vytisknout velikost písma Fiat Ottimo je ďalším kabátom pre Alfu Romeo Giulietta

Značka Fiat na autosalóne v Guangzhou predstavila päťdverové prevedenie svojho čínskeho sedanu Viaggio. Predvolené konštrukcie tým potvrdzuje svoju interkontinentálnu dostupnosť.
Fiat Ottimo je ďalším kabátom pre Alfu Romeo Giulietta

Zrekapitulujme si najprv celý tento dojemný príbeh. S veľkými nádejami bol na začiatku roku 2010 predstavený nový päťdverový hatchback Alfa Romeo Giulietta. O rok neskôr dokončil koncern Fiat prevzatie automobilky Chrysler a plody predpokladanej spolupráce na seba nenechali dlho čakať. Už v máji 2012 sa rozbehla výroba pre americké trhy z Giulietty odvodeného sedanu Dodge Dart.

Takmer súbežne značka Fiat predstavila modifikovanú verziu DART určenú pre čínskych zákazníkov a označenú Fiat Viaggio. A teraz sa pôvodná, päťdverová Giulietta opäť vracia na scénu: Fiat v Číne predstavil model Fiat Ottimo, ktorý je jej adaptáciou. Napriek tomu sa Ottimo (v taliančine to znamená "vynikajúce") od Giulietty celkom výrazne líši. Nepatrne bola zväčšená plocha bočných okienok v stĺpcoch C, kľučky zadných dverí vystúpili z utajenia do konvenčnej podoby a typické zadné svetlá s prelomenie vlnovkou pásov LED nahradili masívne a nepríliš zaujímavo pôsobiace svetlá.

Fiat Ottimo prev 1.jpgFiat Ottimo prev 2.jpgFiat Ottimo prev 3.jpgFiat Ottimo prev 4.jpgFiat Ottimo prev 5.jpgFiat Ottimo prev 6.jpg
Fiat Ottimo je ďalšou adaptáciou pôvodnej konštrukcie Alfa Romeo Giulietta

Naopak celkom zaujímavo pôsobia lichobežníkové chrómované rámčeky po stranách zadného nárazníka, ktoré ale oproti očakávaniam nehosťuje koncovky výfukov, ale hmlovky. Oproti Giuliette sú odlišne riešené tiež prelisy v spodnej časti bočných dverí. Predná časť karosérie modelu Ottimo potom bola s niekoľkými drobnými úpravami prevzatá zo spomínaného sedanu Fiat Viaggio.

Interiér novinky preberá palubnú dosku z Viaggio, volant z Dartu a ovládače známe z Fiatov po celom svete. Predaje modelu Fiat Ottimo v Číne začali už počas tohto mesiaca a vedenie Fiatu si od tohto sľubuje zdvojnásobenie produkcie v továrni Guangzhou Automobile Group, kde v súčasnosti vznikajú aj modely Viaggio.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY