vytisknout velikost písma Fiat 500L s novým, zatiaľ najsilnejším motorom s výkonom 120 koní

Automobilka ďalej rozširuje paletu pohonných jednotiek pre väčšie deriváty svojej modelovej rady Fiat 500.
Fiat 500L s novým, zatiaľ najsilnejším motorom s výkonom 120 koní

Len pred mesiacom sme vás informovali o nových, výkonnejších motoroch 0,9 TwinAir a 1,6 MultiJet II pre Fiaty 500. Teraz o sebe Fiat dáva v podobnom duchu vedieť znova, avšak tentoraz pôjde len o väčšie modely Fiat 500L, Fiat 500L Trekking a Fiat 500L Living. Ich vyššia hmotnosť si žiada silnejšie motory, a tak sa k už spomínanému vznetovému štvorvalcu 1,6 MultiJet II s výkonom navýšeným na 120 koní (88 kW) teraz pridáva aj zážihový agregát s rovnakým výkonom.

Fiat 500L.jpgFiat 500L Trekking.jpgFiat 500L Living.jpg
Varianty 500L, 500L Trekking a 500L Living sa dočkali najvýkonnejšieho zážihového motoru

Ide o preplňovaný štvorvalec 1,4 T-Jet s krútiacim momentom 215 Nm, ktorý napríklad modelu 500L umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 189 km/h. Iste, zrovna dych berúce hodnoty to nie sú, ale doposiaľ najvýkonnejší "benzín" v podobe dvojvalca 0,9 TwinAir pri výkone 105 koní (77 kW) a krútiacom momente 145 Nm vozidla poskytoval autám Fiat 500L možnosť zrýchliť z 0 na 100 km/h za 12,5 s a dosiahnuť rýchlosť 180 km/h.

Spotreba paliva rodiny vozidiel Fiat 500L s novým motorom doteraz zverejnená nebola, avšak predaje už začali, zatiaľ však len v domácom Taliansku.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY