vytisknout velikost písma Ferrari nestíha dodávať. Zvýši produkciu o 30% na 9 000 áut ročne

Ferrari nestíha dodávať. Zvýši produkciu o 30% na 9 000 áut ročne

Ferrari so vstupom na burzu oznámilo, že kvôli obrovskému dopytu z Číny a iných rozbiehajúcich sa trhov navýši produkciu o približne 30%, na 9 000 áut ročne do roku 2019. Zároveň je 9 000 áut ale strop, aby bola zachovaná exkluzivita. V súčasnej dobe Ferrari vyrába necelých 7 000 áut ročne.

Ferrari sa dlhú dobu bránilo nárastu produkcie, pretože sa obávalo o pokles exkluzívneho postavenia. Obmedzená výroba zároveň pomáhala držať ceny ojazdených Ferrari vysoko, čo tiež prispievalo k výnimočnému postavenie značky. Zatiaľ čo napríklad ojazdené Porsche si môže kúpiť skoro každý, aj ojazdené základné modely Ferrari stojí stále dosť peňazí.

Automobilka Ferrari si zrejme tiež pripravuje pôdu pre nové modely. Jedným takým má byť duchovný nástupca Ferrari Dino s preplňovaným šesťvalcom, čo má byť nový základný a najlacnejší model značky. V príprave je tiež modulárna hliníková platforma pre budúce modely, ktorá pomôže skrátiť čas vývoja a ušetrí ani nie náklady ako skôr výrobné kapacity.

Exkluzívne dvanásťvalcové modely naďalej zostanú vyhradené len pre úzku skupinu zákazníkov. Vo Ferrari vždy platilo, že vrcholné modely ste si museli zaslúžiť a nie len prísť s peniazmi. Je to snáď jediná automobilka na svete, ktorá si môže dovoliť vyberať si svojich vlastných zákazníkov.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY