vytisknout velikost písma Focus, alebo Corolla? Značky sa sporia o najpredávanejšie auto sveta

Ford tvrdí, že najviac nových zákazníkov získal v roku 2013 ich Focus. Toyota prehlasuje to isté o svojom modeli Corolla. Obaja výrobcovia pritom vychádzajú z rovnakých dát.
Focus, alebo Corolla? Značky sa sporia o najpredávanejšie auto sveta

Automobilky Ford a Toyota sa nemôžu zhodnúť, kto vyrába najpredávanejšie auto na svete. Modrý ovál sa začiatkom mesiaca pochválil s tlačovým vyhlásením, ktoré prisudzuje túto pozíciu Focusu s 1 097 618 novo zaregistrovanými kusmi. Toyota ale teraz kontruje správou, podľa ktorej bola v roku 2013 úspešnejšia Corolla s 1 098 524 autami. Áno, deklarovaný rozdiel v jej prospech činí len 906 áut!

Pozoruhodné je, že obidve spoločnosti vychádzajú z rovnakých dát. Jedná sa o údaje poradenskej spoločnosti IHS Automotive, ktorá mapuje prvé registrácie nových automobilov po celom svete. Ako je teda možné, že sa dopočítali rôzneho výsledku?

Ford hovorí o "best-selling nameplate", najpredávanejšom obchodnom označení modelu. Tu je situácia jasná: Focus sa vyrába vo variantoch hatchback, sedan a kombi, ale stále je to Focus, ktorý sa predáva po celom svete s rovnakým menom a len minimálnymi technickými odlišnosťami. Jednotlivé karosárske varianty Corolly nesú naproti tomu na rôznych trhoch rôzne názvy: Corolla Axio, Corolla Altis, Corolla EX, Corolla Fielder a Corolla Rumion. Toyota tvrdí, že "konkurenčné značky" nezahrnuli tieto varianty do svojich analýz.

Toyota Corolla je hitom v USA, kde si ju v roku 2013 obstaralo viac ako 300 000 zákazníkov. Pre Ford Focus je najvýznamnejším odbytiskom Čína, kde sa ich vlani predala viac ako tretina z celkového počtu.

Tohtoročný súboj medzi Corollou a Focusom o pozíciu svetovej jednotky nie je ničím novým. Veľmi podobnú situáciu sme tu mali už vlani.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY