vytisknout velikost písma Fisker: americkú automobilku v dražbe ovládol čínsky Wanxiang

Automobilka Fisker kedysi štartovala na podobnej pozícii ako Tesla, avšak jej príbeh je nakoniec trochu iný. Vďaka novým udalostiam ale jej osud nie je úplne stratený.
Fisker: americkú automobilku v dražbe ovládol čínsky Wanxiang

Príbeh americkej automobilky Fisker Automotive je v rade rysov podobný tomu, ktorým žije Tesla, vrátane najrôznejších ekonomických a vlastníckych premetov. Snáď len s tým rozdielom, že Tesla vsádza od začiatku na elektromobily, pričom Fisker smeruje svoju pozornosť k pohonným systémom typu plug-in hybrid. Fisker sa doposiaľ preslávil najmä modelmi Fisker Karma a Fisker Atlantic a vlani v novembri bol nútený vyhlásiť bankrot.

Podľa agentúry Bloomberg teraz prebehla dražba spoločnosti Fisker Automotive Holdings, v ktorej zvíťazil čínsky koncern Wanxiang Group, mimochodom najväčší čínsky dodávateľ náhradných dielov pre automobily. Ale nebola to žiadna "dávačka": vo finále sa strhol ostrý súboj Wanxiang s firmou Hybrid Tech Holdings, v ktorom po devätnástich kolách zvíťazila ponuka v celkovom objeme 149,2 mil. dolárov vznesená zo strany Wanxiang  (šesťnásobok vyvolávacej ceny).

Jadrom dražby však zrejme neboli ani tak modely či iné aktivity automobilky Fisker, ale skôr rad patentov súvisiacich s technológiami pohonu. Wanxiang navyše už predtým kúpil firmu, ktorá pre Fisker vyrába akumulátory a skrachovala pod ťarchou reklamácií. Urputný súboj o Fisker naznačuje, že s ním má Wanxiang možno podobne rozsiahle plány, ako má nemecký Daimler s Teslou...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY