vytisknout velikost písma Fiat-Chrysler presťahuje velenie na neutrálnu pôdu, do Londýna

Súčasťou pred niekoľkými dňami zverejneného päťročného plánu rozvoja koncernu Fiat-Chrysler je tiež premiestnenie jeho velenia do Veľkej Británie.

Modelová expanzia taliansko-amerického konglomerátu Fiat-Chrysler, ktorú naznačilo avizované vystúpenie Sergia Marchionneho z 6. mája, má byť riadená z Londýna. Britskú metropolu Marchionneho tím zvolil ako neutrálnu pôdu, ktorá sa má stať bránou pre vstup značiek koncernov Fiat a Chrysler do ďalšej dekády a má trochu otupiť ostré výpady sprevádzajúce prevzatie americkej "trojky" talianskou firmou.

Vedenie zoskupenie Fiat-Chrysler bude v nasledujúcich rokoch detašované práve do mesta nad Temžou, ktoré sa stane mostom medzi talianskym Turínom a americkým Auburn Hills (Michigan). Tento krok pôsobí "férovým" dojmom, no Američania možno trochu zaskučia vo chvíli, keď si spomenú na sumu takmer ôsmich miliárd dolárov, ktorú v roku 2009 z verejného rozpočtu do chátrajúceho Chrysleru nasypali úrady USA so zámerom zachovať kedysi slávny podnik v prosperite a na domácej pôde...

Sťahovanie do Londýna nie je len gestom, ale hlavne vyslovene racionálnym krokom. S ohľadom na veľké korporácie je totiž britská metropola čo sa daňovej záťaže týka výrazne ústretovejšia než Taliansko (v roku 2015 sa tam majú podmienky ešte zlepšiť). Do roku 2018 chce vedenie Fiat-Chrysler do svojich aktivít investovať cez 67 miliárd dolárov, ktoré majú jeho značky dostať späť na výslnie záujmu zákazníkov a rentability.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY