vytisknout velikost písma Ferrari pripravuje ostrý, o 200 kg ľahší a 30 k silnejší model F12 Speciale

Ferrari pripravuje ostrý, o 200 kg ľahší a 30 k silnejší model F12 Speciale

Koľko výkonu je na cestné auto už príliš? Ferrari sa domnieva, že takáto hranica neexistuje, takže už tak dosť rýchly model F12berlinetta prejde zásadnou prestavbou, aby mohla vzniknúť ešte ostrejšia verzia F12 Speciale.

Všetko sa bude točiť okolo znižovania hmotnosti a mierneho nárastu výkonu. Ako informuje britský Autocar, F12 Speciale má zhodiť až 200 kg a zároveň má jeho atmosférický dvanásťvalec 6,2 l posilniť zo 740 na až 770 koní.

Znižovanie hmotnosti sa bude týkať predovšetkým interiéru, odkiaľ zmizne luxusná výbava a zostane len to najnutnejšie. Budú tu vraj len holé panely, k dispozícii nebudú ani koberčeky alebo navigácia, aj keď niektoré prvky asi pôjde doobjednať.

Odľahčia sa ale aj napríklad sklá, kolesá a niektoré panely karosérie. S výkonom 770 koní a hmotnosťou asi 1430 kg (teda pomerom asi 540 koní na tonu) by sa Ferrari F12 Speciale dostalo do teritória vozidiel ako Porsche 918 Spyder či Lamborghini Aventador LP750-4 SV.

Zmenou prejde aj kalibrácia podvozku a záchrannej elektroniky, ale predovšetkým sa bude jednať o posledný klasický atmosférický dvanásťvalec. Všetky budúce modely Ferrari totiž už budú buď s preplňovaním, alebo s hybridným pohonom.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY