vytisknout velikost písma Ferrari odhaľuje ladenie aerodynamiky svojich monopostov pre Formulu 1

Zdá sa, že ďalšie tabu ohľadne konštrukcie špeciálov pre Formulu 1 padajú...
Ferrari odhaľuje ladenie aerodynamiky svojich monopostov pre Formulu 1

Ešte pred niekoľkými rokmi by bolo takmer nemysliteľné, aby sa na verejnosti objavili zábery monopostu Formuly 1 bez kapotáže alebo aby stajňa zverejnila detaily k svojim motorom. Doba sa ale mení a stajne F1 čoraz častejšie nechávajú nahliadnuť pod pokrievku svojho vývoja. Možno to bude aj tým, že najdôležitejšie prvky know-how sa z jednoduchej mechaniky presúvajú do sfér elektroniky a ďalších prvkov, ktoré voľným okom viditeľné nie sú...

Až pred niekoľkými týždňami sme vám vďaka tomu mohli nechať nahliadnuť do dielní stajne Infiniti Red Bull, a síce skrz sériu videí zachytávajúcich najzaujímavejšie momenty zo stavby ich monopostov pre Formulu 1. A teraz vám ponúkame sadu podobne koncipovaných krátkych filmov, ktoré však pochádzajú z tímu Scuderia Ferrari a sústredia sa na ladenie aerodynamiky.

Simone Resta, jeden z šéfkonštruktérov stajne Scuderia Ferrari, vám na nich vysvetlí, čo je to odpor vzduchu, vztlak, prítlak, skrátka všetko, čo je dôležité pre dosiahnutie ideálneho správania závodného špeciálu vo všetkých prevádzkových podmienkach a situáciách. Na svoje si na týchto snímkach prídu aj znalci, avšak ich názornosť a zrozumiteľnosť bude iste vyhovovať aj tým, ktorí toho o pretekárskych autách veľa nevedia.

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY