vytisknout velikost písma Fiat-Chrysler predstavuje svoj ​​plán na ďalšie štyri roky

Ako sme predznamenali už skôr, včerajší deň sa stal dňom, kedy Sergio Marchionne odkryl plány svojho koncernu na nasledujúce roky.
Fiat-Chrysler predstavuje svoj ​​plán na ďalšie štyri roky

Šiesty májový deň tohto roku sa stal míľnikom v moderných dejinách koncernu Fiat-Chrysler. "Veľký Sergio" včera vyložil karty a predstavil plán, ktorý má ním spravovaný koncern dosadiť do pozície jedného z najväčších svetových hráčov na poli výroby automobilov. Na to sme vás pripravili už na konci apríla v súvislosti s informáciami o osamostatnení značky Alfa Romeo.

V priebehu uplynulých hodín nás zaplavila sprcha prezentácií a tlačových správ, z ktorých sme pre vás vybrali to najdôležitejšie pre každú značku koncernu Fiat-Chrysler. Ponuka modelov značky Fiat bude riadne prerezaná, no dočkám sa crossoveru 500X, Jeep sa chce s ročnou produkciou dostať cez dva milióny a značka SRT bude zrušená, pričom Viper sa vráti pod krídla divízie Dodge. Ale pekne poporiadku...

Fiat

Fiat global.jpg

Ponuka modelov kmeňovej značky Fiat sa preriedi vo väčšom, hatchback Bravo i populárne Sedici (dvojča Suzuki SX4) budú zrušené, zatiaľ čo ponuka derivátov rady 500 bude ďalej rozšírená. Jej centrálnym prvkom sa stane Fiat 500X (alias Jeep Renegade), ktorý má zaútočiť najmä proti autám typu Nissan Juke alebo Škoda Yeti. Budúci rok sa dočkáme kompaktného hatchbacku, sedanu a kombi, ktoré by mohli vychádzať z existujúcej Pandy.

Jej ďalšia generácia sa predstaví až v roku 2018, avšak už o rok skôr príde akési CUV, ktoré bude chcieť vyzvať napríklad Nissan Qashqai. V pripojenom grafe určite zaznamenáte aj na sklonku roka 2015 datovanú poznámku "Špeciality". A keďže sa v plánoch Alfy s ohľadom na daný termín nevyskytuje "to" očakávané, pôjde zrejme práve o spoločný projekt Fiat-Mazda v podobe spoločného modelu, ktorý bude vychádzať z novej generácie typu Mazda MX-5 a predávať sa bude zrejme pod značkou Abarth (alebo Fiat).

Značka Fiat mimochodom plánuje v roku 2018 predať 1,9 mil. nových vozidiel (vlani ich bolo 1,5 mil.).

Chrysler

Chrysler.jpg

Americký oporný bod aliancie vsádza hlavne na úplne nový, ešte len v januári predstavený stredný sedan Chrysler 200, vynikajúci predovšetkým sériovo dodávaným deväťstupňovým automatom. Veľa si ale sľubuje od menšieho modelu Chrysler 100, ktorý by sa mal v roku 2016 presadiť v segmente nižšej strednej triedy. V tom istom roku má pribudnúť hybridná verzia radu Voyager a o rok neskôr potom veľký crossover s pohonom všetkých kolies (taktiež aj v hybridnej verzii).

Sedan Chrysler 300 pobeží zatiaľ bez zmien. Čiastkové modelové a marketingové úpravy majú dostať produkciu vozidiel značky Chrysler z 350 000 jednotiek (2013) na úroveň roku 2005, kedy sa vyrobilo vyše 800 000 Chryslerov...

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY