vytisknout velikost písma Ferrari nestíha dodávať. Zvýši produkciu o 30% na 9 000 áut ročne

Ferrari nestíha dodávať. Zvýši produkciu o 30% na 9 000 áut ročne

Ferrari so vstupom na burzu oznámilo, že kvôli obrovskému dopytu z Číny a iných rozbiehajúcich sa trhov navýši produkciu o približne 30%, na 9 000 áut ročne do roku 2019. Zároveň je 9 000 áut ale strop, aby bola zachovaná exkluzivita. V súčasnej dobe Ferrari vyrába necelých 7 000 áut ročne.

Ferrari sa dlhú dobu bránilo nárastu produkcie, pretože sa obávalo o pokles exkluzívneho postavenia. Obmedzená výroba zároveň pomáhala držať ceny ojazdených Ferrari vysoko, čo tiež prispievalo k výnimočnému postavenie značky. Zatiaľ čo napríklad ojazdené Porsche si môže kúpiť skoro každý, aj ojazdené základné modely Ferrari stojí stále dosť peňazí.

Automobilka Ferrari si zrejme tiež pripravuje pôdu pre nové modely. Jedným takým má byť duchovný nástupca Ferrari Dino s preplňovaným šesťvalcom, čo má byť nový základný a najlacnejší model značky. V príprave je tiež modulárna hliníková platforma pre budúce modely, ktorá pomôže skrátiť čas vývoja a ušetrí ani nie náklady ako skôr výrobné kapacity.

Exkluzívne dvanásťvalcové modely naďalej zostanú vyhradené len pre úzku skupinu zákazníkov. Vo Ferrari vždy platilo, že vrcholné modely ste si museli zaslúžiť a nie len prísť s peniazmi. Je to snáď jediná automobilka na svete, ktorá si môže dovoliť vyberať si svojich vlastných zákazníkov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY