vytisknout velikost písma Fiat si registroval mená "124" a "124 Spider". Vráti sa legenda?

Fiat si registroval mená "124" a "124 Spider". Vráti sa legenda?

Fiat zažiadal úrady o registráciu názvu 124 a tiež 124 Spider. Určite viete, že práve model 124 z roku 1966 dal neskôr vzniknúť v licencii vyrobenému legendárnemu žigulákovi a jedná sa teda o auto, ktoré bolo bez veľkých technických zmien vyrábané na rôznych miestach až do roku 2012.

fiat (1).jpgfiat (2).jpgfiat (3).jpgFiat 124 nebol len klasický sedan a kombi, ale aj športový roadster, ktorý vydržal vo výrobe až do roku 1985. A práve otvorený model má teraz najväčšiu šancu na výrobu

To, že Fiat požiadal o úradnú ochranu mien 124 a 124 Spider ešte neznamená, že sa tak budú volať nejaké ľudová autá v budúcnosti, lebo môže ísť len o to, aby si Fiat poistil, že jeho legendárne meno nikto iný v automobilovom priemysle neuplatňuje.

Napriek tomu by mal práve budúci rok Fiat predstaviť nové auto a dokonca aj športový model, ktorý použije základ z Mazdy MX-5. Bude mať teda pohon zadných kolies a vpredu pozdĺžne uložený motor - rovnako ako legendárny model Fiat 124. A práve takémuto autu by meno Fiat 124 Spider pristalo, aj keď sa hovorí aj o použití mena Barchetta. Pôvodný sedan Fiat 124 bol vyrábaný do roku 1974, otvorený model 124 Spider vydržal v produkcii až do roku 1985.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY