vytisknout velikost písma Focus RS sa odkladá. Ford vsadí na Mustang a naftové ST

Focus RS sa odkladá. Ford vsadí na Mustang a naftové ST

Automobilka Ford v súčasnosti ponúka ako vrchol pre model Focus verziu ST. V minulosti sa však niekoľkokrát objavili informácie sľubujúce príchod novej generácie Focusu RS, ktorá by mala ponúkať výkon cez 300 koní. Lenže podľa najnovších správ to vyzerá, že tento ostrý hatchback nie je na programe dňa. Kolegom z Autocar to potvrdil európsky šéf Stephen Odell.

Podľa jeho slov je fajn, že Ford vo svojej minulosti mal Focus RS, ktorý robil automobilke patričný image a spájal ju s pretekmi, ale to je minulosť. V súčasnosti údajne nie je k Focusu RS čo povedať. Pritom v roku 2011 Gunnar Herrmann (C-Car Director) vyhlásil, že ponuka Focusu pri ST neskončí. Vtedajšie odhady sľubovali vstup na trh medzi rokmi 2013-2014. Dnes nie je pochýb o tom, že realita bude mať neskorší dátum.

Ford chce staviť na nový Mustang a nechce, aby mu nové RS prípadne kradlo zákazníkov. Ponuka by sa mala časom rozrásť aj o dieselové prevedenie modelu ST a snáď už sa európsky trh tiež konečne dočká nového Mondea. To by malo doraziť rovno v luxusnom prevedení Vignale.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY