vytisknout velikost písma Fiat Fiorino prekonal facelift a dostal motory Euro 6

Fiat Fiorino prekonal facelift a dostal motory Euro 6

Tretia generácia kompaktnej dodávky Fiat Fiorino bola predstavená už v roku 2007 a prvá väčšia modernizácia dorazila až teraz spolu s prechodom na nové motory plniace emisnú normu Euro 6. Aj tak je ale facelift obľúbenej dodávky pomerne skromný a rozdiely by človek na prvý pohľad snáď ani nespoznal.

fiat (2).jpgfiat (1).jpg
Zmeny na prednej časti skoro rozoznať nemožno. Nové sú ale prístroje, volant alebo palubný systém s dotykovým displejom. Dôležitou zmenou je prechod na emisnú normu Euro 6

Vodiči však dostanú nové prvky v interiéri, či už je to ergonomickejší volant, nová radiaca páka, prístroje s krajšou grafikou alebo napríklad päťpalcový dotykový displej s Bluetooth, navigáciou a digitálnym rádiom. Za to si ale budete musieť priplatiť. Naďalej samozrejme zostávajú v ponuke osobné aj dodávkové verzie, predaj začne v polovici apríla.

Pod kapotou ostávajú len dva motory. Atmosférická benzínová tisícštyristovka s výkonom 57 kW (77 k) je trochu prekvapením, pretože podobne razené motory sú nahradzované skôr preplňovanými dvoj- a trojvalcami.

Motor 1.3 Multijet II ponúka Fiat v dvoch výkonových verziách. Slabšia má 59 kW (80 k), silnejšia 70 kW (95 k). Ešte je tu možnosť príplatku za úspornú verziu Ecojet, ktorá vedľa systému stop/štart disponuje "šikovným" alternátorom, úsporným olejovým čerpadlom, pneumatikami s nízkym valivým odporom či dodatočnými aerodynamickými úpravami. Jej normovaná spotreba je 3,8 litra na 100 km.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY