vytisknout velikost písma Ferrari už testuje turbomotor V8, na videu znie sľubne

Ferrari už testuje turbomotor V8, na videu znie sľubne

Na pohľad obyčajné Ferrari California, ktoré uvidíte v tomto "špionážnom" videu, má pod kapotou veľké tajomstvo: vidlicový osemvalec preplňovaný turbodúchadlom.

Automobilka z Maranella sa uchyľuje ku kombinácii priameho vstrekovania a preplňovania z rovnakého dôvodu ako všetci ostatní. Potrebuje zraziť nominálne emisie CO2 svojich modelov, aby nečelila vysokým pokutám. Na mnohých kľúčových trhoch sú navyše autá s vysokými emisiami zaťažené vyššou daňou alebo špeciálnou sadzbou, čo ich vo výsledku aj výrazne predražuje.

Žiadne technické podrobnosti o novom preplňovanom motora Ferrari nie sú v tejto chvíli známe.

Výkonný riaditeľ Amadeo Felisa už skôr prezradil, že firma míňa celú polovicu svojho rozpočtu na vývoj za technické riešenia smerujúce k zníženiu spotreby a emisií. Ako sa ale presvedčíte vo videu, Marranelčania nezabúdajú ani na zvuk. Zachytený prototyp znie úplne inak ako dnešná osemvalcová Ferrari s plochým kľukovým hriadeľom...

Hoci v posledných dvoch dekádach je Ferrari takmer synonymom pre atmosféricky plnené vysokootáčkové motory, v histórii značky má turbo pevné miesto. Preplňovaním sa totiž pýšili dve z najikonickejších Ferrari osemdesiatych rokov: F40 a 288 GTO.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY