vytisknout velikost písma Focus, alebo Corolla? Značky sa sporia o najpredávanejšie auto sveta

Ford tvrdí, že najviac nových zákazníkov získal v roku 2013 ich Focus. Toyota prehlasuje to isté o svojom modeli Corolla. Obaja výrobcovia pritom vychádzajú z rovnakých dát.
Focus, alebo Corolla? Značky sa sporia o najpredávanejšie auto sveta

Automobilky Ford a Toyota sa nemôžu zhodnúť, kto vyrába najpredávanejšie auto na svete. Modrý ovál sa začiatkom mesiaca pochválil s tlačovým vyhlásením, ktoré prisudzuje túto pozíciu Focusu s 1 097 618 novo zaregistrovanými kusmi. Toyota ale teraz kontruje správou, podľa ktorej bola v roku 2013 úspešnejšia Corolla s 1 098 524 autami. Áno, deklarovaný rozdiel v jej prospech činí len 906 áut!

Pozoruhodné je, že obidve spoločnosti vychádzajú z rovnakých dát. Jedná sa o údaje poradenskej spoločnosti IHS Automotive, ktorá mapuje prvé registrácie nových automobilov po celom svete. Ako je teda možné, že sa dopočítali rôzneho výsledku?

Ford hovorí o "best-selling nameplate", najpredávanejšom obchodnom označení modelu. Tu je situácia jasná: Focus sa vyrába vo variantoch hatchback, sedan a kombi, ale stále je to Focus, ktorý sa predáva po celom svete s rovnakým menom a len minimálnymi technickými odlišnosťami. Jednotlivé karosárske varianty Corolly nesú naproti tomu na rôznych trhoch rôzne názvy: Corolla Axio, Corolla Altis, Corolla EX, Corolla Fielder a Corolla Rumion. Toyota tvrdí, že "konkurenčné značky" nezahrnuli tieto varianty do svojich analýz.

Toyota Corolla je hitom v USA, kde si ju v roku 2013 obstaralo viac ako 300 000 zákazníkov. Pre Ford Focus je najvýznamnejším odbytiskom Čína, kde sa ich vlani predala viac ako tretina z celkového počtu.

Tohtoročný súboj medzi Corollou a Focusom o pozíciu svetovej jednotky nie je ničím novým. Veľmi podobnú situáciu sme tu mali už vlani.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY