vytisknout velikost písma Fiat 500L s novým, zatiaľ najsilnejším motorom s výkonom 120 koní

Automobilka ďalej rozširuje paletu pohonných jednotiek pre väčšie deriváty svojej modelovej rady Fiat 500.
Fiat 500L s novým, zatiaľ najsilnejším motorom s výkonom 120 koní

Len pred mesiacom sme vás informovali o nových, výkonnejších motoroch 0,9 TwinAir a 1,6 MultiJet II pre Fiaty 500. Teraz o sebe Fiat dáva v podobnom duchu vedieť znova, avšak tentoraz pôjde len o väčšie modely Fiat 500L, Fiat 500L Trekking a Fiat 500L Living. Ich vyššia hmotnosť si žiada silnejšie motory, a tak sa k už spomínanému vznetovému štvorvalcu 1,6 MultiJet II s výkonom navýšeným na 120 koní (88 kW) teraz pridáva aj zážihový agregát s rovnakým výkonom.

Fiat 500L.jpgFiat 500L Trekking.jpgFiat 500L Living.jpg
Varianty 500L, 500L Trekking a 500L Living sa dočkali najvýkonnejšieho zážihového motoru

Ide o preplňovaný štvorvalec 1,4 T-Jet s krútiacim momentom 215 Nm, ktorý napríklad modelu 500L umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 189 km/h. Iste, zrovna dych berúce hodnoty to nie sú, ale doposiaľ najvýkonnejší "benzín" v podobe dvojvalca 0,9 TwinAir pri výkone 105 koní (77 kW) a krútiacom momente 145 Nm vozidla poskytoval autám Fiat 500L možnosť zrýchliť z 0 na 100 km/h za 12,5 s a dosiahnuť rýchlosť 180 km/h.

Spotreba paliva rodiny vozidiel Fiat 500L s novým motorom doteraz zverejnená nebola, avšak predaje už začali, zatiaľ však len v domácom Taliansku.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY