vytisknout velikost písma Fiat Fiorino prekonal facelift a dostal motory Euro 6

Fiat Fiorino prekonal facelift a dostal motory Euro 6

Tretia generácia kompaktnej dodávky Fiat Fiorino bola predstavená už v roku 2007 a prvá väčšia modernizácia dorazila až teraz spolu s prechodom na nové motory plniace emisnú normu Euro 6. Aj tak je ale facelift obľúbenej dodávky pomerne skromný a rozdiely by človek na prvý pohľad snáď ani nespoznal.

fiat (2).jpgfiat (1).jpg
Zmeny na prednej časti skoro rozoznať nemožno. Nové sú ale prístroje, volant alebo palubný systém s dotykovým displejom. Dôležitou zmenou je prechod na emisnú normu Euro 6

Vodiči však dostanú nové prvky v interiéri, či už je to ergonomickejší volant, nová radiaca páka, prístroje s krajšou grafikou alebo napríklad päťpalcový dotykový displej s Bluetooth, navigáciou a digitálnym rádiom. Za to si ale budete musieť priplatiť. Naďalej samozrejme zostávajú v ponuke osobné aj dodávkové verzie, predaj začne v polovici apríla.

Pod kapotou ostávajú len dva motory. Atmosférická benzínová tisícštyristovka s výkonom 57 kW (77 k) je trochu prekvapením, pretože podobne razené motory sú nahradzované skôr preplňovanými dvoj- a trojvalcami.

Motor 1.3 Multijet II ponúka Fiat v dvoch výkonových verziách. Slabšia má 59 kW (80 k), silnejšia 70 kW (95 k). Ešte je tu možnosť príplatku za úspornú verziu Ecojet, ktorá vedľa systému stop/štart disponuje "šikovným" alternátorom, úsporným olejovým čerpadlom, pneumatikami s nízkym valivým odporom či dodatočnými aerodynamickými úpravami. Jej normovaná spotreba je 3,8 litra na 100 km.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY