vytisknout velikost písma Fiat 124 Spider je dlhšia Mazda MX-5 s preplňovaným motorom

Fiat 124 Spider je dlhšia Mazda MX-5 s preplňovaným motorom
Zoznam kapitol
  1. Fiat 124 Spider
  2. Fotogaléria

Hoci sa predtým objavovali informácie o tom, že Fiat spoluprácu na malom roadsteri s Mazdou ukončil, nakoniec sa všetko v dobré obrátilo a talianska automobilka dnes predstavila nový model 124 Spider. Príbuznosť s Mazdou MX-5 je na prvý pohľad jasná, ale je tu niekoľko podstatných rozdielov. Fiat je trochu väčší, trochu ťažší a hlavne používa preplňovaný motor.

Fiat 124 a Mazda MX-5 zdieľa spoločný základ, takže majú okrem iného aj zhodný rázvor náprav. Iný dizajn však znamená, že je talianska novinka o pomerne výrazných 14 cm dlhšia a vďaka tomu má trochu iné proporcie. Okrem toho je tiež nepatrne širšia (+5 mm) a nižšia (-8 mm). Niekoľko rozdielov nájdeme aj v interiéri, ale to podstatné, čím sa obe autá od seba líšia, je pod kapotou.

124_spyder_04.jpg124_spyder_05.jpg124_spyder_06.jpg
Fiat 124 Spider vyzerá veľmi dobre. Namiesto atmosférických motorov vsádza na preplňovanú tisícštyristovku. Porovnanie s MX-5 bude určite veľmi zaujímavé

Zatiaľ čo Mazda striktne vsádza na atmosférické jednotky, Fiat 124 Spider prišiel s motorom prevzatým z modelu 500 Abarth. Vodič tak bude mať k dispozícii 119 kW (162 k) a 249 Nm, čím aj výkonnejšiu verziu MX-5 hravo prekoná. Štandardom je šesťstupňový manuál, ktorý bude možné vymeniť za automatickú prevodovku. V porovnaní s Mazdou je ale Fiat tiež o 47 kg ťažší.

Americkí zákazníci sa dočkajú tejto novinky v lete budúceho roka. Základná výbava dostane šestnásťpalcové hliníkové kolesá, klimatizáciu, tempomat, elektricky ovládané okná a zrkadlá alebo cúvaciu kameru. Vyššia výbava Lusso pridá automatická svetlá, dažďový senzor, automatickú klimatizáciu, sedemnástky kolesá, vyhrievané sedadlá alebo kožené čalúnenie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY