vytisknout velikost písma Fiat-Chrysler presťahuje velenie na neutrálnu pôdu, do Londýna

Súčasťou pred niekoľkými dňami zverejneného päťročného plánu rozvoja koncernu Fiat-Chrysler je tiež premiestnenie jeho velenia do Veľkej Británie.

Modelová expanzia taliansko-amerického konglomerátu Fiat-Chrysler, ktorú naznačilo avizované vystúpenie Sergia Marchionneho z 6. mája, má byť riadená z Londýna. Britskú metropolu Marchionneho tím zvolil ako neutrálnu pôdu, ktorá sa má stať bránou pre vstup značiek koncernov Fiat a Chrysler do ďalšej dekády a má trochu otupiť ostré výpady sprevádzajúce prevzatie americkej "trojky" talianskou firmou.

Vedenie zoskupenie Fiat-Chrysler bude v nasledujúcich rokoch detašované práve do mesta nad Temžou, ktoré sa stane mostom medzi talianskym Turínom a americkým Auburn Hills (Michigan). Tento krok pôsobí "férovým" dojmom, no Američania možno trochu zaskučia vo chvíli, keď si spomenú na sumu takmer ôsmich miliárd dolárov, ktorú v roku 2009 z verejného rozpočtu do chátrajúceho Chrysleru nasypali úrady USA so zámerom zachovať kedysi slávny podnik v prosperite a na domácej pôde...

Sťahovanie do Londýna nie je len gestom, ale hlavne vyslovene racionálnym krokom. S ohľadom na veľké korporácie je totiž britská metropola čo sa daňovej záťaže týka výrazne ústretovejšia než Taliansko (v roku 2015 sa tam majú podmienky ešte zlepšiť). Do roku 2018 chce vedenie Fiat-Chrysler do svojich aktivít investovať cez 67 miliárd dolárov, ktoré majú jeho značky dostať späť na výslnie záujmu zákazníkov a rentability.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY