vytisknout velikost písma Fiat Ottimo je ďalším kabátom pre Alfu Romeo Giulietta

Značka Fiat na autosalóne v Guangzhou predstavila päťdverové prevedenie svojho čínskeho sedanu Viaggio. Predvolené konštrukcie tým potvrdzuje svoju interkontinentálnu dostupnosť.
Fiat Ottimo je ďalším kabátom pre Alfu Romeo Giulietta

Zrekapitulujme si najprv celý tento dojemný príbeh. S veľkými nádejami bol na začiatku roku 2010 predstavený nový päťdverový hatchback Alfa Romeo Giulietta. O rok neskôr dokončil koncern Fiat prevzatie automobilky Chrysler a plody predpokladanej spolupráce na seba nenechali dlho čakať. Už v máji 2012 sa rozbehla výroba pre americké trhy z Giulietty odvodeného sedanu Dodge Dart.

Takmer súbežne značka Fiat predstavila modifikovanú verziu DART určenú pre čínskych zákazníkov a označenú Fiat Viaggio. A teraz sa pôvodná, päťdverová Giulietta opäť vracia na scénu: Fiat v Číne predstavil model Fiat Ottimo, ktorý je jej adaptáciou. Napriek tomu sa Ottimo (v taliančine to znamená "vynikajúce") od Giulietty celkom výrazne líši. Nepatrne bola zväčšená plocha bočných okienok v stĺpcoch C, kľučky zadných dverí vystúpili z utajenia do konvenčnej podoby a typické zadné svetlá s prelomenie vlnovkou pásov LED nahradili masívne a nepríliš zaujímavo pôsobiace svetlá.

Fiat Ottimo prev 1.jpgFiat Ottimo prev 2.jpgFiat Ottimo prev 3.jpgFiat Ottimo prev 4.jpgFiat Ottimo prev 5.jpgFiat Ottimo prev 6.jpg
Fiat Ottimo je ďalšou adaptáciou pôvodnej konštrukcie Alfa Romeo Giulietta

Naopak celkom zaujímavo pôsobia lichobežníkové chrómované rámčeky po stranách zadného nárazníka, ktoré ale oproti očakávaniam nehosťuje koncovky výfukov, ale hmlovky. Oproti Giuliette sú odlišne riešené tiež prelisy v spodnej časti bočných dverí. Predná časť karosérie modelu Ottimo potom bola s niekoľkými drobnými úpravami prevzatá zo spomínaného sedanu Fiat Viaggio.

Interiér novinky preberá palubnú dosku z Viaggio, volant z Dartu a ovládače známe z Fiatov po celom svete. Predaje modelu Fiat Ottimo v Číne začali už počas tohto mesiaca a vedenie Fiatu si od tohto sľubuje zdvojnásobenie produkcie v továrni Guangzhou Automobile Group, kde v súčasnosti vznikajú aj modely Viaggio.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY