vytisknout velikost písma Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, kým to bude možné

Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, kým to bude možné

Čo by sa muselo stať, aby automobilka Ferrari prestala vyrábať tradičný vidlicový dvanásťvalec s atmosférickým nasávaním? Snáď jedine to, že by jej to úradníci zakázali. Inak sa bude Ferrari klasického motora držať tak dlho, ako to len bude možné.

Ohľadom nástupu preplňovaných osemvalcov a prípadne aj dvanásťvalcov sa špekulovalo po predstavení nového modelu Ferrari 488 GTB, ale britský Autocar uvádza, že má informácie z automobilky, ktoré preplňovanie dvanásťvalcov vyvracajú.

Klasické atmosférické nasávanie týmto legendárnym motorom zostane, ale príde elektrický systém s napätím 48 V. Budúce dvanásťvalce tak budú tzv. Mild-hybridy, teda stále budú hlavnou pohonnou jednotkou, ale použijú malý elektromotor a niečo na spôsob systému KERS. Ferrari si kvôli vysokej hmotnosti nemôže dovoliť zložité hybridné systémy.

To prinesie výhodu v možnosti nastavenia motora pre maximálny výkon vo vysokých otáčkach, pretože v nízkych otáčkach bude motor s krútiacim momentom pomáhať malý elektromotor. Budúce vrcholné Ferrari tak budú v mnohom pripomínať súčasný superšport LaFerrari.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY