vytisknout velikost písma Focus RS sa odkladá. Ford vsadí na Mustang a naftové ST

Focus RS sa odkladá. Ford vsadí na Mustang a naftové ST

Automobilka Ford v súčasnosti ponúka ako vrchol pre model Focus verziu ST. V minulosti sa však niekoľkokrát objavili informácie sľubujúce príchod novej generácie Focusu RS, ktorá by mala ponúkať výkon cez 300 koní. Lenže podľa najnovších správ to vyzerá, že tento ostrý hatchback nie je na programe dňa. Kolegom z Autocar to potvrdil európsky šéf Stephen Odell.

Podľa jeho slov je fajn, že Ford vo svojej minulosti mal Focus RS, ktorý robil automobilke patričný image a spájal ju s pretekmi, ale to je minulosť. V súčasnosti údajne nie je k Focusu RS čo povedať. Pritom v roku 2011 Gunnar Herrmann (C-Car Director) vyhlásil, že ponuka Focusu pri ST neskončí. Vtedajšie odhady sľubovali vstup na trh medzi rokmi 2013-2014. Dnes nie je pochýb o tom, že realita bude mať neskorší dátum.

Ford chce staviť na nový Mustang a nechce, aby mu nové RS prípadne kradlo zákazníkov. Ponuka by sa mala časom rozrásť aj o dieselové prevedenie modelu ST a snáď už sa európsky trh tiež konečne dočká nového Mondea. To by malo doraziť rovno v luxusnom prevedení Vignale.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY