vytisknout velikost písma Fiat 500 Vintage '57 je ľúbivá, ale nastavovaná retro kaša

Čo sa stane, keď vezmete retro model a osadíte ho retro stylingovými doplnkami? Napodiv nič nevkusného. Vydarený dizajn päťstovky to znáša viac než dobre.
Fiat 500 Vintage

Fiat žmýka z úspešného designu päťstovky, čo to dá. Ikonický model Fiat 500, postavený na technike minulej Pandy, sa vyrába s minimálnymi zmenami vzhľadu už osem rokov. Automobilka udržuje záujem zákazníkov špeciálnymi sériami, ku ktorým patrí aj táto Vintage '57.

14351413741735111509.jpg1905535041762959407.jpg271912934260346274.jpg
Nová špecálna séria Fiatu 500 pripomína predchodcu z konca 50. rokov

Ako názov napovedá, má sa jednať o pripomienku pôvodného Fiatu 500 zo päťdesiatehosiedmeho roku. Nová séria sa na neho odvoláva modrou pastelovou farbou karosérie a najmä charakteristickým dizajnom kolies. Tie však majú rozmer 16 palcov.

7365117751887500739.jpg840893241879269497.jpg915048311592860068.jpgDobový dizajn kolies ešte posilňuje silné retro vyznenie, ktoré je vlastné všetkým verziám päťstovky; vlastnú farebnú kombináciu dostal aj interiér

Interiér Fiatu 500 Vintage '57 dostal bielo lakovanú palubnú dosku a sedadlá čalúnené kombináciou tmavo hnedej a krémovej kože. Ponuka motorov by mala zodpovedať tomu, čo je v ponuke pre ostatné päťstovky: dlhoročný, ale spoľahlivý a úsporný osmiventil 1,2 l (test), preplňovaný dvojvalec 0,9 l TwinAir a diesel 1,3 l Multijet (test).

Nová edícia je nepochybne roztomilá, ale Fiat sa začína trochu opakovať. Veľmi podobný model, dokonca s prakticky totožným názvom, predstavili už na sklonku roku 2013 v Los Angeles.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY