vytisknout velikost písma Ferrari prestane "predávať" vyslúžilé formule

Ferrari ako jedna z mála značiek naozaj "predáva" svoje pretekárske autá. Program F1 Corse Clienti ponúka jazdu s legendárnymi formulami. Moderné hybridné monoposty F1 ale k dispozícii nebudú, sú príliš drahé na prevádzku.
Ferrari prestane "predávať" vyslúžilé formule

Technické detaily okolo monopostov Formule 1 bývajú tajné a výrobcovia sa o svoje nápady len neradi delia. Ferrari však svoje vyslúžené formule dokonca predáva verejnosti. Ak patríte medzi tých finančne nezávislejších a zháňate nejakú novú okruhovú hračku (pretože už vás Porsche 911 GT3 Cup nebaví), je určite vyslúžilý monopost F1 od Ferrari príjemnou cestou, ako zabiť víkendové popoludnie.

To teraz končí. Ferrari už nebude predávať monoposty z novej preplňovanej hybridnej éry F1. Vždy sa na "nové" ojazdené auto čakalo tri až štyri roky (kvôli ochrane technológií), ale po tohtoročnej sezóne sa záujemcovia hybridných formulí s preplňovaným motorom už neodveziete. Automobilka ju prestane ponúkať. K dispozicii nebude model pre rok 2015 a ani tohtoročná verzia.

Dôvodom sú predovšetkým náklady. Prevádzka modernej formule je extrémne drahá a hybridný pohon zložitý na údržbu, prevádzku, nastavenie a hlavne transport. Marc Gené, bývalý pretekár F1, testovací jazdec Ferrari a hlavný inštruktor klientskeho programu Corse Clienti, britskému Autocaru potvrdil, že prevádzka moderných F1 by bol veľkým finančným sústom aj pre nezámožnejšiu klientelu. Len transport na miesto je kvôli použitým batériám a prísnym leteckým predpisom veľmi komplikovaný.

Po zložitých hybridoch bez poriadneho hučiaceho motora navyše nie je medzi klientmi taký dopyt. Všetci chcú klasické formuly zo Schumacherovej éry.

Ferrari bude ďalej ponúkať staršie monoposty z desaťvalcovej a osemvalcovej éry. Možno si požičať aj ešte staršie monoposty zo 70. a 80. rokov.

Najstaršie auto v ponuke je Ferrari 312T z roku 1975. Funguje to tak, že zaplatíte vstupný poplatok a následne si auto prenajímate. Často sa potom organizujú spoločné jazdy aj s programom Ferrari FXX. O programe F1 Corse Clienti si môžete prečítať na oficiálnych stránkach. Prevádzka formulí s atmosférickým motorom je síce tiež nákladná (aspon teda z pohľadu bežného smrteľníka), ale podľa Ferrari na ňom možno zarábať a údržba nie je zas tak komplikovaná.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY