vytisknout velikost písma Fiat 500X úspešne prešiel testom IIHS. Dostal známku Top Safety Pick+

Fiat 500X úspešne prešiel testom IIHS. Dostal známku Top Safety Pick+

Fiat 500X má za sebou nárazové testy amerického IIHS, ktoré pre neho dopadli veľmi dobre. Obstál vo všetkých pripravených skúškach a navyše ešte dokázal ponúknuť rad bezpečnostných asistentov, takže odišiel s maximálnym možným hodnotením Top Safety Pick +.

Najväčšou výzvou je pri testoch IIHS náraz s malým presadením, ktorý občas robí niektorým automobilom veľké problémy. Fiat 500X ale preukázal aj v tejto disciplíne veľmi solídnu ochranu. Počas nárazu došlo k posunu v oblasti uchytenia predných dverí približne o desať centimetrov a o rovnakú vzdialenosť sa posunul aj prístrojový štít. Napriek tomu ale čelný airbag dokázal v kombinácii s bočným airbagom zachytiť hlavu figuríny, ktorá sa tak nedostala do kontaktu s tvrdými časťami interiéru.

IIHS uvádza, že by pri náraze s malým presadením došlo k zraneniu ľavej nohy vodiča, ale pravdepodobnosť ďalších zranení je nízka. Pre koncern FCA je 500X druhým automobilom, ktorý tento rok získal maximálnu možnú známku. Tým prvým sa stal Chrysler 200.

Len pre zopakovanie doplníme, že IIHS udeľuje známku Top Safety Pick v prípadoch, keď vozidlo zvládne všetky testy s najlepším hodnotením Good a náraz s malým presadením s hodnotením Good alebo Acceptable (druhé najlepšie hodnotenie). Plus sa udeľuje za ponuku bezpečnostných asistentov.

50x_4.jpg50x_1.jpg50x_2.jpg50x_3.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY