vytisknout velikost písma Fiat Fiorino prekonal facelift a dostal motory Euro 6

Fiat Fiorino prekonal facelift a dostal motory Euro 6

Tretia generácia kompaktnej dodávky Fiat Fiorino bola predstavená už v roku 2007 a prvá väčšia modernizácia dorazila až teraz spolu s prechodom na nové motory plniace emisnú normu Euro 6. Aj tak je ale facelift obľúbenej dodávky pomerne skromný a rozdiely by človek na prvý pohľad snáď ani nespoznal.

fiat (2).jpgfiat (1).jpg
Zmeny na prednej časti skoro rozoznať nemožno. Nové sú ale prístroje, volant alebo palubný systém s dotykovým displejom. Dôležitou zmenou je prechod na emisnú normu Euro 6

Vodiči však dostanú nové prvky v interiéri, či už je to ergonomickejší volant, nová radiaca páka, prístroje s krajšou grafikou alebo napríklad päťpalcový dotykový displej s Bluetooth, navigáciou a digitálnym rádiom. Za to si ale budete musieť priplatiť. Naďalej samozrejme zostávajú v ponuke osobné aj dodávkové verzie, predaj začne v polovici apríla.

Pod kapotou ostávajú len dva motory. Atmosférická benzínová tisícštyristovka s výkonom 57 kW (77 k) je trochu prekvapením, pretože podobne razené motory sú nahradzované skôr preplňovanými dvoj- a trojvalcami.

Motor 1.3 Multijet II ponúka Fiat v dvoch výkonových verziách. Slabšia má 59 kW (80 k), silnejšia 70 kW (95 k). Ešte je tu možnosť príplatku za úspornú verziu Ecojet, ktorá vedľa systému stop/štart disponuje "šikovným" alternátorom, úsporným olejovým čerpadlom, pneumatikami s nízkym valivým odporom či dodatočnými aerodynamickými úpravami. Jej normovaná spotreba je 3,8 litra na 100 km.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY