vytisknout velikost písma Ferrari nestíha dodávať. Zvýši produkciu o 30% na 9 000 áut ročne

Ferrari nestíha dodávať. Zvýši produkciu o 30% na 9 000 áut ročne

Ferrari so vstupom na burzu oznámilo, že kvôli obrovskému dopytu z Číny a iných rozbiehajúcich sa trhov navýši produkciu o približne 30%, na 9 000 áut ročne do roku 2019. Zároveň je 9 000 áut ale strop, aby bola zachovaná exkluzivita. V súčasnej dobe Ferrari vyrába necelých 7 000 áut ročne.

Ferrari sa dlhú dobu bránilo nárastu produkcie, pretože sa obávalo o pokles exkluzívneho postavenia. Obmedzená výroba zároveň pomáhala držať ceny ojazdených Ferrari vysoko, čo tiež prispievalo k výnimočnému postavenie značky. Zatiaľ čo napríklad ojazdené Porsche si môže kúpiť skoro každý, aj ojazdené základné modely Ferrari stojí stále dosť peňazí.

Automobilka Ferrari si zrejme tiež pripravuje pôdu pre nové modely. Jedným takým má byť duchovný nástupca Ferrari Dino s preplňovaným šesťvalcom, čo má byť nový základný a najlacnejší model značky. V príprave je tiež modulárna hliníková platforma pre budúce modely, ktorá pomôže skrátiť čas vývoja a ušetrí ani nie náklady ako skôr výrobné kapacity.

Exkluzívne dvanásťvalcové modely naďalej zostanú vyhradené len pre úzku skupinu zákazníkov. Vo Ferrari vždy platilo, že vrcholné modely ste si museli zaslúžiť a nie len prísť s peniazmi. Je to snáď jediná automobilka na svete, ktorá si môže dovoliť vyberať si svojich vlastných zákazníkov.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

dnes | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY