vytisknout velikost písma Fisker Karma sa vráti s hybridným pohonom od BMW

Fisker Karma sa vráti s hybridným pohonom od BMW

Možno si pamätáte, že Fisker skončil s výrobou áut v roku 2012, keď bol nútený vyhlásiť bankrot. Firma potom zamierila do dražby, v ktorej sa predala za necelých 150 miliónov dolárov. Teraz malú automobilku vlastní čínska spoločnosť Wanxiang.

Vyzerá to však, že sa Fisker Karma vracia na trh, pretože spoločnosť sa dohodla s BMW na dodávke pohonov. Nejde len o motory, ale aj o celé hybridné a plug-in hybridné systémy. Zaujímavé je, že Wanxiang už vlastnú firmu, ktorá vyrába akumulátory pre elektromobily.

Pôvodný Fisker Karma mal preplňovaný štvorvalec 2,0 l, celkový výkon hybridnej sústavy činil 300 kW (408 k) a krútiaci moment bol až 1300 Nm. Dizajn znovuzrodeného modelu Karma (možno sa bude volať inak) sa pravdepodobne nezmení, iba sa upraví pohon a výbava.

Ak sa podarí uviesť auto na trh a vybudovať širší okruh zákazníkov, chce Fisker počas ďalších rokov predstaviť aj iné modely, napríklad crossover a kabriolet. Na rozdiel od Tesly to nebudú len plne elektrické verzie, ale aj práve plug-in hybridy s pomocným spaľovacím motorom.

Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Áno, vieme veľmi dobre, že Lada Niva je ikona off-road, ktorá prekonáva takmer všetko na poli. Ale život nie je len terén. V bežnom každodennom živote má Niva určité špecifické črty. Je to vlastne veľmi pekné, že dokonca aj v roku 2017 si môžete za celkom prijateľné peniaze kúpiť úplne nového veterána.

dnes | Dalibor Žák
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY