vytisknout velikost písma Fiat-Chrysler sa nebráni spojenia s Fordom alebo General Motors

Fiat-Chrysler sa nebráni spojenia s Fordom alebo General Motors

Šéf koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne sa nebráni ďalšiemu spájanie obrích koncernov. Dokonca teraz predstavil myšlienku spojiť svoj koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) s ďalším z amerických velikánov, teda buď s Fordom, alebo s General Motors.

Marchionne povedal, že tlak na vývoj stále ekologickejších automobilov stojí automobilky obrovské množstvo peňazí. Zdieľanie výrobných technológií, akumulátorov alebo len prostého know-how by mohlo automobilkám ušetriť veľa peňazí a urýchliť vývoj.

Marchionne netvrdí, že je potrebné hneď spájať platformy, dizajn a motory. Avšak napríklad aliancia s ďalším americkým automobilovým gigantom by mohla pomôcť vytvoriť silnú protistranu spoločnostiam Google a Apple, aspon pokiaľ ide o vývoj autonómnych vozidiel a systémov.

Naproti tomu spojeniu s koncernom PSA sa Marchionne bráni, pretože francúzska automobilka podľa neho neprinesie Fiatu to, po čom túži. Šéf FCA odmietol aj úvahy o spojení s koncernom Volkswagen.

Zástupcovia Fordu a General Motors nechceli prípadné rozhovory s Fiatom komentovať a v zásade povedali len to, že majú vlastnú stratégiu, ktorej sa chcú držať.

zdroj: Detroitnews

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY