách

Fommy Concept One je len 2 499 mm dlhý, 1 292 mm široký a 1 554 mm vysoký, pričom pohotovostná hmotnosť činí na elektromobil s uzavretou karosériou veľmi solídnych 459 kg. Miesto volantu nájdeme motocyklové riadidlá, pred ktorými sa nachádza rozmerný digitálny prístrojový štít.

Fomm EV 06.jpgFomm EV 17.jpgFomm EV 18.jpgFomm EV 08.jpgFomm EV 02.jpgFomm EV 01.jpg
Voz sa nestratí ani na vode, k jeho riadeniu poslúžia špeciálne riadidlá

O pohon tejto novodobej rikše sa stará dvojica elektromotorov uložených v nábojoch predných kolies a každý z nich dosahuje výkon 6,8 koní (5 kW) a krútiaci moment 200 Nm. Nepadlo ale ani slovo o spôsobe pohonu na vodnej hladine. Treba zároveň dodať, že vozidlo zatiaľ existuje len na rysovacích doskách a všetky uvedené údaje sú zatiaľ len dielom výpočtov, takže na skutočný prototyp si zrejme ešte počkáme.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY