vytisknout velikost písma Ferrari navýši produkciu o 40%. Vyrábať bude 10 000 áut ročne

Ferrari navýši produkciu o 40%. Vyrábať bude 10 000 áut ročne

Sotva šéf automobilky Luca di Montezemolo oznámil svoj ​​odchod z vedenia legendárnej talianskej značky, už sa veci rýchlo začínajú meniť. Riaditeľ koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne, ktorý sa fakticky stáva doterajšou najvyššej postavou Ferrari, predniesol plán na zvýšenie produkcie zo siedmich na desať tisíc áut ročne.

Luca di Montezemolo sa dlho snažil odolávať tlaku trhu a úmyselne držal výrobu nízko, aby si Ferrari zachovalo ikonický a výnimočný status. Obmedzené ročné dodávky tiež pomáhajú držať cenu vozidiel veľmi vysoko a zaručujú jej len veľmi pozvoľný pokles, ak vôbec nejaký.

Sergio Marchionne to ale evidentne vidí inak a vraj existuje potenciál vyrábať asi 10 000 áut ročne. To je o takmer 43% viac než koľko plánoval vyrábať di Montezemolo do roku 2018. Podľa Marchionneho sa tvoria nezmyselne dlhé poradovníky a zákazníkov to vraj otravuje. No sám Marchionne v minulosti vyhlásil, že príliš vysoké predaje, povedzme na hranici 15 000 áut, už sú pre značku nebezpečné.

Ferrari v súčasnosti predáva hromadne iba osemvalcové modely California a 458 Italia. Ak chcete dvanásťvalec, musíte si ho zaslúžiť a automobilka sa sama rozhodne, či vám ho predá. A keď máte zálusk na niektorý z exkluzívnych modelov, napríklad nové LaFerrari, máte smolu, ak už nevlastníte aspoň Enzo, F50, F40 alebo 288 GTO.

Evidentne tak nehrozí, že by sa z Ferrari stala masovka. Aj desať tisíc áut ročne je hlboko pod dopytom, ktorý najmä v Ázii neustále rastie. No pri vyššej produkcii základných modelov sa môže stať, že ich cena bude na trhu ojazdených áut klesať rýchlejšie. Pre šetrných nadšencov je to ale celkom pekná vyhliadka...

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY