vytisknout velikost písma Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, kým to bude možné

Ferrari si ponechá atmosférický motor V12, kým to bude možné

Čo by sa muselo stať, aby automobilka Ferrari prestala vyrábať tradičný vidlicový dvanásťvalec s atmosférickým nasávaním? Snáď jedine to, že by jej to úradníci zakázali. Inak sa bude Ferrari klasického motora držať tak dlho, ako to len bude možné.

Ohľadom nástupu preplňovaných osemvalcov a prípadne aj dvanásťvalcov sa špekulovalo po predstavení nového modelu Ferrari 488 GTB, ale britský Autocar uvádza, že má informácie z automobilky, ktoré preplňovanie dvanásťvalcov vyvracajú.

Klasické atmosférické nasávanie týmto legendárnym motorom zostane, ale príde elektrický systém s napätím 48 V. Budúce dvanásťvalce tak budú tzv. Mild-hybridy, teda stále budú hlavnou pohonnou jednotkou, ale použijú malý elektromotor a niečo na spôsob systému KERS. Ferrari si kvôli vysokej hmotnosti nemôže dovoliť zložité hybridné systémy.

To prinesie výhodu v možnosti nastavenia motora pre maximálny výkon vo vysokých otáčkach, pretože v nízkych otáčkach bude motor s krútiacim momentom pomáhať malý elektromotor. Budúce vrcholné Ferrari tak budú v mnohom pripomínať súčasný superšport LaFerrari.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

dnes | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY