vytisknout velikost písma Ferrari pre chudobných v roku 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 163 tisíc eur

Ferrari pre chudobných v roku 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 163 tisíc eur

Ak trpíte syndrómom chudobného milionára, teda máte síce dosť peňazí, ale nie toľko, aby ste mohli rozhadzovať za superšporty, ako sa vám zachce, máme pre vás dobrú správu. Ferrari skutočne príde do roku 2019 so svojím najlacnejším modelom.

Tvrdia to stránky Carbuzz, ktoré citujú twitter účet redaktora magazínu Motor Trend Jonny Liebermana. Ten hovoril so zástupcami koncernu FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) a tí mu potvrdili, že Ferrari skutočne vyvíja auto, ktoré sa zaradí pod model California. Bude slabšie a tiež lacnejšie, vlastne to bude najlacnejší model Ferrari v ponuke.

Automobilka Ferrari pripravuje pre tento model nový šesťvalec s dvomi turbodúchadlami. Ten by mal mať zdvihový objem 2,9 litra a výkon okolo 500 konských síl. Rovnaký motor sa dostane aj do modelu California, ale v kupé-kabriolete bude mať vyšší výkon.

Zaujímavé je, že lacné Ferrari, ktorého cenovka bude odhadom o asi 18 tisíc eur nižšia ako v prípade modelu California, dostane aj tradičnú manuálnu prevodovku. Šéf FCA Sergio Marchionne už raz vyhlásil, že model Ferrari priamo konkurujúci Porsche 911 Turbo by mu dával zmysel. Navyše do tejto kategórie teraz mieri aj Mercedes AMG GT.

Ferrari sa ale nechce stať masovým výrobcom, aj keď oznámilo navýšenie produkcie na 10 000 áut ročne. Je možné, že práve veľkosériová produkcia spadne na základný model s šesťvalcom a ostatné automobily Ferrari sa stanú exkluzívnejšími a bude ich menej. Značka je napríklad povestná tým, že si zákazníkov svojich vrcholných modelov vyberá.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY