vytisknout velikost písma Focus, alebo Corolla? Značky sa sporia o najpredávanejšie auto sveta

Ford tvrdí, že najviac nových zákazníkov získal v roku 2013 ich Focus. Toyota prehlasuje to isté o svojom modeli Corolla. Obaja výrobcovia pritom vychádzajú z rovnakých dát.
Focus, alebo Corolla? Značky sa sporia o najpredávanejšie auto sveta

Automobilky Ford a Toyota sa nemôžu zhodnúť, kto vyrába najpredávanejšie auto na svete. Modrý ovál sa začiatkom mesiaca pochválil s tlačovým vyhlásením, ktoré prisudzuje túto pozíciu Focusu s 1 097 618 novo zaregistrovanými kusmi. Toyota ale teraz kontruje správou, podľa ktorej bola v roku 2013 úspešnejšia Corolla s 1 098 524 autami. Áno, deklarovaný rozdiel v jej prospech činí len 906 áut!

Pozoruhodné je, že obidve spoločnosti vychádzajú z rovnakých dát. Jedná sa o údaje poradenskej spoločnosti IHS Automotive, ktorá mapuje prvé registrácie nových automobilov po celom svete. Ako je teda možné, že sa dopočítali rôzneho výsledku?

Ford hovorí o "best-selling nameplate", najpredávanejšom obchodnom označení modelu. Tu je situácia jasná: Focus sa vyrába vo variantoch hatchback, sedan a kombi, ale stále je to Focus, ktorý sa predáva po celom svete s rovnakým menom a len minimálnymi technickými odlišnosťami. Jednotlivé karosárske varianty Corolly nesú naproti tomu na rôznych trhoch rôzne názvy: Corolla Axio, Corolla Altis, Corolla EX, Corolla Fielder a Corolla Rumion. Toyota tvrdí, že "konkurenčné značky" nezahrnuli tieto varianty do svojich analýz.

Toyota Corolla je hitom v USA, kde si ju v roku 2013 obstaralo viac ako 300 000 zákazníkov. Pre Ford Focus je najvýznamnejším odbytiskom Čína, kde sa ich vlani predala viac ako tretina z celkového počtu.

Tohtoročný súboj medzi Corollou a Focusom o pozíciu svetovej jednotky nie je ničím novým. Veľmi podobnú situáciu sme tu mali už vlani.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY