vytisknout velikost písma Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, kým to bude možné

Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, kým to bude možné

Čo by sa muselo stať, aby automobilka Ferrari prestala vyrábať tradičný vidlicový dvanásťvalec s atmosférickým nasávaním? Snáď jedine to, že by jej to úradníci zakázali. Inak sa bude Ferrari klasického motora držať tak dlho, ako to len bude možné.

Ohľadom nástupu preplňovaných osemvalcov a prípadne aj dvanásťvalcov sa špekulovalo po predstavení nového modelu Ferrari 488 GTB, ale britský Autocar uvádza, že má informácie z automobilky, ktoré preplňovanie dvanásťvalcov vyvracajú.

Klasické atmosférické nasávanie týmto legendárnym motorom zostane, ale príde elektrický systém s napätím 48 V. Budúce dvanásťvalce tak budú tzv. Mild-hybridy, teda stále budú hlavnou pohonnou jednotkou, ale použijú malý elektromotor a niečo na spôsob systému KERS. Ferrari si kvôli vysokej hmotnosti nemôže dovoliť zložité hybridné systémy.

To prinesie výhodu v možnosti nastavenia motora pre maximálny výkon vo vysokých otáčkach, pretože v nízkych otáčkach bude motor s krútiacim momentom pomáhať malý elektromotor. Budúce vrcholné Ferrari tak budú v mnohom pripomínať súčasný superšport LaFerrari.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY