vytisknout velikost písma Ferrari odhaľuje ladenie aerodynamiky svojich monopostov pre Formulu 1

Zdá sa, že ďalšie tabu ohľadne konštrukcie špeciálov pre Formulu 1 padajú...
Ferrari odhaľuje ladenie aerodynamiky svojich monopostov pre Formulu 1

Ešte pred niekoľkými rokmi by bolo takmer nemysliteľné, aby sa na verejnosti objavili zábery monopostu Formuly 1 bez kapotáže alebo aby stajňa zverejnila detaily k svojim motorom. Doba sa ale mení a stajne F1 čoraz častejšie nechávajú nahliadnuť pod pokrievku svojho vývoja. Možno to bude aj tým, že najdôležitejšie prvky know-how sa z jednoduchej mechaniky presúvajú do sfér elektroniky a ďalších prvkov, ktoré voľným okom viditeľné nie sú...

Až pred niekoľkými týždňami sme vám vďaka tomu mohli nechať nahliadnuť do dielní stajne Infiniti Red Bull, a síce skrz sériu videí zachytávajúcich najzaujímavejšie momenty zo stavby ich monopostov pre Formulu 1. A teraz vám ponúkame sadu podobne koncipovaných krátkych filmov, ktoré však pochádzajú z tímu Scuderia Ferrari a sústredia sa na ladenie aerodynamiky.

Simone Resta, jeden z šéfkonštruktérov stajne Scuderia Ferrari, vám na nich vysvetlí, čo je to odpor vzduchu, vztlak, prítlak, skrátka všetko, čo je dôležité pre dosiahnutie ideálneho správania závodného špeciálu vo všetkých prevádzkových podmienkach a situáciách. Na svoje si na týchto snímkach prídu aj znalci, avšak ich názornosť a zrozumiteľnosť bude iste vyhovovať aj tým, ktorí toho o pretekárskych autách veľa nevedia.

 

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY