vytisknout velikost písma Fiat Ottimo je ďalším kabátom pre Alfu Romeo Giulietta

Značka Fiat na autosalóne v Guangzhou predstavila päťdverové prevedenie svojho čínskeho sedanu Viaggio. Predvolené konštrukcie tým potvrdzuje svoju interkontinentálnu dostupnosť.
Fiat Ottimo je ďalším kabátom pre Alfu Romeo Giulietta

Zrekapitulujme si najprv celý tento dojemný príbeh. S veľkými nádejami bol na začiatku roku 2010 predstavený nový päťdverový hatchback Alfa Romeo Giulietta. O rok neskôr dokončil koncern Fiat prevzatie automobilky Chrysler a plody predpokladanej spolupráce na seba nenechali dlho čakať. Už v máji 2012 sa rozbehla výroba pre americké trhy z Giulietty odvodeného sedanu Dodge Dart.

Takmer súbežne značka Fiat predstavila modifikovanú verziu DART určenú pre čínskych zákazníkov a označenú Fiat Viaggio. A teraz sa pôvodná, päťdverová Giulietta opäť vracia na scénu: Fiat v Číne predstavil model Fiat Ottimo, ktorý je jej adaptáciou. Napriek tomu sa Ottimo (v taliančine to znamená "vynikajúce") od Giulietty celkom výrazne líši. Nepatrne bola zväčšená plocha bočných okienok v stĺpcoch C, kľučky zadných dverí vystúpili z utajenia do konvenčnej podoby a typické zadné svetlá s prelomenie vlnovkou pásov LED nahradili masívne a nepríliš zaujímavo pôsobiace svetlá.

Fiat Ottimo prev 1.jpgFiat Ottimo prev 2.jpgFiat Ottimo prev 3.jpgFiat Ottimo prev 4.jpgFiat Ottimo prev 5.jpgFiat Ottimo prev 6.jpg
Fiat Ottimo je ďalšou adaptáciou pôvodnej konštrukcie Alfa Romeo Giulietta

Naopak celkom zaujímavo pôsobia lichobežníkové chrómované rámčeky po stranách zadného nárazníka, ktoré ale oproti očakávaniam nehosťuje koncovky výfukov, ale hmlovky. Oproti Giuliette sú odlišne riešené tiež prelisy v spodnej časti bočných dverí. Predná časť karosérie modelu Ottimo potom bola s niekoľkými drobnými úpravami prevzatá zo spomínaného sedanu Fiat Viaggio.

Interiér novinky preberá palubnú dosku z Viaggio, volant z Dartu a ovládače známe z Fiatov po celom svete. Predaje modelu Fiat Ottimo v Číne začali už počas tohto mesiaca a vedenie Fiatu si od tohto sľubuje zdvojnásobenie produkcie v továrni Guangzhou Automobile Group, kde v súčasnosti vznikajú aj modely Viaggio.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY