vytisknout velikost písma Fiat 500: výkonnejší dvojvalec TwinAir aj silnejší diesel 1,6 MultiJet II

Značka Fiat zavádza na svojom domácom trhu nové motory pre vozidlá z radu 500.
Fiat 500: výkonnejší dvojvalec TwinAir aj silnejší diesel 1,6 MultiJet II

Automobilka Fiat včera obohatila škálu pohonných jednotiek ponúkanú pre vozidlá z rodiny 500 pozostávajúcu zo základného Fiatu 500, kabrioletu 500C, päťdverového 500L a až sedemmiestneho 500L Living. Najmenšia dvojica Fiat 500/500C prichádza s posilnenou verziou svojho povestného dvojvalca 0,9 l TwinAir, mimochodom držiteľa titulu Motor roka 2011 (Engine of the Year). Kým doteraz bol pre najmenšie "päťstovky" k dispozícii len s výkonom 85 koní (63 kW), odteraz bude k dispozicii aj v naladení na 105 koní (77 kW).

Fiat 500 1.jpgFiat 500 2.jpgFiat 500 3.jpg
Rad Fiat 500/500C dostane výkonnejšiu verziu dvojvalca TwinAir, doteraz dodávanú len pre väčšie verzie 500L a 500L Living

Výrobca pri novom prevedení sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10 s (- 1 s) a dosiahnutie rýchlosti 188 km/h (+ 15 km/h). V kombinácii so šesťstupňovou prevodovkou má vykazovať priemernú spotrebu 4,2 l/100 km (+ 0,2 l/100 km) a emisie CO2 s hmotnosťou 99 g/km (+ 7 g/km). Ide o rovnaký motor, ktorý sa už v súčasnosti ponúka pre väčšie modely Fiat 500L a Fiat 500L Living.

Fiat 500L.jpgFiat 500L Trekking.jpgFiat 500L Living.jpg
Varianty 500L, 500L Trekking a 500L Living sa dočkali vznetového motora posilneného až na 120 koní

Tie potom môžu byť novo vybavené vznetovým motorom 1,6 MultiJet II s najnovšou generáciou vstrekovania common-rail aj turbodúchadlom s premenlivou geometriou rozvádzacích lopatiek. Tento motor bol doteraz k dispozícii len s výkonom 105 koní (77 kW) a krútiacim momentom 320 Nm, ale teraz ho môžu zákazníci objednávať i s výkonom 120 koní (88 kW), pričom krútiaci moment zostal na pôvodnej hodnote. Jednotka 1,6 MJ II/88 kW sa zároveň stáva vôbec najsilnejším motorom ponúkaným pre vozidlá radu 500L a 500L Living.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY