vytisknout velikost písma Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, kým to bude možné

Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, kým to bude možné

Čo by sa muselo stať, aby automobilka Ferrari prestala vyrábať tradičný vidlicový dvanásťvalec s atmosférickým nasávaním? Snáď jedine to, že by jej to úradníci zakázali. Inak sa bude Ferrari klasického motora držať tak dlho, ako to len bude možné.

Ohľadom nástupu preplňovaných osemvalcov a prípadne aj dvanásťvalcov sa špekulovalo po predstavení nového modelu Ferrari 488 GTB, ale britský Autocar uvádza, že má informácie z automobilky, ktoré preplňovanie dvanásťvalcov vyvracajú.

Klasické atmosférické nasávanie týmto legendárnym motorom zostane, ale príde elektrický systém s napätím 48 V. Budúce dvanásťvalce tak budú tzv. Mild-hybridy, teda stále budú hlavnou pohonnou jednotkou, ale použijú malý elektromotor a niečo na spôsob systému KERS. Ferrari si kvôli vysokej hmotnosti nemôže dovoliť zložité hybridné systémy.

To prinesie výhodu v možnosti nastavenia motora pre maximálny výkon vo vysokých otáčkach, pretože v nízkych otáčkach bude motor s krútiacim momentom pomáhať malý elektromotor. Budúce vrcholné Ferrari tak budú v mnohom pripomínať súčasný superšport LaFerrari.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY