vytisknout velikost písma Firmenauto des Jahres 2014: Seat Leon ST poráža Octaviu Combi

Firmenauto des Jahres 2014: Seat Leon ST poráža Octaviu Combi

Nemecký časopis FirmenAuto vyhlásil výsledky ankety Firmenauto des Jahres 2014. Ako už samotný názov napovedá, hľadá se najlepší firemný automobil, a to celkovo v jedenástich kategóriach.

Anketa se logicky týka Nemecka, takže asi neprekvapí, že má v drvivej väčšine prípadov víťaz pôvod u nemeckej automobilky. Okrem základných kategórií sa hľadá aj najlepší dovážaný voz. Porota celkovo obsahuje 280 členov, ktorí vyskúšali 71 automobilov. Dohromady bolo najazdených cez 50 000 kilometrov.

Škoda sa v Nemecku teší pomerne veľkej obľube, takže ani v tejto ankete nechýba medzi víťazmi. Zabodoval model Yeti, ktorý skončil druhý v kategórii malých SUV a v rovnakej kategórii bol označený za najlepšie dovážané vozidlo. Nová Octavia skončila celkovo druhá v nižšej strednej triede. Porazil ju súrodenec v podobe Seatu Leon ST, ktorý si taktiež vzal titul najlepšieho dováženého modelu v tomto segmentu.

Zaujímavé je, že Golf Variant skončil až siedmy. Na šiestom mieste ho porazil Rapid Spaceback, ktorý bol zaradený do rovnakej kategórie.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY