vytisknout velikost písma Fiat takmer pochoval vývoj šialeného osemvalca Hellcat

Fiat takmer pochoval vývoj šialeného osemvalca Hellcat

Keď si otvoríte nejakú tabuľku automobilových superlatívov, nájdete v nej dve zaujímavé položky. Najsilnejšie sériovo vyrábané americké muscle car všetkých čias je Dodge Challenger Hellcat a najvýkonnejší sériovo vyrábaný štvordverový sedan histórie je Dodge Charger Hellcat.

Pritom nechýbalo veľa a o týchto dvoch brutálnych amerických autách by sme nikdy nepočuli. Fiat, ktorý riadi koncern Chrysler, chcel celý projekt Hellcat pochovať ako nezmyselný a nerentabilný. Čo tiež čakať od kompresorom preplňovaného osemvalca s objemom 6,2 l a výkonom cez 700 koní? Vysoké predajné čísla a obriu obchodnú maržu asi ťažko...

Tím inžinierov divízie SRT na projekte pracoval niekoľko rokov, ale Fiat tím v roku 2011 rozpustil a energiu smeroval niekam inam. Technici sa ale nevzdávali a za projekt bojovali ďalej. Zdá sa až prekvapujúce, že sa niečo také nakoniec dostalo do sériovej výroby. Len pripomenieme, že kompresorom plnený osemvalec Hellcat má v úplne sériovom prevedení (s homologizáciou a zárukou) výkon 527 kW (717 koní) a krútiaci moment 884 Nm.

Možno bude za vznikom v skutku marnivého projektu Hellcat stáť podobná legenda ako trebárs za prapôvodným Dodge Viperom, ktorý vlastne vznikal tajne z náhradných koncernových dielov a s motorom z pick-upu. Avšak ako história ukazuje, práve takéto projekty sa stanú nesmrteľnými.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY