vytisknout velikost písma Fiat-Chrysler presťahuje velenie na neutrálnu pôdu, do Londýna

Súčasťou pred niekoľkými dňami zverejneného päťročného plánu rozvoja koncernu Fiat-Chrysler je tiež premiestnenie jeho velenia do Veľkej Británie.

Modelová expanzia taliansko-amerického konglomerátu Fiat-Chrysler, ktorú naznačilo avizované vystúpenie Sergia Marchionneho z 6. mája, má byť riadená z Londýna. Britskú metropolu Marchionneho tím zvolil ako neutrálnu pôdu, ktorá sa má stať bránou pre vstup značiek koncernov Fiat a Chrysler do ďalšej dekády a má trochu otupiť ostré výpady sprevádzajúce prevzatie americkej "trojky" talianskou firmou.

Vedenie zoskupenie Fiat-Chrysler bude v nasledujúcich rokoch detašované práve do mesta nad Temžou, ktoré sa stane mostom medzi talianskym Turínom a americkým Auburn Hills (Michigan). Tento krok pôsobí "férovým" dojmom, no Američania možno trochu zaskučia vo chvíli, keď si spomenú na sumu takmer ôsmich miliárd dolárov, ktorú v roku 2009 z verejného rozpočtu do chátrajúceho Chrysleru nasypali úrady USA so zámerom zachovať kedysi slávny podnik v prosperite a na domácej pôde...

Sťahovanie do Londýna nie je len gestom, ale hlavne vyslovene racionálnym krokom. S ohľadom na veľké korporácie je totiž britská metropola čo sa daňovej záťaže týka výrazne ústretovejšia než Taliansko (v roku 2015 sa tam majú podmienky ešte zlepšiť). Do roku 2018 chce vedenie Fiat-Chrysler do svojich aktivít investovať cez 67 miliárd dolárov, ktoré majú jeho značky dostať späť na výslnie záujmu zákazníkov a rentability.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY