vytisknout velikost písma Fisker Karma sa vráti s hybridným pohonom od BMW

Fisker Karma sa vráti s hybridným pohonom od BMW

Možno si pamätáte, že Fisker skončil s výrobou áut v roku 2012, keď bol nútený vyhlásiť bankrot. Firma potom zamierila do dražby, v ktorej sa predala za necelých 150 miliónov dolárov. Teraz malú automobilku vlastní čínska spoločnosť Wanxiang.

Vyzerá to však, že sa Fisker Karma vracia na trh, pretože spoločnosť sa dohodla s BMW na dodávke pohonov. Nejde len o motory, ale aj o celé hybridné a plug-in hybridné systémy. Zaujímavé je, že Wanxiang už vlastnú firmu, ktorá vyrába akumulátory pre elektromobily.

Pôvodný Fisker Karma mal preplňovaný štvorvalec 2,0 l, celkový výkon hybridnej sústavy činil 300 kW (408 k) a krútiaci moment bol až 1300 Nm. Dizajn znovuzrodeného modelu Karma (možno sa bude volať inak) sa pravdepodobne nezmení, iba sa upraví pohon a výbava.

Ak sa podarí uviesť auto na trh a vybudovať širší okruh zákazníkov, chce Fisker počas ďalších rokov predstaviť aj iné modely, napríklad crossover a kabriolet. Na rozdiel od Tesly to nebudú len plne elektrické verzie, ale aj práve plug-in hybridy s pomocným spaľovacím motorom.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY