vytisknout velikost písma Fiat 500: výkonnejší dvojvalec TwinAir aj silnejší diesel 1,6 MultiJet II

Značka Fiat zavádza na svojom domácom trhu nové motory pre vozidlá z radu 500.
Fiat 500: výkonnejší dvojvalec TwinAir aj silnejší diesel 1,6 MultiJet II

Automobilka Fiat včera obohatila škálu pohonných jednotiek ponúkanú pre vozidlá z rodiny 500 pozostávajúcu zo základného Fiatu 500, kabrioletu 500C, päťdverového 500L a až sedemmiestneho 500L Living. Najmenšia dvojica Fiat 500/500C prichádza s posilnenou verziou svojho povestného dvojvalca 0,9 l TwinAir, mimochodom držiteľa titulu Motor roka 2011 (Engine of the Year). Kým doteraz bol pre najmenšie "päťstovky" k dispozícii len s výkonom 85 koní (63 kW), odteraz bude k dispozicii aj v naladení na 105 koní (77 kW).

Fiat 500 1.jpgFiat 500 2.jpgFiat 500 3.jpg
Rad Fiat 500/500C dostane výkonnejšiu verziu dvojvalca TwinAir, doteraz dodávanú len pre väčšie verzie 500L a 500L Living

Výrobca pri novom prevedení sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10 s (- 1 s) a dosiahnutie rýchlosti 188 km/h (+ 15 km/h). V kombinácii so šesťstupňovou prevodovkou má vykazovať priemernú spotrebu 4,2 l/100 km (+ 0,2 l/100 km) a emisie CO2 s hmotnosťou 99 g/km (+ 7 g/km). Ide o rovnaký motor, ktorý sa už v súčasnosti ponúka pre väčšie modely Fiat 500L a Fiat 500L Living.

Fiat 500L.jpgFiat 500L Trekking.jpgFiat 500L Living.jpg
Varianty 500L, 500L Trekking a 500L Living sa dočkali vznetového motora posilneného až na 120 koní

Tie potom môžu byť novo vybavené vznetovým motorom 1,6 MultiJet II s najnovšou generáciou vstrekovania common-rail aj turbodúchadlom s premenlivou geometriou rozvádzacích lopatiek. Tento motor bol doteraz k dispozícii len s výkonom 105 koní (77 kW) a krútiacim momentom 320 Nm, ale teraz ho môžu zákazníci objednávať i s výkonom 120 koní (88 kW), pričom krútiaci moment zostal na pôvodnej hodnote. Jednotka 1,6 MJ II/88 kW sa zároveň stáva vôbec najsilnejším motorom ponúkaným pre vozidlá radu 500L a 500L Living.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY