vytisknout velikost písma Ferrari navýši produkciu o 40%. Vyrábať bude 10 000 áut ročne

Ferrari navýši produkciu o 40%. Vyrábať bude 10 000 áut ročne

Sotva šéf automobilky Luca di Montezemolo oznámil svoj ​​odchod z vedenia legendárnej talianskej značky, už sa veci rýchlo začínajú meniť. Riaditeľ koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne, ktorý sa fakticky stáva doterajšou najvyššej postavou Ferrari, predniesol plán na zvýšenie produkcie zo siedmich na desať tisíc áut ročne.

Luca di Montezemolo sa dlho snažil odolávať tlaku trhu a úmyselne držal výrobu nízko, aby si Ferrari zachovalo ikonický a výnimočný status. Obmedzené ročné dodávky tiež pomáhajú držať cenu vozidiel veľmi vysoko a zaručujú jej len veľmi pozvoľný pokles, ak vôbec nejaký.

Sergio Marchionne to ale evidentne vidí inak a vraj existuje potenciál vyrábať asi 10 000 áut ročne. To je o takmer 43% viac než koľko plánoval vyrábať di Montezemolo do roku 2018. Podľa Marchionneho sa tvoria nezmyselne dlhé poradovníky a zákazníkov to vraj otravuje. No sám Marchionne v minulosti vyhlásil, že príliš vysoké predaje, povedzme na hranici 15 000 áut, už sú pre značku nebezpečné.

Ferrari v súčasnosti predáva hromadne iba osemvalcové modely California a 458 Italia. Ak chcete dvanásťvalec, musíte si ho zaslúžiť a automobilka sa sama rozhodne, či vám ho predá. A keď máte zálusk na niektorý z exkluzívnych modelov, napríklad nové LaFerrari, máte smolu, ak už nevlastníte aspoň Enzo, F50, F40 alebo 288 GTO.

Evidentne tak nehrozí, že by sa z Ferrari stala masovka. Aj desať tisíc áut ročne je hlboko pod dopytom, ktorý najmä v Ázii neustále rastie. No pri vyššej produkcii základných modelov sa môže stať, že ich cena bude na trhu ojazdených áut klesať rýchlejšie. Pre šetrných nadšencov je to ale celkom pekná vyhliadka...

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY