vytisknout velikost písma Fiat Chrysler: Rekordná pokuta a ďalšie problémy kvôli hackerom na ceste

Zdá sa, že taliansko-americký koncern FCA čakajú ťažké časy. Aktuálne totiž dostala táto automobilka rekordnú pokutu, musí odkúpiť stovky tisíc chybných áut a ešte sa blížia ďalšie problémy kvôli hackerom.
Fiat Chrysler: Rekordná pokuta a ďalšie problémy kvôli hackerom na ceste

Koncern Fiat Chrysler dostal od amerického Národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) rekordnú pokutu 105 miliónov dolárov, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Okrem finančného trestu musí tiež odkúpiť zhruba pol milióna chybných automobilov (Dodge Ram) a zabezpečiť opravu (alebo tiež odkúpiť) chybné exempláre Jeepu Grand Cherokee.

Dôvodov, prečo organizácia NHTSA udelila takú pokutu, je niekoľko, pričom tie sa týkajú 23 zvolávacích akcií zahrňujúcich približne 11 miliónov vozidiel. Koncern FCA nezabezpečil efektívne a včasné opatrenia, neskoro oznámil problémy vlastníkom automobilov a dílerom a rovnako tak Fiat Chrysler váhal s oznámením na NHTSA.

Trest je rozdelený do niekoľkých častí. Fiat Chrysler musí zaplatiť 70 miliónov dolárov rovno, dvadsať miliónov musí minúť kvôli plneniu ďalších požiadaviek a posledných pätnásť miliónov dolárov hrozí koncernu do budúcnosti. Po dobu troch rokov totiž bude správanie tohto výrobcu sledovať nezávislý dozor a pokiaľ dôjde opäť k porušeniu zákonov, zaplatí FCA práve tých pätnásť miliónov dolárov.

Podľa dostupných zdrojov musí FCA opraviť alebo odkúpiť viac ako milión Jeepov Grand Cherokee z rokov 1993 - 2007, pri ktorých hrozí netesnosť nádrže a následný požiar. Ďalších pol milióna automobilov (okrem iných Dodge Ram) musí FCA odkúpiť od zákazníkov kvôli problémom s podvozkom späť.

Ďalšie problémy na ceste kvôli hackerom

Lenže tým starosti FCA nekončia. Pred pár dňami sa objavila správa, podľa ktorej sa podarilo hackerom nabúrať Jeep Cherokee prostredníctvom systému Uconnect. Na diaľku bolo možné ovládať brzdy, stierače alebo dokonca aj motor.

Ani toto samozrejme nemohlo zostať bez odozvy, takže Fiat Chrysler zvoláva do servisov kvôli tomuto problému ďalších 1,4 milióna automobilov predaných na americkom trhu. Problém by mala vyriešiť inštalácia nového softvéru. NHTSA však údajne dohliadne na to, či je takéto riešenie dostatočné a hlavne konečné.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY