vytisknout velikost písma Firmenauto des Jahres 2014: Seat Leon ST poráža Octaviu Combi

Firmenauto des Jahres 2014: Seat Leon ST poráža Octaviu Combi

Nemecký časopis FirmenAuto vyhlásil výsledky ankety Firmenauto des Jahres 2014. Ako už samotný názov napovedá, hľadá se najlepší firemný automobil, a to celkovo v jedenástich kategóriach.

Anketa se logicky týka Nemecka, takže asi neprekvapí, že má v drvivej väčšine prípadov víťaz pôvod u nemeckej automobilky. Okrem základných kategórií sa hľadá aj najlepší dovážaný voz. Porota celkovo obsahuje 280 členov, ktorí vyskúšali 71 automobilov. Dohromady bolo najazdených cez 50 000 kilometrov.

Škoda sa v Nemecku teší pomerne veľkej obľube, takže ani v tejto ankete nechýba medzi víťazmi. Zabodoval model Yeti, ktorý skončil druhý v kategórii malých SUV a v rovnakej kategórii bol označený za najlepšie dovážané vozidlo. Nová Octavia skončila celkovo druhá v nižšej strednej triede. Porazil ju súrodenec v podobe Seatu Leon ST, ktorý si taktiež vzal titul najlepšieho dováženého modelu v tomto segmentu.

Zaujímavé je, že Golf Variant skončil až siedmy. Na šiestom mieste ho porazil Rapid Spaceback, ktorý bol zaradený do rovnakej kategórie.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY