vytisknout velikost písma Ferrari znovu odmietlo špekulácie o SUV a výrobe motocyklov

Ferrari znovu odmietlo špekulácie o SUV a výrobe motocyklov

Registrácia nových obchodných značiek, patenty dvojvalcových vidlicových motorov a činnosť najbližšej konkurencie znova zdvihli vlnu špekulácií ohľadom výroby motocyklov a SUV pod značkou Ferrari. To ale teraz automobilka podľa magazínu Autocar rezolútne odmieta ako nezmysel.

V tomto si odchádzajúci šéf Luca di Montezemolo a nový šéf Sergio Marchionne výnimočne notujú. Žiadne SUV, motocykel alebo dokonca štvordverový sedan nie sú v plánoch automobilky na ďalšie roky. Niečo iné je zákazková výroba, ale zákazníci údajne ani také autá nevyžadujú.

Sergio Marchionne sa pôvodne myšlienke SUV nebránil, ale Luca di Montezemolo údajne hlavnému mužovi koncernu Fiat nápady aj vyhovoril. Marchionne dokonca zmiernil svoje plány navýšiť výrobu na 10 000 áut ročne. Vraj súčasných asi 7000 vozidiel ročne stačí.

Ferrari sa vraj chce teraz sústrediť vo väčšej miere na motošport a hlavne na formulu 1, kde sa značke posledné roky príliš nedarí. Ferrari predpokladá, že by sa malo na vrchol F1 vrátiť najneskôr do troch rokov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY