vytisknout velikost písma Ferrari už testuje turbomotor V8, na videu znie sľubne

Ferrari už testuje turbomotor V8, na videu znie sľubne

Na pohľad obyčajné Ferrari California, ktoré uvidíte v tomto "špionážnom" videu, má pod kapotou veľké tajomstvo: vidlicový osemvalec preplňovaný turbodúchadlom.

Automobilka z Maranella sa uchyľuje ku kombinácii priameho vstrekovania a preplňovania z rovnakého dôvodu ako všetci ostatní. Potrebuje zraziť nominálne emisie CO2 svojich modelov, aby nečelila vysokým pokutám. Na mnohých kľúčových trhoch sú navyše autá s vysokými emisiami zaťažené vyššou daňou alebo špeciálnou sadzbou, čo ich vo výsledku aj výrazne predražuje.

Žiadne technické podrobnosti o novom preplňovanom motora Ferrari nie sú v tejto chvíli známe.

Výkonný riaditeľ Amadeo Felisa už skôr prezradil, že firma míňa celú polovicu svojho rozpočtu na vývoj za technické riešenia smerujúce k zníženiu spotreby a emisií. Ako sa ale presvedčíte vo videu, Marranelčania nezabúdajú ani na zvuk. Zachytený prototyp znie úplne inak ako dnešná osemvalcová Ferrari s plochým kľukovým hriadeľom...

Hoci v posledných dvoch dekádach je Ferrari takmer synonymom pre atmosféricky plnené vysokootáčkové motory, v histórii značky má turbo pevné miesto. Preplňovaním sa totiž pýšili dve z najikonickejších Ferrari osemdesiatych rokov: F40 a 288 GTO.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY