vytisknout velikost písma Fiat 500 s motorom 0,9 l/77 kW, výbavou Cult a digitálnymi prístrojmi

Značka Fiat zajtra v Ženeve predstaví modernizované prevedenie svojho kompaktného, štýlového modelu 500.
Fiat 500 s motorom 0,9 l/77 kW, výbavou Cult a digitálnymi prístrojmi

Úplne nová generácia Fiatu 500 je ešte zrejme celkom ďaleko, avšak pripravená je škála modifikácii pre tú súčasnú. Úplne regulárny facelift to nie je, napriek tomu je noviniek celá rada. V zozname nájdeme upravenú paletu odtieňov lakov, modifikované sedadlá alebo zmenené druhy čalúnenia, ale tým to nekončí. Tešiť sa môžete na výkonnejšiu verziu dvojvalca 0,9 l TwinAir/77 kW, špičkové prevedenie Cult alebo na digitálny prístrojový štít, ktorý by mohol v danej kategórii znamenať prvenstvo.

Fiat 500 2014 24.jpgFiat 500 2014 25.jpgFiat 500 2014 26.jpgFiat 500 2014 27.jpgFiat 500 2014 28.jpgFiat 500 2014 30.jpg
Fiat 500 v omladenom prevedení pre rok 2014

Motor Fiat 0,9 l TwinAir, inak nositeľ titulu Najlepší motor roka 2011, je zatiaľ pre väčšinu verzií radu 500 k dispozícii len v ladení na 85 koní (62 kW), pričom prevedenie 105 koní (77 kW) je na väčšine trhov v ponuke len pre verziu Sport. Teraz bude jeho výkonnejší variant, kombinovaný výhradne so šesťstupňovou prevodovkou s manuálnym radením, k dispozicii aj pre iné verzie radu 500, ktorým zaistí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,0 s a dosiahnutie rýchlosti 188 km/h pri priemernej spotrebe 4, 2 l/100 km.

Fiat 500 2014 07.jpgFiat 500 2014 08.jpgFiat 500 2014 02.jpg
Fiat 500 2014 01.jpgFiat 500 2014 35.jpgFiat 500 2014 29.jpg
Zmenami prešiel aj interiér, nová verzia Cult prináša kožené čalúnenie už v základe

Špičkovým prevedením Fiatu 500 sa má stať verzia Cult vychádzajúca zo súčasnej verzie Lounge/Plus. Ku klimatizácii, presklenej streche alebo konektivite Blue & Me varianta Cult pridáva napríklad kožené sedadlá, väčšie, šestnásťpalcové liate ráfiky, chrómované doplnky, ozdobné obklady spätných zrkadiel, ale predovšetkým nový, plne digitálny prístrojový štít, ktorý by mal byť podľa tvrdenia Fiatu prvým zariadením tohto druhu v danom segmente.

Fiat 500 2014 05.jpgFiat 500 2014 03.jpgFiat 500 2014 04.jpg
Fiat 500 2014 17.jpgFiat 500 2014 18.jpgFiat 500 2014 19.jpg
Zrejme najvýznamnejšou novinkou omladeného Fiatu 500 je digitálny prístrojový štít

Sedempalcový kruhový displej vyvíjal Fiat v spolupráci s Magnetti Marelli a jeho koncepcia výraznejšie nenarušuje "retro" vzhľad palubnej dosky. Jeho stredová časť umožňuje vodičovi širokú škálu možností konfigurácie a sledu presne tých informácií, ktoré potrebuje. Vo vonkajšom prstenci displeja nájdeme stupnice otáčkomera a teplomera chladiacej kvapaliny, vľavo palivomer a plniaci tlak dúchadla vpravo.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY