vytisknout velikost písma FGR Midalu je česká motorka so šesťvalcom za 120 000 eur

Pýchou Midalu je motor V6 s objemom 2,5 litra.
FGR Midalu je česká motorka so šesťvalcom za 120 000 eur

Ponuka exkluzívnych motocyklov vyrábaných kusovo či v malých sériách pre najbonitnejšiu klientelu je zase o niečo bohatšia. Na nedávnom motocyklovom veľtrhu Intermot v Kolíne nad Rýnom sa po niekoľkoročnom vývoji oficiálne predstavila produkčná verzia šesťvalcového Midalu. Za projektom stojí firma FGR Factory z českého Ústí nad Orlicí.

Zakladateľ FGR Miroslav Felgr sa venuje vývoju a príprave pretekárskych motocyklov už od 70. rokov. Na prelome milénia začal snívať o luxusnom cestnom stroji. Prvý prototyp motora V6 2,5 l bol zhotovený v roku 2008. "To bolo ešte tajné, nikto ho nevidel," povedal nám Felgr. O tri roky neskôr sa verejnosti prvýkrát predstavil prototyp celého motocykla. Dostal názov FGR Midalu.

Produkčná verzia odhalená na tohtoročnom Intermote sa od prototypu v rade detailov líši, koncepcia aj základné rysy však zostali zachované. Midalu je Nekapotovaný motocykel s obrím motorom uloženým v priehradovom ráme z oceľových trubiek. Kvapalinou chladený vidlicový šesťvalec vlastnej konštrukcie má zdvihový objem 2442 cm3 a rozvod DOHC. FGR sľubuje výkon "cez 200 koní", čo zhruba zodpovedá dnešným litrovým superbikom.

Pýchou stroja ale určite bude najmä krútiaci moment. Jeho hodnotu zatiaľ netušíme, vzhľadom ku zdvihovému objemu možno ale očakávať až okolo 200 Nm a predovšetkým veľa suverénny priebeh s množstvom sily v nízkych a stredných otáčkách.

Radiálne brzdy dodáva Brembo a pneumatiky majú relatívne bežné rozmery: 120/70 ZR17 vpredu a 190-200/50 ZR17 vzadu. Predná vidlica Öhlins aj zadná jednotka rovnakej značky sú plne nastaviteľné. Podvozok bude navyše nastavený podľa hmotnosti konkrétneho zákazníka. Nečakajte ale elektronické nastavovanie alebo dokonca semiaktivne tlmenia ako u špičkových modelov veľkých značiek. Výstavný prototyp s číslom 01 nemá ani ABS, homologácia je však podľa Felgra stále v riešení. Všetky karosárske diely aj samonosná nádrž sú vyrobené z kompozitu vystuženého uhlíkovými vláknami. Karbónových dielov je na motocykli celkom 29 a zákazník si môže vybrať ich povrchovú úpravu, rovnako ako tvrdosť a farbu obšitie sedla.

Aj cez minimalistickú koncepciu a hojné nasadenie karbónu nie je FGR Midalu žiadna mušia váha, výrobca uvádza hmotnosť bez náplní 262 kg. Tak gigantický motor skrátka niečo váži. Ešte ťažší kaliber je ale cena. Konkrétnu sumu FGR neuvádza, hovorí sa však o orientačnej cene okolo 120 000 eur. Na oplátku ale záujemcovia dostanú skutočne exkluzívny tovar, Midalov sa má vyrábať tempom jednotiek kusov ročne. "Na rok 2017 zatiaľ počítame s dvoma motocyklami," povedal nám Felgr.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY