vytisknout velikost písma Fisker Karma sa vráti s hybridným pohonom od BMW

Fisker Karma sa vráti s hybridným pohonom od BMW

Možno si pamätáte, že Fisker skončil s výrobou áut v roku 2012, keď bol nútený vyhlásiť bankrot. Firma potom zamierila do dražby, v ktorej sa predala za necelých 150 miliónov dolárov. Teraz malú automobilku vlastní čínska spoločnosť Wanxiang.

Vyzerá to však, že sa Fisker Karma vracia na trh, pretože spoločnosť sa dohodla s BMW na dodávke pohonov. Nejde len o motory, ale aj o celé hybridné a plug-in hybridné systémy. Zaujímavé je, že Wanxiang už vlastnú firmu, ktorá vyrába akumulátory pre elektromobily.

Pôvodný Fisker Karma mal preplňovaný štvorvalec 2,0 l, celkový výkon hybridnej sústavy činil 300 kW (408 k) a krútiaci moment bol až 1300 Nm. Dizajn znovuzrodeného modelu Karma (možno sa bude volať inak) sa pravdepodobne nezmení, iba sa upraví pohon a výbava.

Ak sa podarí uviesť auto na trh a vybudovať širší okruh zákazníkov, chce Fisker počas ďalších rokov predstaviť aj iné modely, napríklad crossover a kabriolet. Na rozdiel od Tesly to nebudú len plne elektrické verzie, ale aj práve plug-in hybridy s pomocným spaľovacím motorom.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY