vytisknout velikost písma Fiat 500L s novým, zatiaľ najsilnejším motorom s výkonom 120 koní

Automobilka ďalej rozširuje paletu pohonných jednotiek pre väčšie deriváty svojej modelovej rady Fiat 500.
Fiat 500L s novým, zatiaľ najsilnejším motorom s výkonom 120 koní

Len pred mesiacom sme vás informovali o nových, výkonnejších motoroch 0,9 TwinAir a 1,6 MultiJet II pre Fiaty 500. Teraz o sebe Fiat dáva v podobnom duchu vedieť znova, avšak tentoraz pôjde len o väčšie modely Fiat 500L, Fiat 500L Trekking a Fiat 500L Living. Ich vyššia hmotnosť si žiada silnejšie motory, a tak sa k už spomínanému vznetovému štvorvalcu 1,6 MultiJet II s výkonom navýšeným na 120 koní (88 kW) teraz pridáva aj zážihový agregát s rovnakým výkonom.

Fiat 500L.jpgFiat 500L Trekking.jpgFiat 500L Living.jpg
Varianty 500L, 500L Trekking a 500L Living sa dočkali najvýkonnejšieho zážihového motoru

Ide o preplňovaný štvorvalec 1,4 T-Jet s krútiacim momentom 215 Nm, ktorý napríklad modelu 500L umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 189 km/h. Iste, zrovna dych berúce hodnoty to nie sú, ale doposiaľ najvýkonnejší "benzín" v podobe dvojvalca 0,9 TwinAir pri výkone 105 koní (77 kW) a krútiacom momente 145 Nm vozidla poskytoval autám Fiat 500L možnosť zrýchliť z 0 na 100 km/h za 12,5 s a dosiahnuť rýchlosť 180 km/h.

Spotreba paliva rodiny vozidiel Fiat 500L s novým motorom doteraz zverejnená nebola, avšak predaje už začali, zatiaľ však len v domácom Taliansku.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY