vytisknout velikost písma Fiat 500 Vintage '57 je ľúbivá, ale nastavovaná retro kaša

Čo sa stane, keď vezmete retro model a osadíte ho retro stylingovými doplnkami? Napodiv nič nevkusného. Vydarený dizajn päťstovky to znáša viac než dobre.
Fiat 500 Vintage

Fiat žmýka z úspešného designu päťstovky, čo to dá. Ikonický model Fiat 500, postavený na technike minulej Pandy, sa vyrába s minimálnymi zmenami vzhľadu už osem rokov. Automobilka udržuje záujem zákazníkov špeciálnymi sériami, ku ktorým patrí aj táto Vintage '57.

14351413741735111509.jpg1905535041762959407.jpg271912934260346274.jpg
Nová špecálna séria Fiatu 500 pripomína predchodcu z konca 50. rokov

Ako názov napovedá, má sa jednať o pripomienku pôvodného Fiatu 500 zo päťdesiatehosiedmeho roku. Nová séria sa na neho odvoláva modrou pastelovou farbou karosérie a najmä charakteristickým dizajnom kolies. Tie však majú rozmer 16 palcov.

7365117751887500739.jpg840893241879269497.jpg915048311592860068.jpgDobový dizajn kolies ešte posilňuje silné retro vyznenie, ktoré je vlastné všetkým verziám päťstovky; vlastnú farebnú kombináciu dostal aj interiér

Interiér Fiatu 500 Vintage '57 dostal bielo lakovanú palubnú dosku a sedadlá čalúnené kombináciou tmavo hnedej a krémovej kože. Ponuka motorov by mala zodpovedať tomu, čo je v ponuke pre ostatné päťstovky: dlhoročný, ale spoľahlivý a úsporný osmiventil 1,2 l (test), preplňovaný dvojvalec 0,9 l TwinAir a diesel 1,3 l Multijet (test).

Nová edícia je nepochybne roztomilá, ale Fiat sa začína trochu opakovať. Veľmi podobný model, dokonca s prakticky totožným názvom, predstavili už na sklonku roku 2013 v Los Angeles.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY