vytisknout velikost písma Fiat 500: výkonnejší dvojvalec TwinAir aj silnejší diesel 1,6 MultiJet II

Značka Fiat zavádza na svojom domácom trhu nové motory pre vozidlá z radu 500.
Fiat 500: výkonnejší dvojvalec TwinAir aj silnejší diesel 1,6 MultiJet II

Automobilka Fiat včera obohatila škálu pohonných jednotiek ponúkanú pre vozidlá z rodiny 500 pozostávajúcu zo základného Fiatu 500, kabrioletu 500C, päťdverového 500L a až sedemmiestneho 500L Living. Najmenšia dvojica Fiat 500/500C prichádza s posilnenou verziou svojho povestného dvojvalca 0,9 l TwinAir, mimochodom držiteľa titulu Motor roka 2011 (Engine of the Year). Kým doteraz bol pre najmenšie "päťstovky" k dispozícii len s výkonom 85 koní (63 kW), odteraz bude k dispozicii aj v naladení na 105 koní (77 kW).

Fiat 500 1.jpgFiat 500 2.jpgFiat 500 3.jpg
Rad Fiat 500/500C dostane výkonnejšiu verziu dvojvalca TwinAir, doteraz dodávanú len pre väčšie verzie 500L a 500L Living

Výrobca pri novom prevedení sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10 s (- 1 s) a dosiahnutie rýchlosti 188 km/h (+ 15 km/h). V kombinácii so šesťstupňovou prevodovkou má vykazovať priemernú spotrebu 4,2 l/100 km (+ 0,2 l/100 km) a emisie CO2 s hmotnosťou 99 g/km (+ 7 g/km). Ide o rovnaký motor, ktorý sa už v súčasnosti ponúka pre väčšie modely Fiat 500L a Fiat 500L Living.

Fiat 500L.jpgFiat 500L Trekking.jpgFiat 500L Living.jpg
Varianty 500L, 500L Trekking a 500L Living sa dočkali vznetového motora posilneného až na 120 koní

Tie potom môžu byť novo vybavené vznetovým motorom 1,6 MultiJet II s najnovšou generáciou vstrekovania common-rail aj turbodúchadlom s premenlivou geometriou rozvádzacích lopatiek. Tento motor bol doteraz k dispozícii len s výkonom 105 koní (77 kW) a krútiacim momentom 320 Nm, ale teraz ho môžu zákazníci objednávať i s výkonom 120 koní (88 kW), pričom krútiaci moment zostal na pôvodnej hodnote. Jednotka 1,6 MJ II/88 kW sa zároveň stáva vôbec najsilnejším motorom ponúkaným pre vozidlá radu 500L a 500L Living.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY