vytisknout velikost písma Fiat Ottimo je ďalším kabátom pre Alfu Romeo Giulietta

Značka Fiat na autosalóne v Guangzhou predstavila päťdverové prevedenie svojho čínskeho sedanu Viaggio. Predvolené konštrukcie tým potvrdzuje svoju interkontinentálnu dostupnosť.
Fiat Ottimo je ďalším kabátom pre Alfu Romeo Giulietta

Zrekapitulujme si najprv celý tento dojemný príbeh. S veľkými nádejami bol na začiatku roku 2010 predstavený nový päťdverový hatchback Alfa Romeo Giulietta. O rok neskôr dokončil koncern Fiat prevzatie automobilky Chrysler a plody predpokladanej spolupráce na seba nenechali dlho čakať. Už v máji 2012 sa rozbehla výroba pre americké trhy z Giulietty odvodeného sedanu Dodge Dart.

Takmer súbežne značka Fiat predstavila modifikovanú verziu DART určenú pre čínskych zákazníkov a označenú Fiat Viaggio. A teraz sa pôvodná, päťdverová Giulietta opäť vracia na scénu: Fiat v Číne predstavil model Fiat Ottimo, ktorý je jej adaptáciou. Napriek tomu sa Ottimo (v taliančine to znamená "vynikajúce") od Giulietty celkom výrazne líši. Nepatrne bola zväčšená plocha bočných okienok v stĺpcoch C, kľučky zadných dverí vystúpili z utajenia do konvenčnej podoby a typické zadné svetlá s prelomenie vlnovkou pásov LED nahradili masívne a nepríliš zaujímavo pôsobiace svetlá.

Fiat Ottimo prev 1.jpgFiat Ottimo prev 2.jpgFiat Ottimo prev 3.jpgFiat Ottimo prev 4.jpgFiat Ottimo prev 5.jpgFiat Ottimo prev 6.jpg
Fiat Ottimo je ďalšou adaptáciou pôvodnej konštrukcie Alfa Romeo Giulietta

Naopak celkom zaujímavo pôsobia lichobežníkové chrómované rámčeky po stranách zadného nárazníka, ktoré ale oproti očakávaniam nehosťuje koncovky výfukov, ale hmlovky. Oproti Giuliette sú odlišne riešené tiež prelisy v spodnej časti bočných dverí. Predná časť karosérie modelu Ottimo potom bola s niekoľkými drobnými úpravami prevzatá zo spomínaného sedanu Fiat Viaggio.

Interiér novinky preberá palubnú dosku z Viaggio, volant z Dartu a ovládače známe z Fiatov po celom svete. Predaje modelu Fiat Ottimo v Číne začali už počas tohto mesiaca a vedenie Fiatu si od tohto sľubuje zdvojnásobenie produkcie v továrni Guangzhou Automobile Group, kde v súčasnosti vznikajú aj modely Viaggio.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY