vytisknout velikost písma Fiat Fiorino prekonal facelift a dostal motory Euro 6

Fiat Fiorino prekonal facelift a dostal motory Euro 6

Tretia generácia kompaktnej dodávky Fiat Fiorino bola predstavená už v roku 2007 a prvá väčšia modernizácia dorazila až teraz spolu s prechodom na nové motory plniace emisnú normu Euro 6. Aj tak je ale facelift obľúbenej dodávky pomerne skromný a rozdiely by človek na prvý pohľad snáď ani nespoznal.

fiat (2).jpgfiat (1).jpg
Zmeny na prednej časti skoro rozoznať nemožno. Nové sú ale prístroje, volant alebo palubný systém s dotykovým displejom. Dôležitou zmenou je prechod na emisnú normu Euro 6

Vodiči však dostanú nové prvky v interiéri, či už je to ergonomickejší volant, nová radiaca páka, prístroje s krajšou grafikou alebo napríklad päťpalcový dotykový displej s Bluetooth, navigáciou a digitálnym rádiom. Za to si ale budete musieť priplatiť. Naďalej samozrejme zostávajú v ponuke osobné aj dodávkové verzie, predaj začne v polovici apríla.

Pod kapotou ostávajú len dva motory. Atmosférická benzínová tisícštyristovka s výkonom 57 kW (77 k) je trochu prekvapením, pretože podobne razené motory sú nahradzované skôr preplňovanými dvoj- a trojvalcami.

Motor 1.3 Multijet II ponúka Fiat v dvoch výkonových verziách. Slabšia má 59 kW (80 k), silnejšia 70 kW (95 k). Ešte je tu možnosť príplatku za úspornú verziu Ecojet, ktorá vedľa systému stop/štart disponuje "šikovným" alternátorom, úsporným olejovým čerpadlom, pneumatikami s nízkym valivým odporom či dodatočnými aerodynamickými úpravami. Jej normovaná spotreba je 3,8 litra na 100 km.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY