vytisknout velikost písma Fiat 500 s motorom 0,9 l/77 kW, výbavou Cult a digitálnymi prístrojmi

Značka Fiat zajtra v Ženeve predstaví modernizované prevedenie svojho kompaktného, štýlového modelu 500.
Fiat 500 s motorom 0,9 l/77 kW, výbavou Cult a digitálnymi prístrojmi

Úplne nová generácia Fiatu 500 je ešte zrejme celkom ďaleko, avšak pripravená je škála modifikácii pre tú súčasnú. Úplne regulárny facelift to nie je, napriek tomu je noviniek celá rada. V zozname nájdeme upravenú paletu odtieňov lakov, modifikované sedadlá alebo zmenené druhy čalúnenia, ale tým to nekončí. Tešiť sa môžete na výkonnejšiu verziu dvojvalca 0,9 l TwinAir/77 kW, špičkové prevedenie Cult alebo na digitálny prístrojový štít, ktorý by mohol v danej kategórii znamenať prvenstvo.

Fiat 500 2014 24.jpgFiat 500 2014 25.jpgFiat 500 2014 26.jpgFiat 500 2014 27.jpgFiat 500 2014 28.jpgFiat 500 2014 30.jpg
Fiat 500 v omladenom prevedení pre rok 2014

Motor Fiat 0,9 l TwinAir, inak nositeľ titulu Najlepší motor roka 2011, je zatiaľ pre väčšinu verzií radu 500 k dispozícii len v ladení na 85 koní (62 kW), pričom prevedenie 105 koní (77 kW) je na väčšine trhov v ponuke len pre verziu Sport. Teraz bude jeho výkonnejší variant, kombinovaný výhradne so šesťstupňovou prevodovkou s manuálnym radením, k dispozicii aj pre iné verzie radu 500, ktorým zaistí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,0 s a dosiahnutie rýchlosti 188 km/h pri priemernej spotrebe 4, 2 l/100 km.

Fiat 500 2014 07.jpgFiat 500 2014 08.jpgFiat 500 2014 02.jpg
Fiat 500 2014 01.jpgFiat 500 2014 35.jpgFiat 500 2014 29.jpg
Zmenami prešiel aj interiér, nová verzia Cult prináša kožené čalúnenie už v základe

Špičkovým prevedením Fiatu 500 sa má stať verzia Cult vychádzajúca zo súčasnej verzie Lounge/Plus. Ku klimatizácii, presklenej streche alebo konektivite Blue & Me varianta Cult pridáva napríklad kožené sedadlá, väčšie, šestnásťpalcové liate ráfiky, chrómované doplnky, ozdobné obklady spätných zrkadiel, ale predovšetkým nový, plne digitálny prístrojový štít, ktorý by mal byť podľa tvrdenia Fiatu prvým zariadením tohto druhu v danom segmente.

Fiat 500 2014 05.jpgFiat 500 2014 03.jpgFiat 500 2014 04.jpg
Fiat 500 2014 17.jpgFiat 500 2014 18.jpgFiat 500 2014 19.jpg
Zrejme najvýznamnejšou novinkou omladeného Fiatu 500 je digitálny prístrojový štít

Sedempalcový kruhový displej vyvíjal Fiat v spolupráci s Magnetti Marelli a jeho koncepcia výraznejšie nenarušuje "retro" vzhľad palubnej dosky. Jeho stredová časť umožňuje vodičovi širokú škálu možností konfigurácie a sledu presne tých informácií, ktoré potrebuje. Vo vonkajšom prstenci displeja nájdeme stupnice otáčkomera a teplomera chladiacej kvapaliny, vľavo palivomer a plniaci tlak dúchadla vpravo.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY