vytisknout velikost písma Ferrari pripravuje ostrý, o 200 kg ľahší a 30 k silnejší model F12 Speciale

Ferrari pripravuje ostrý, o 200 kg ľahší a 30 k silnejší model F12 Speciale

Koľko výkonu je na cestné auto už príliš? Ferrari sa domnieva, že takáto hranica neexistuje, takže už tak dosť rýchly model F12berlinetta prejde zásadnou prestavbou, aby mohla vzniknúť ešte ostrejšia verzia F12 Speciale.

Všetko sa bude točiť okolo znižovania hmotnosti a mierneho nárastu výkonu. Ako informuje britský Autocar, F12 Speciale má zhodiť až 200 kg a zároveň má jeho atmosférický dvanásťvalec 6,2 l posilniť zo 740 na až 770 koní.

Znižovanie hmotnosti sa bude týkať predovšetkým interiéru, odkiaľ zmizne luxusná výbava a zostane len to najnutnejšie. Budú tu vraj len holé panely, k dispozícii nebudú ani koberčeky alebo navigácia, aj keď niektoré prvky asi pôjde doobjednať.

Odľahčia sa ale aj napríklad sklá, kolesá a niektoré panely karosérie. S výkonom 770 koní a hmotnosťou asi 1430 kg (teda pomerom asi 540 koní na tonu) by sa Ferrari F12 Speciale dostalo do teritória vozidiel ako Porsche 918 Spyder či Lamborghini Aventador LP750-4 SV.

Zmenou prejde aj kalibrácia podvozku a záchrannej elektroniky, ale predovšetkým sa bude jednať o posledný klasický atmosférický dvanásťvalec. Všetky budúce modely Ferrari totiž už budú buď s preplňovaním, alebo s hybridným pohonom.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY