vytisknout velikost písma Ferrari odhaľuje ladenie aerodynamiky svojich monopostov pre Formulu 1

Zdá sa, že ďalšie tabu ohľadne konštrukcie špeciálov pre Formulu 1 padajú...
Ferrari odhaľuje ladenie aerodynamiky svojich monopostov pre Formulu 1

Ešte pred niekoľkými rokmi by bolo takmer nemysliteľné, aby sa na verejnosti objavili zábery monopostu Formuly 1 bez kapotáže alebo aby stajňa zverejnila detaily k svojim motorom. Doba sa ale mení a stajne F1 čoraz častejšie nechávajú nahliadnuť pod pokrievku svojho vývoja. Možno to bude aj tým, že najdôležitejšie prvky know-how sa z jednoduchej mechaniky presúvajú do sfér elektroniky a ďalších prvkov, ktoré voľným okom viditeľné nie sú...

Až pred niekoľkými týždňami sme vám vďaka tomu mohli nechať nahliadnuť do dielní stajne Infiniti Red Bull, a síce skrz sériu videí zachytávajúcich najzaujímavejšie momenty zo stavby ich monopostov pre Formulu 1. A teraz vám ponúkame sadu podobne koncipovaných krátkych filmov, ktoré však pochádzajú z tímu Scuderia Ferrari a sústredia sa na ladenie aerodynamiky.

Simone Resta, jeden z šéfkonštruktérov stajne Scuderia Ferrari, vám na nich vysvetlí, čo je to odpor vzduchu, vztlak, prítlak, skrátka všetko, čo je dôležité pre dosiahnutie ideálneho správania závodného špeciálu vo všetkých prevádzkových podmienkach a situáciách. Na svoje si na týchto snímkach prídu aj znalci, avšak ich názornosť a zrozumiteľnosť bude iste vyhovovať aj tým, ktorí toho o pretekárskych autách veľa nevedia.

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY