vytisknout velikost písma Ferrari nestíha dodávať. Zvýši produkciu o 30% na 9 000 áut ročne

Ferrari nestíha dodávať. Zvýši produkciu o 30% na 9 000 áut ročne

Ferrari so vstupom na burzu oznámilo, že kvôli obrovskému dopytu z Číny a iných rozbiehajúcich sa trhov navýši produkciu o približne 30%, na 9 000 áut ročne do roku 2019. Zároveň je 9 000 áut ale strop, aby bola zachovaná exkluzivita. V súčasnej dobe Ferrari vyrába necelých 7 000 áut ročne.

Ferrari sa dlhú dobu bránilo nárastu produkcie, pretože sa obávalo o pokles exkluzívneho postavenia. Obmedzená výroba zároveň pomáhala držať ceny ojazdených Ferrari vysoko, čo tiež prispievalo k výnimočnému postavenie značky. Zatiaľ čo napríklad ojazdené Porsche si môže kúpiť skoro každý, aj ojazdené základné modely Ferrari stojí stále dosť peňazí.

Automobilka Ferrari si zrejme tiež pripravuje pôdu pre nové modely. Jedným takým má byť duchovný nástupca Ferrari Dino s preplňovaným šesťvalcom, čo má byť nový základný a najlacnejší model značky. V príprave je tiež modulárna hliníková platforma pre budúce modely, ktorá pomôže skrátiť čas vývoja a ušetrí ani nie náklady ako skôr výrobné kapacity.

Exkluzívne dvanásťvalcové modely naďalej zostanú vyhradené len pre úzku skupinu zákazníkov. Vo Ferrari vždy platilo, že vrcholné modely ste si museli zaslúžiť a nie len prísť s peniazmi. Je to snáď jediná automobilka na svete, ktorá si môže dovoliť vyberať si svojich vlastných zákazníkov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY