vytisknout velikost písma Fiat takmer pochoval vývoj šialeného osemvalca Hellcat

Fiat takmer pochoval vývoj šialeného osemvalca Hellcat

Keď si otvoríte nejakú tabuľku automobilových superlatívov, nájdete v nej dve zaujímavé položky. Najsilnejšie sériovo vyrábané americké muscle car všetkých čias je Dodge Challenger Hellcat a najvýkonnejší sériovo vyrábaný štvordverový sedan histórie je Dodge Charger Hellcat.

Pritom nechýbalo veľa a o týchto dvoch brutálnych amerických autách by sme nikdy nepočuli. Fiat, ktorý riadi koncern Chrysler, chcel celý projekt Hellcat pochovať ako nezmyselný a nerentabilný. Čo tiež čakať od kompresorom preplňovaného osemvalca s objemom 6,2 l a výkonom cez 700 koní? Vysoké predajné čísla a obriu obchodnú maržu asi ťažko...

Tím inžinierov divízie SRT na projekte pracoval niekoľko rokov, ale Fiat tím v roku 2011 rozpustil a energiu smeroval niekam inam. Technici sa ale nevzdávali a za projekt bojovali ďalej. Zdá sa až prekvapujúce, že sa niečo také nakoniec dostalo do sériovej výroby. Len pripomenieme, že kompresorom plnený osemvalec Hellcat má v úplne sériovom prevedení (s homologizáciou a zárukou) výkon 527 kW (717 koní) a krútiaci moment 884 Nm.

Možno bude za vznikom v skutku marnivého projektu Hellcat stáť podobná legenda ako trebárs za prapôvodným Dodge Viperom, ktorý vlastne vznikal tajne z náhradných koncernových dielov a s motorom z pick-upu. Avšak ako história ukazuje, práve takéto projekty sa stanú nesmrteľnými.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY