vytisknout velikost písma Fiat 500 s motorom 0,9 l/77 kW, výbavou Cult a digitálnymi prístrojmi

Značka Fiat zajtra v Ženeve predstaví modernizované prevedenie svojho kompaktného, štýlového modelu 500.
Fiat 500 s motorom 0,9 l/77 kW, výbavou Cult a digitálnymi prístrojmi

Úplne nová generácia Fiatu 500 je ešte zrejme celkom ďaleko, avšak pripravená je škála modifikácii pre tú súčasnú. Úplne regulárny facelift to nie je, napriek tomu je noviniek celá rada. V zozname nájdeme upravenú paletu odtieňov lakov, modifikované sedadlá alebo zmenené druhy čalúnenia, ale tým to nekončí. Tešiť sa môžete na výkonnejšiu verziu dvojvalca 0,9 l TwinAir/77 kW, špičkové prevedenie Cult alebo na digitálny prístrojový štít, ktorý by mohol v danej kategórii znamenať prvenstvo.

Fiat 500 2014 24.jpgFiat 500 2014 25.jpgFiat 500 2014 26.jpgFiat 500 2014 27.jpgFiat 500 2014 28.jpgFiat 500 2014 30.jpg
Fiat 500 v omladenom prevedení pre rok 2014

Motor Fiat 0,9 l TwinAir, inak nositeľ titulu Najlepší motor roka 2011, je zatiaľ pre väčšinu verzií radu 500 k dispozícii len v ladení na 85 koní (62 kW), pričom prevedenie 105 koní (77 kW) je na väčšine trhov v ponuke len pre verziu Sport. Teraz bude jeho výkonnejší variant, kombinovaný výhradne so šesťstupňovou prevodovkou s manuálnym radením, k dispozicii aj pre iné verzie radu 500, ktorým zaistí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,0 s a dosiahnutie rýchlosti 188 km/h pri priemernej spotrebe 4, 2 l/100 km.

Fiat 500 2014 07.jpgFiat 500 2014 08.jpgFiat 500 2014 02.jpg
Fiat 500 2014 01.jpgFiat 500 2014 35.jpgFiat 500 2014 29.jpg
Zmenami prešiel aj interiér, nová verzia Cult prináša kožené čalúnenie už v základe

Špičkovým prevedením Fiatu 500 sa má stať verzia Cult vychádzajúca zo súčasnej verzie Lounge/Plus. Ku klimatizácii, presklenej streche alebo konektivite Blue & Me varianta Cult pridáva napríklad kožené sedadlá, väčšie, šestnásťpalcové liate ráfiky, chrómované doplnky, ozdobné obklady spätných zrkadiel, ale predovšetkým nový, plne digitálny prístrojový štít, ktorý by mal byť podľa tvrdenia Fiatu prvým zariadením tohto druhu v danom segmente.

Fiat 500 2014 05.jpgFiat 500 2014 03.jpgFiat 500 2014 04.jpg
Fiat 500 2014 17.jpgFiat 500 2014 18.jpgFiat 500 2014 19.jpg
Zrejme najvýznamnejšou novinkou omladeného Fiatu 500 je digitálny prístrojový štít

Sedempalcový kruhový displej vyvíjal Fiat v spolupráci s Magnetti Marelli a jeho koncepcia výraznejšie nenarušuje "retro" vzhľad palubnej dosky. Jeho stredová časť umožňuje vodičovi širokú škálu možností konfigurácie a sledu presne tých informácií, ktoré potrebuje. Vo vonkajšom prstenci displeja nájdeme stupnice otáčkomera a teplomera chladiacej kvapaliny, vľavo palivomer a plniaci tlak dúchadla vpravo.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY