vytisknout velikost písma Ferrari nestíha dodávať. Zvýši produkciu o 30% na 9 000 áut ročne

Ferrari nestíha dodávať. Zvýši produkciu o 30% na 9 000 áut ročne

Ferrari so vstupom na burzu oznámilo, že kvôli obrovskému dopytu z Číny a iných rozbiehajúcich sa trhov navýši produkciu o približne 30%, na 9 000 áut ročne do roku 2019. Zároveň je 9 000 áut ale strop, aby bola zachovaná exkluzivita. V súčasnej dobe Ferrari vyrába necelých 7 000 áut ročne.

Ferrari sa dlhú dobu bránilo nárastu produkcie, pretože sa obávalo o pokles exkluzívneho postavenia. Obmedzená výroba zároveň pomáhala držať ceny ojazdených Ferrari vysoko, čo tiež prispievalo k výnimočnému postavenie značky. Zatiaľ čo napríklad ojazdené Porsche si môže kúpiť skoro každý, aj ojazdené základné modely Ferrari stojí stále dosť peňazí.

Automobilka Ferrari si zrejme tiež pripravuje pôdu pre nové modely. Jedným takým má byť duchovný nástupca Ferrari Dino s preplňovaným šesťvalcom, čo má byť nový základný a najlacnejší model značky. V príprave je tiež modulárna hliníková platforma pre budúce modely, ktorá pomôže skrátiť čas vývoja a ušetrí ani nie náklady ako skôr výrobné kapacity.

Exkluzívne dvanásťvalcové modely naďalej zostanú vyhradené len pre úzku skupinu zákazníkov. Vo Ferrari vždy platilo, že vrcholné modely ste si museli zaslúžiť a nie len prísť s peniazmi. Je to snáď jediná automobilka na svete, ktorá si môže dovoliť vyberať si svojich vlastných zákazníkov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY