vytisknout velikost písma Fisker Karma sa vráti s hybridným pohonom od BMW

Fisker Karma sa vráti s hybridným pohonom od BMW

Možno si pamätáte, že Fisker skončil s výrobou áut v roku 2012, keď bol nútený vyhlásiť bankrot. Firma potom zamierila do dražby, v ktorej sa predala za necelých 150 miliónov dolárov. Teraz malú automobilku vlastní čínska spoločnosť Wanxiang.

Vyzerá to však, že sa Fisker Karma vracia na trh, pretože spoločnosť sa dohodla s BMW na dodávke pohonov. Nejde len o motory, ale aj o celé hybridné a plug-in hybridné systémy. Zaujímavé je, že Wanxiang už vlastnú firmu, ktorá vyrába akumulátory pre elektromobily.

Pôvodný Fisker Karma mal preplňovaný štvorvalec 2,0 l, celkový výkon hybridnej sústavy činil 300 kW (408 k) a krútiaci moment bol až 1300 Nm. Dizajn znovuzrodeného modelu Karma (možno sa bude volať inak) sa pravdepodobne nezmení, iba sa upraví pohon a výbava.

Ak sa podarí uviesť auto na trh a vybudovať širší okruh zákazníkov, chce Fisker počas ďalších rokov predstaviť aj iné modely, napríklad crossover a kabriolet. Na rozdiel od Tesly to nebudú len plne elektrické verzie, ale aj práve plug-in hybridy s pomocným spaľovacím motorom.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY