vytisknout velikost písma FGR Midalu je česká motorka so šesťvalcom za 120 000 eur

Pýchou Midalu je motor V6 s objemom 2,5 litra.
FGR Midalu je česká motorka so šesťvalcom za 120 000 eur

Ponuka exkluzívnych motocyklov vyrábaných kusovo či v malých sériách pre najbonitnejšiu klientelu je zase o niečo bohatšia. Na nedávnom motocyklovom veľtrhu Intermot v Kolíne nad Rýnom sa po niekoľkoročnom vývoji oficiálne predstavila produkčná verzia šesťvalcového Midalu. Za projektom stojí firma FGR Factory z českého Ústí nad Orlicí.

Zakladateľ FGR Miroslav Felgr sa venuje vývoju a príprave pretekárskych motocyklov už od 70. rokov. Na prelome milénia začal snívať o luxusnom cestnom stroji. Prvý prototyp motora V6 2,5 l bol zhotovený v roku 2008. "To bolo ešte tajné, nikto ho nevidel," povedal nám Felgr. O tri roky neskôr sa verejnosti prvýkrát predstavil prototyp celého motocykla. Dostal názov FGR Midalu.

Produkčná verzia odhalená na tohtoročnom Intermote sa od prototypu v rade detailov líši, koncepcia aj základné rysy však zostali zachované. Midalu je Nekapotovaný motocykel s obrím motorom uloženým v priehradovom ráme z oceľových trubiek. Kvapalinou chladený vidlicový šesťvalec vlastnej konštrukcie má zdvihový objem 2442 cm3 a rozvod DOHC. FGR sľubuje výkon "cez 200 koní", čo zhruba zodpovedá dnešným litrovým superbikom.

Pýchou stroja ale určite bude najmä krútiaci moment. Jeho hodnotu zatiaľ netušíme, vzhľadom ku zdvihovému objemu možno ale očakávať až okolo 200 Nm a predovšetkým veľa suverénny priebeh s množstvom sily v nízkych a stredných otáčkách.

Radiálne brzdy dodáva Brembo a pneumatiky majú relatívne bežné rozmery: 120/70 ZR17 vpredu a 190-200/50 ZR17 vzadu. Predná vidlica Öhlins aj zadná jednotka rovnakej značky sú plne nastaviteľné. Podvozok bude navyše nastavený podľa hmotnosti konkrétneho zákazníka. Nečakajte ale elektronické nastavovanie alebo dokonca semiaktivne tlmenia ako u špičkových modelov veľkých značiek. Výstavný prototyp s číslom 01 nemá ani ABS, homologácia je však podľa Felgra stále v riešení. Všetky karosárske diely aj samonosná nádrž sú vyrobené z kompozitu vystuženého uhlíkovými vláknami. Karbónových dielov je na motocykli celkom 29 a zákazník si môže vybrať ich povrchovú úpravu, rovnako ako tvrdosť a farbu obšitie sedla.

Aj cez minimalistickú koncepciu a hojné nasadenie karbónu nie je FGR Midalu žiadna mušia váha, výrobca uvádza hmotnosť bez náplní 262 kg. Tak gigantický motor skrátka niečo váži. Ešte ťažší kaliber je ale cena. Konkrétnu sumu FGR neuvádza, hovorí sa však o orientačnej cene okolo 120 000 eur. Na oplátku ale záujemcovia dostanú skutočne exkluzívny tovar, Midalov sa má vyrábať tempom jednotiek kusov ročne. "Na rok 2017 zatiaľ počítame s dvoma motocyklami," povedal nám Felgr.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY