vytisknout velikost písma Ferrari znovu odmietlo špekulácie o SUV a výrobe motocyklov

Ferrari znovu odmietlo špekulácie o SUV a výrobe motocyklov

Registrácia nových obchodných značiek, patenty dvojvalcových vidlicových motorov a činnosť najbližšej konkurencie znova zdvihli vlnu špekulácií ohľadom výroby motocyklov a SUV pod značkou Ferrari. To ale teraz automobilka podľa magazínu Autocar rezolútne odmieta ako nezmysel.

V tomto si odchádzajúci šéf Luca di Montezemolo a nový šéf Sergio Marchionne výnimočne notujú. Žiadne SUV, motocykel alebo dokonca štvordverový sedan nie sú v plánoch automobilky na ďalšie roky. Niečo iné je zákazková výroba, ale zákazníci údajne ani také autá nevyžadujú.

Sergio Marchionne sa pôvodne myšlienke SUV nebránil, ale Luca di Montezemolo údajne hlavnému mužovi koncernu Fiat nápady aj vyhovoril. Marchionne dokonca zmiernil svoje plány navýšiť výrobu na 10 000 áut ročne. Vraj súčasných asi 7000 vozidiel ročne stačí.

Ferrari sa vraj chce teraz sústrediť vo väčšej miere na motošport a hlavne na formulu 1, kde sa značke posledné roky príliš nedarí. Ferrari predpokladá, že by sa malo na vrchol F1 vrátiť najneskôr do troch rokov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY