vytisknout velikost písma Ferrari pripravuje ostrý, o 200 kg ľahší a 30 k silnejší model F12 Speciale

Ferrari pripravuje ostrý, o 200 kg ľahší a 30 k silnejší model F12 Speciale

Koľko výkonu je na cestné auto už príliš? Ferrari sa domnieva, že takáto hranica neexistuje, takže už tak dosť rýchly model F12berlinetta prejde zásadnou prestavbou, aby mohla vzniknúť ešte ostrejšia verzia F12 Speciale.

Všetko sa bude točiť okolo znižovania hmotnosti a mierneho nárastu výkonu. Ako informuje britský Autocar, F12 Speciale má zhodiť až 200 kg a zároveň má jeho atmosférický dvanásťvalec 6,2 l posilniť zo 740 na až 770 koní.

Znižovanie hmotnosti sa bude týkať predovšetkým interiéru, odkiaľ zmizne luxusná výbava a zostane len to najnutnejšie. Budú tu vraj len holé panely, k dispozícii nebudú ani koberčeky alebo navigácia, aj keď niektoré prvky asi pôjde doobjednať.

Odľahčia sa ale aj napríklad sklá, kolesá a niektoré panely karosérie. S výkonom 770 koní a hmotnosťou asi 1430 kg (teda pomerom asi 540 koní na tonu) by sa Ferrari F12 Speciale dostalo do teritória vozidiel ako Porsche 918 Spyder či Lamborghini Aventador LP750-4 SV.

Zmenou prejde aj kalibrácia podvozku a záchrannej elektroniky, ale predovšetkým sa bude jednať o posledný klasický atmosférický dvanásťvalec. Všetky budúce modely Ferrari totiž už budú buď s preplňovaním, alebo s hybridným pohonom.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY