vytisknout velikost písma Fiat Fiorino prekonal facelift a dostal motory Euro 6

Fiat Fiorino prekonal facelift a dostal motory Euro 6

Tretia generácia kompaktnej dodávky Fiat Fiorino bola predstavená už v roku 2007 a prvá väčšia modernizácia dorazila až teraz spolu s prechodom na nové motory plniace emisnú normu Euro 6. Aj tak je ale facelift obľúbenej dodávky pomerne skromný a rozdiely by človek na prvý pohľad snáď ani nespoznal.

fiat (2).jpgfiat (1).jpg
Zmeny na prednej časti skoro rozoznať nemožno. Nové sú ale prístroje, volant alebo palubný systém s dotykovým displejom. Dôležitou zmenou je prechod na emisnú normu Euro 6

Vodiči však dostanú nové prvky v interiéri, či už je to ergonomickejší volant, nová radiaca páka, prístroje s krajšou grafikou alebo napríklad päťpalcový dotykový displej s Bluetooth, navigáciou a digitálnym rádiom. Za to si ale budete musieť priplatiť. Naďalej samozrejme zostávajú v ponuke osobné aj dodávkové verzie, predaj začne v polovici apríla.

Pod kapotou ostávajú len dva motory. Atmosférická benzínová tisícštyristovka s výkonom 57 kW (77 k) je trochu prekvapením, pretože podobne razené motory sú nahradzované skôr preplňovanými dvoj- a trojvalcami.

Motor 1.3 Multijet II ponúka Fiat v dvoch výkonových verziách. Slabšia má 59 kW (80 k), silnejšia 70 kW (95 k). Ešte je tu možnosť príplatku za úspornú verziu Ecojet, ktorá vedľa systému stop/štart disponuje "šikovným" alternátorom, úsporným olejovým čerpadlom, pneumatikami s nízkym valivým odporom či dodatočnými aerodynamickými úpravami. Jej normovaná spotreba je 3,8 litra na 100 km.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY