vytisknout velikost písma Ferrari pre chudobných v roku 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 163 tisíc eur

Ferrari pre chudobných v roku 2019: Motor V6 biturbo a cenovka 163 tisíc eur

Ak trpíte syndrómom chudobného milionára, teda máte síce dosť peňazí, ale nie toľko, aby ste mohli rozhadzovať za superšporty, ako sa vám zachce, máme pre vás dobrú správu. Ferrari skutočne príde do roku 2019 so svojím najlacnejším modelom.

Tvrdia to stránky Carbuzz, ktoré citujú twitter účet redaktora magazínu Motor Trend Jonny Liebermana. Ten hovoril so zástupcami koncernu FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) a tí mu potvrdili, že Ferrari skutočne vyvíja auto, ktoré sa zaradí pod model California. Bude slabšie a tiež lacnejšie, vlastne to bude najlacnejší model Ferrari v ponuke.

Automobilka Ferrari pripravuje pre tento model nový šesťvalec s dvomi turbodúchadlami. Ten by mal mať zdvihový objem 2,9 litra a výkon okolo 500 konských síl. Rovnaký motor sa dostane aj do modelu California, ale v kupé-kabriolete bude mať vyšší výkon.

Zaujímavé je, že lacné Ferrari, ktorého cenovka bude odhadom o asi 18 tisíc eur nižšia ako v prípade modelu California, dostane aj tradičnú manuálnu prevodovku. Šéf FCA Sergio Marchionne už raz vyhlásil, že model Ferrari priamo konkurujúci Porsche 911 Turbo by mu dával zmysel. Navyše do tejto kategórie teraz mieri aj Mercedes AMG GT.

Ferrari sa ale nechce stať masovým výrobcom, aj keď oznámilo navýšenie produkcie na 10 000 áut ročne. Je možné, že práve veľkosériová produkcia spadne na základný model s šesťvalcom a ostatné automobily Ferrari sa stanú exkluzívnejšími a bude ich menej. Značka je napríklad povestná tým, že si zákazníkov svojich vrcholných modelov vyberá.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY