vytisknout velikost písma Fiat 500X úspešne prešiel testom IIHS. Dostal známku Top Safety Pick+

Fiat 500X úspešne prešiel testom IIHS. Dostal známku Top Safety Pick+

Fiat 500X má za sebou nárazové testy amerického IIHS, ktoré pre neho dopadli veľmi dobre. Obstál vo všetkých pripravených skúškach a navyše ešte dokázal ponúknuť rad bezpečnostných asistentov, takže odišiel s maximálnym možným hodnotením Top Safety Pick +.

Najväčšou výzvou je pri testoch IIHS náraz s malým presadením, ktorý občas robí niektorým automobilom veľké problémy. Fiat 500X ale preukázal aj v tejto disciplíne veľmi solídnu ochranu. Počas nárazu došlo k posunu v oblasti uchytenia predných dverí približne o desať centimetrov a o rovnakú vzdialenosť sa posunul aj prístrojový štít. Napriek tomu ale čelný airbag dokázal v kombinácii s bočným airbagom zachytiť hlavu figuríny, ktorá sa tak nedostala do kontaktu s tvrdými časťami interiéru.

IIHS uvádza, že by pri náraze s malým presadením došlo k zraneniu ľavej nohy vodiča, ale pravdepodobnosť ďalších zranení je nízka. Pre koncern FCA je 500X druhým automobilom, ktorý tento rok získal maximálnu možnú známku. Tým prvým sa stal Chrysler 200.

Len pre zopakovanie doplníme, že IIHS udeľuje známku Top Safety Pick v prípadoch, keď vozidlo zvládne všetky testy s najlepším hodnotením Good a náraz s malým presadením s hodnotením Good alebo Acceptable (druhé najlepšie hodnotenie). Plus sa udeľuje za ponuku bezpečnostných asistentov.

50x_4.jpg50x_1.jpg50x_2.jpg50x_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY