vytisknout velikost písma Ferrari už testuje turbomotor V8, na videu znie sľubne

Ferrari už testuje turbomotor V8, na videu znie sľubne

Na pohľad obyčajné Ferrari California, ktoré uvidíte v tomto "špionážnom" videu, má pod kapotou veľké tajomstvo: vidlicový osemvalec preplňovaný turbodúchadlom.

Automobilka z Maranella sa uchyľuje ku kombinácii priameho vstrekovania a preplňovania z rovnakého dôvodu ako všetci ostatní. Potrebuje zraziť nominálne emisie CO2 svojich modelov, aby nečelila vysokým pokutám. Na mnohých kľúčových trhoch sú navyše autá s vysokými emisiami zaťažené vyššou daňou alebo špeciálnou sadzbou, čo ich vo výsledku aj výrazne predražuje.

Žiadne technické podrobnosti o novom preplňovanom motora Ferrari nie sú v tejto chvíli známe.

Výkonný riaditeľ Amadeo Felisa už skôr prezradil, že firma míňa celú polovicu svojho rozpočtu na vývoj za technické riešenia smerujúce k zníženiu spotreby a emisií. Ako sa ale presvedčíte vo videu, Marranelčania nezabúdajú ani na zvuk. Zachytený prototyp znie úplne inak ako dnešná osemvalcová Ferrari s plochým kľukovým hriadeľom...

Hoci v posledných dvoch dekádach je Ferrari takmer synonymom pre atmosféricky plnené vysokootáčkové motory, v histórii značky má turbo pevné miesto. Preplňovaním sa totiž pýšili dve z najikonickejších Ferrari osemdesiatych rokov: F40 a 288 GTO.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY