vytisknout velikost písma Fiat 500X úspešne prešiel testom IIHS. Dostal známku Top Safety Pick+

Fiat 500X úspešne prešiel testom IIHS. Dostal známku Top Safety Pick+

Fiat 500X má za sebou nárazové testy amerického IIHS, ktoré pre neho dopadli veľmi dobre. Obstál vo všetkých pripravených skúškach a navyše ešte dokázal ponúknuť rad bezpečnostných asistentov, takže odišiel s maximálnym možným hodnotením Top Safety Pick +.

Najväčšou výzvou je pri testoch IIHS náraz s malým presadením, ktorý občas robí niektorým automobilom veľké problémy. Fiat 500X ale preukázal aj v tejto disciplíne veľmi solídnu ochranu. Počas nárazu došlo k posunu v oblasti uchytenia predných dverí približne o desať centimetrov a o rovnakú vzdialenosť sa posunul aj prístrojový štít. Napriek tomu ale čelný airbag dokázal v kombinácii s bočným airbagom zachytiť hlavu figuríny, ktorá sa tak nedostala do kontaktu s tvrdými časťami interiéru.

IIHS uvádza, že by pri náraze s malým presadením došlo k zraneniu ľavej nohy vodiča, ale pravdepodobnosť ďalších zranení je nízka. Pre koncern FCA je 500X druhým automobilom, ktorý tento rok získal maximálnu možnú známku. Tým prvým sa stal Chrysler 200.

Len pre zopakovanie doplníme, že IIHS udeľuje známku Top Safety Pick v prípadoch, keď vozidlo zvládne všetky testy s najlepším hodnotením Good a náraz s malým presadením s hodnotením Good alebo Acceptable (druhé najlepšie hodnotenie). Plus sa udeľuje za ponuku bezpečnostných asistentov.

50x_4.jpg50x_1.jpg50x_2.jpg50x_3.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY