vytisknout velikost písma Fiat-Chrysler presťahuje velenie na neutrálnu pôdu, do Londýna

Súčasťou pred niekoľkými dňami zverejneného päťročného plánu rozvoja koncernu Fiat-Chrysler je tiež premiestnenie jeho velenia do Veľkej Británie.

Modelová expanzia taliansko-amerického konglomerátu Fiat-Chrysler, ktorú naznačilo avizované vystúpenie Sergia Marchionneho z 6. mája, má byť riadená z Londýna. Britskú metropolu Marchionneho tím zvolil ako neutrálnu pôdu, ktorá sa má stať bránou pre vstup značiek koncernov Fiat a Chrysler do ďalšej dekády a má trochu otupiť ostré výpady sprevádzajúce prevzatie americkej "trojky" talianskou firmou.

Vedenie zoskupenie Fiat-Chrysler bude v nasledujúcich rokoch detašované práve do mesta nad Temžou, ktoré sa stane mostom medzi talianskym Turínom a americkým Auburn Hills (Michigan). Tento krok pôsobí "férovým" dojmom, no Američania možno trochu zaskučia vo chvíli, keď si spomenú na sumu takmer ôsmich miliárd dolárov, ktorú v roku 2009 z verejného rozpočtu do chátrajúceho Chrysleru nasypali úrady USA so zámerom zachovať kedysi slávny podnik v prosperite a na domácej pôde...

Sťahovanie do Londýna nie je len gestom, ale hlavne vyslovene racionálnym krokom. S ohľadom na veľké korporácie je totiž britská metropola čo sa daňovej záťaže týka výrazne ústretovejšia než Taliansko (v roku 2015 sa tam majú podmienky ešte zlepšiť). Do roku 2018 chce vedenie Fiat-Chrysler do svojich aktivít investovať cez 67 miliárd dolárov, ktoré majú jeho značky dostať späť na výslnie záujmu zákazníkov a rentability.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY