vytisknout velikost písma Fiat 500 hlási 1,5 milióna v Poľsku vyrobených kusov

Fiat 500 hlási 1,5 milióna v Poľsku vyrobených kusov

Novodobý Fiat 500 (voľne inšpirovaný pôvodným Cinquecento z 50. rokov) dosiahol významný míľnik. Z továrne v poľskom meste Tychy vyšiel kus s poradovým číslom 1 500 000. Jubilantom sa stal Fiat 500 1.2 Pop, určený pre zákazníka vo Francúzsku.

Fiat 500 sa v Poľsku vyrába od roku 2007. O tri roky neskôr fiat spustil jeho výrobu aj v Mexiku, ale aktuálne míľnik sa týka poľskej továrne. Celkový počet vyrobených kusov je teda vyšší.

Novodobý Fiat 500 sa stal pre taliansku automobilku ohromným a nečakaným úspechom. Pôvodne pritom vznikol trochu ako znúdzecnosť. Fiat nemal prostriedky na vývoj úplne nového minivozidla, preto vedenie rozhodlo o prekarosovaní vtedajšej Pandy. Na dizajn dohliadal Frank Stephenson, ktorý stál aj pri znovuzrodení Mini. Neskôr spomínal, že on ani jeho kolegovia z vedenia Fiatu vtedy nedúfali, že sa nová päťstovka stane takou ikonou.

Aj preto Fiat dlho váhal s modernizáciou úspešného dizajnu. Fiat 500 vydržal vo výrobe bez vzhľadových zmien prakticky až do tohto roku, kedy ešte len prešiel faceliftom - avšak veľmi opatrným.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY