vytisknout velikost písma Fiat takmer pochoval vývoj šialeného osemvalca Hellcat

Fiat takmer pochoval vývoj šialeného osemvalca Hellcat

Keď si otvoríte nejakú tabuľku automobilových superlatívov, nájdete v nej dve zaujímavé položky. Najsilnejšie sériovo vyrábané americké muscle car všetkých čias je Dodge Challenger Hellcat a najvýkonnejší sériovo vyrábaný štvordverový sedan histórie je Dodge Charger Hellcat.

Pritom nechýbalo veľa a o týchto dvoch brutálnych amerických autách by sme nikdy nepočuli. Fiat, ktorý riadi koncern Chrysler, chcel celý projekt Hellcat pochovať ako nezmyselný a nerentabilný. Čo tiež čakať od kompresorom preplňovaného osemvalca s objemom 6,2 l a výkonom cez 700 koní? Vysoké predajné čísla a obriu obchodnú maržu asi ťažko...

Tím inžinierov divízie SRT na projekte pracoval niekoľko rokov, ale Fiat tím v roku 2011 rozpustil a energiu smeroval niekam inam. Technici sa ale nevzdávali a za projekt bojovali ďalej. Zdá sa až prekvapujúce, že sa niečo také nakoniec dostalo do sériovej výroby. Len pripomenieme, že kompresorom plnený osemvalec Hellcat má v úplne sériovom prevedení (s homologizáciou a zárukou) výkon 527 kW (717 koní) a krútiaci moment 884 Nm.

Možno bude za vznikom v skutku marnivého projektu Hellcat stáť podobná legenda ako trebárs za prapôvodným Dodge Viperom, ktorý vlastne vznikal tajne z náhradných koncernových dielov a s motorom z pick-upu. Avšak ako história ukazuje, práve takéto projekty sa stanú nesmrteľnými.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY