vytisknout velikost písma Fisker: americkú automobilku v dražbe ovládol čínsky Wanxiang

Automobilka Fisker kedysi štartovala na podobnej pozícii ako Tesla, avšak jej príbeh je nakoniec trochu iný. Vďaka novým udalostiam ale jej osud nie je úplne stratený.
Fisker: americkú automobilku v dražbe ovládol čínsky Wanxiang

Príbeh americkej automobilky Fisker Automotive je v rade rysov podobný tomu, ktorým žije Tesla, vrátane najrôznejších ekonomických a vlastníckych premetov. Snáď len s tým rozdielom, že Tesla vsádza od začiatku na elektromobily, pričom Fisker smeruje svoju pozornosť k pohonným systémom typu plug-in hybrid. Fisker sa doposiaľ preslávil najmä modelmi Fisker Karma a Fisker Atlantic a vlani v novembri bol nútený vyhlásiť bankrot.

Podľa agentúry Bloomberg teraz prebehla dražba spoločnosti Fisker Automotive Holdings, v ktorej zvíťazil čínsky koncern Wanxiang Group, mimochodom najväčší čínsky dodávateľ náhradných dielov pre automobily. Ale nebola to žiadna "dávačka": vo finále sa strhol ostrý súboj Wanxiang s firmou Hybrid Tech Holdings, v ktorom po devätnástich kolách zvíťazila ponuka v celkovom objeme 149,2 mil. dolárov vznesená zo strany Wanxiang  (šesťnásobok vyvolávacej ceny).

Jadrom dražby však zrejme neboli ani tak modely či iné aktivity automobilky Fisker, ale skôr rad patentov súvisiacich s technológiami pohonu. Wanxiang navyše už predtým kúpil firmu, ktorá pre Fisker vyrába akumulátory a skrachovala pod ťarchou reklamácií. Urputný súboj o Fisker naznačuje, že s ním má Wanxiang možno podobne rozsiahle plány, ako má nemecký Daimler s Teslou...

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY