vytisknout velikost písma Fiat Ottimo je ďalším kabátom pre Alfu Romeo Giulietta

Značka Fiat na autosalóne v Guangzhou predstavila päťdverové prevedenie svojho čínskeho sedanu Viaggio. Predvolené konštrukcie tým potvrdzuje svoju interkontinentálnu dostupnosť.
Fiat Ottimo je ďalším kabátom pre Alfu Romeo Giulietta

Zrekapitulujme si najprv celý tento dojemný príbeh. S veľkými nádejami bol na začiatku roku 2010 predstavený nový päťdverový hatchback Alfa Romeo Giulietta. O rok neskôr dokončil koncern Fiat prevzatie automobilky Chrysler a plody predpokladanej spolupráce na seba nenechali dlho čakať. Už v máji 2012 sa rozbehla výroba pre americké trhy z Giulietty odvodeného sedanu Dodge Dart.

Takmer súbežne značka Fiat predstavila modifikovanú verziu DART určenú pre čínskych zákazníkov a označenú Fiat Viaggio. A teraz sa pôvodná, päťdverová Giulietta opäť vracia na scénu: Fiat v Číne predstavil model Fiat Ottimo, ktorý je jej adaptáciou. Napriek tomu sa Ottimo (v taliančine to znamená "vynikajúce") od Giulietty celkom výrazne líši. Nepatrne bola zväčšená plocha bočných okienok v stĺpcoch C, kľučky zadných dverí vystúpili z utajenia do konvenčnej podoby a typické zadné svetlá s prelomenie vlnovkou pásov LED nahradili masívne a nepríliš zaujímavo pôsobiace svetlá.

Fiat Ottimo prev 1.jpgFiat Ottimo prev 2.jpgFiat Ottimo prev 3.jpgFiat Ottimo prev 4.jpgFiat Ottimo prev 5.jpgFiat Ottimo prev 6.jpg
Fiat Ottimo je ďalšou adaptáciou pôvodnej konštrukcie Alfa Romeo Giulietta

Naopak celkom zaujímavo pôsobia lichobežníkové chrómované rámčeky po stranách zadného nárazníka, ktoré ale oproti očakávaniam nehosťuje koncovky výfukov, ale hmlovky. Oproti Giuliette sú odlišne riešené tiež prelisy v spodnej časti bočných dverí. Predná časť karosérie modelu Ottimo potom bola s niekoľkými drobnými úpravami prevzatá zo spomínaného sedanu Fiat Viaggio.

Interiér novinky preberá palubnú dosku z Viaggio, volant z Dartu a ovládače známe z Fiatov po celom svete. Predaje modelu Fiat Ottimo v Číne začali už počas tohto mesiaca a vedenie Fiatu si od tohto sľubuje zdvojnásobenie produkcie v továrni Guangzhou Automobile Group, kde v súčasnosti vznikajú aj modely Viaggio.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY