vytisknout velikost písma Ferrari odhaľuje ladenie aerodynamiky svojich monopostov pre Formulu 1

Zdá sa, že ďalšie tabu ohľadne konštrukcie špeciálov pre Formulu 1 padajú...
Ferrari odhaľuje ladenie aerodynamiky svojich monopostov pre Formulu 1

Ešte pred niekoľkými rokmi by bolo takmer nemysliteľné, aby sa na verejnosti objavili zábery monopostu Formuly 1 bez kapotáže alebo aby stajňa zverejnila detaily k svojim motorom. Doba sa ale mení a stajne F1 čoraz častejšie nechávajú nahliadnuť pod pokrievku svojho vývoja. Možno to bude aj tým, že najdôležitejšie prvky know-how sa z jednoduchej mechaniky presúvajú do sfér elektroniky a ďalších prvkov, ktoré voľným okom viditeľné nie sú...

Až pred niekoľkými týždňami sme vám vďaka tomu mohli nechať nahliadnuť do dielní stajne Infiniti Red Bull, a síce skrz sériu videí zachytávajúcich najzaujímavejšie momenty zo stavby ich monopostov pre Formulu 1. A teraz vám ponúkame sadu podobne koncipovaných krátkych filmov, ktoré však pochádzajú z tímu Scuderia Ferrari a sústredia sa na ladenie aerodynamiky.

Simone Resta, jeden z šéfkonštruktérov stajne Scuderia Ferrari, vám na nich vysvetlí, čo je to odpor vzduchu, vztlak, prítlak, skrátka všetko, čo je dôležité pre dosiahnutie ideálneho správania závodného špeciálu vo všetkých prevádzkových podmienkach a situáciách. Na svoje si na týchto snímkach prídu aj znalci, avšak ich názornosť a zrozumiteľnosť bude iste vyhovovať aj tým, ktorí toho o pretekárskych autách veľa nevedia.

 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY