vytisknout velikost písma Ferrari navýši produkciu o 40%. Vyrábať bude 10 000 áut ročne

Ferrari navýši produkciu o 40%. Vyrábať bude 10 000 áut ročne

Sotva šéf automobilky Luca di Montezemolo oznámil svoj ​​odchod z vedenia legendárnej talianskej značky, už sa veci rýchlo začínajú meniť. Riaditeľ koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne, ktorý sa fakticky stáva doterajšou najvyššej postavou Ferrari, predniesol plán na zvýšenie produkcie zo siedmich na desať tisíc áut ročne.

Luca di Montezemolo sa dlho snažil odolávať tlaku trhu a úmyselne držal výrobu nízko, aby si Ferrari zachovalo ikonický a výnimočný status. Obmedzené ročné dodávky tiež pomáhajú držať cenu vozidiel veľmi vysoko a zaručujú jej len veľmi pozvoľný pokles, ak vôbec nejaký.

Sergio Marchionne to ale evidentne vidí inak a vraj existuje potenciál vyrábať asi 10 000 áut ročne. To je o takmer 43% viac než koľko plánoval vyrábať di Montezemolo do roku 2018. Podľa Marchionneho sa tvoria nezmyselne dlhé poradovníky a zákazníkov to vraj otravuje. No sám Marchionne v minulosti vyhlásil, že príliš vysoké predaje, povedzme na hranici 15 000 áut, už sú pre značku nebezpečné.

Ferrari v súčasnosti predáva hromadne iba osemvalcové modely California a 458 Italia. Ak chcete dvanásťvalec, musíte si ho zaslúžiť a automobilka sa sama rozhodne, či vám ho predá. A keď máte zálusk na niektorý z exkluzívnych modelov, napríklad nové LaFerrari, máte smolu, ak už nevlastníte aspoň Enzo, F50, F40 alebo 288 GTO.

Evidentne tak nehrozí, že by sa z Ferrari stala masovka. Aj desať tisíc áut ročne je hlboko pod dopytom, ktorý najmä v Ázii neustále rastie. No pri vyššej produkcii základných modelov sa môže stať, že ich cena bude na trhu ojazdených áut klesať rýchlejšie. Pre šetrných nadšencov je to ale celkom pekná vyhliadka...

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY