vytisknout velikost písma Ferrari už testuje turbomotor V8, na videu znie sľubne

Ferrari už testuje turbomotor V8, na videu znie sľubne

Na pohľad obyčajné Ferrari California, ktoré uvidíte v tomto "špionážnom" videu, má pod kapotou veľké tajomstvo: vidlicový osemvalec preplňovaný turbodúchadlom.

Automobilka z Maranella sa uchyľuje ku kombinácii priameho vstrekovania a preplňovania z rovnakého dôvodu ako všetci ostatní. Potrebuje zraziť nominálne emisie CO2 svojich modelov, aby nečelila vysokým pokutám. Na mnohých kľúčových trhoch sú navyše autá s vysokými emisiami zaťažené vyššou daňou alebo špeciálnou sadzbou, čo ich vo výsledku aj výrazne predražuje.

Žiadne technické podrobnosti o novom preplňovanom motora Ferrari nie sú v tejto chvíli známe.

Výkonný riaditeľ Amadeo Felisa už skôr prezradil, že firma míňa celú polovicu svojho rozpočtu na vývoj za technické riešenia smerujúce k zníženiu spotreby a emisií. Ako sa ale presvedčíte vo videu, Marranelčania nezabúdajú ani na zvuk. Zachytený prototyp znie úplne inak ako dnešná osemvalcová Ferrari s plochým kľukovým hriadeľom...

Hoci v posledných dvoch dekádach je Ferrari takmer synonymom pre atmosféricky plnené vysokootáčkové motory, v histórii značky má turbo pevné miesto. Preplňovaním sa totiž pýšili dve z najikonickejších Ferrari osemdesiatych rokov: F40 a 288 GTO.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY