vytisknout velikost písma Ferrari navýši produkciu o 40%. Vyrábať bude 10 000 áut ročne

Ferrari navýši produkciu o 40%. Vyrábať bude 10 000 áut ročne

Sotva šéf automobilky Luca di Montezemolo oznámil svoj ​​odchod z vedenia legendárnej talianskej značky, už sa veci rýchlo začínajú meniť. Riaditeľ koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne, ktorý sa fakticky stáva doterajšou najvyššej postavou Ferrari, predniesol plán na zvýšenie produkcie zo siedmich na desať tisíc áut ročne.

Luca di Montezemolo sa dlho snažil odolávať tlaku trhu a úmyselne držal výrobu nízko, aby si Ferrari zachovalo ikonický a výnimočný status. Obmedzené ročné dodávky tiež pomáhajú držať cenu vozidiel veľmi vysoko a zaručujú jej len veľmi pozvoľný pokles, ak vôbec nejaký.

Sergio Marchionne to ale evidentne vidí inak a vraj existuje potenciál vyrábať asi 10 000 áut ročne. To je o takmer 43% viac než koľko plánoval vyrábať di Montezemolo do roku 2018. Podľa Marchionneho sa tvoria nezmyselne dlhé poradovníky a zákazníkov to vraj otravuje. No sám Marchionne v minulosti vyhlásil, že príliš vysoké predaje, povedzme na hranici 15 000 áut, už sú pre značku nebezpečné.

Ferrari v súčasnosti predáva hromadne iba osemvalcové modely California a 458 Italia. Ak chcete dvanásťvalec, musíte si ho zaslúžiť a automobilka sa sama rozhodne, či vám ho predá. A keď máte zálusk na niektorý z exkluzívnych modelov, napríklad nové LaFerrari, máte smolu, ak už nevlastníte aspoň Enzo, F50, F40 alebo 288 GTO.

Evidentne tak nehrozí, že by sa z Ferrari stala masovka. Aj desať tisíc áut ročne je hlboko pod dopytom, ktorý najmä v Ázii neustále rastie. No pri vyššej produkcii základných modelov sa môže stať, že ich cena bude na trhu ojazdených áut klesať rýchlejšie. Pre šetrných nadšencov je to ale celkom pekná vyhliadka...

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY