vytisknout velikost písma Fiat 500X úspešne prešiel testom IIHS. Dostal známku Top Safety Pick+

Fiat 500X úspešne prešiel testom IIHS. Dostal známku Top Safety Pick+

Fiat 500X má za sebou nárazové testy amerického IIHS, ktoré pre neho dopadli veľmi dobre. Obstál vo všetkých pripravených skúškach a navyše ešte dokázal ponúknuť rad bezpečnostných asistentov, takže odišiel s maximálnym možným hodnotením Top Safety Pick +.

Najväčšou výzvou je pri testoch IIHS náraz s malým presadením, ktorý občas robí niektorým automobilom veľké problémy. Fiat 500X ale preukázal aj v tejto disciplíne veľmi solídnu ochranu. Počas nárazu došlo k posunu v oblasti uchytenia predných dverí približne o desať centimetrov a o rovnakú vzdialenosť sa posunul aj prístrojový štít. Napriek tomu ale čelný airbag dokázal v kombinácii s bočným airbagom zachytiť hlavu figuríny, ktorá sa tak nedostala do kontaktu s tvrdými časťami interiéru.

IIHS uvádza, že by pri náraze s malým presadením došlo k zraneniu ľavej nohy vodiča, ale pravdepodobnosť ďalších zranení je nízka. Pre koncern FCA je 500X druhým automobilom, ktorý tento rok získal maximálnu možnú známku. Tým prvým sa stal Chrysler 200.

Len pre zopakovanie doplníme, že IIHS udeľuje známku Top Safety Pick v prípadoch, keď vozidlo zvládne všetky testy s najlepším hodnotením Good a náraz s malým presadením s hodnotením Good alebo Acceptable (druhé najlepšie hodnotenie). Plus sa udeľuje za ponuku bezpečnostných asistentov.

50x_4.jpg50x_1.jpg50x_2.jpg50x_3.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY