vytisknout velikost písma Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, kým to bude možné

Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, kým to bude možné

Čo by sa muselo stať, aby automobilka Ferrari prestala vyrábať tradičný vidlicový dvanásťvalec s atmosférickým nasávaním? Snáď jedine to, že by jej to úradníci zakázali. Inak sa bude Ferrari klasického motora držať tak dlho, ako to len bude možné.

Ohľadom nástupu preplňovaných osemvalcov a prípadne aj dvanásťvalcov sa špekulovalo po predstavení nového modelu Ferrari 488 GTB, ale britský Autocar uvádza, že má informácie z automobilky, ktoré preplňovanie dvanásťvalcov vyvracajú.

Klasické atmosférické nasávanie týmto legendárnym motorom zostane, ale príde elektrický systém s napätím 48 V. Budúce dvanásťvalce tak budú tzv. Mild-hybridy, teda stále budú hlavnou pohonnou jednotkou, ale použijú malý elektromotor a niečo na spôsob systému KERS. Ferrari si kvôli vysokej hmotnosti nemôže dovoliť zložité hybridné systémy.

To prinesie výhodu v možnosti nastavenia motora pre maximálny výkon vo vysokých otáčkach, pretože v nízkych otáčkach bude motor s krútiacim momentom pomáhať malý elektromotor. Budúce vrcholné Ferrari tak budú v mnohom pripomínať súčasný superšport LaFerrari.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY