vytisknout velikost písma Ferrari navýši produkciu o 40%. Vyrábať bude 10 000 áut ročne

Ferrari navýši produkciu o 40%. Vyrábať bude 10 000 áut ročne

Sotva šéf automobilky Luca di Montezemolo oznámil svoj ​​odchod z vedenia legendárnej talianskej značky, už sa veci rýchlo začínajú meniť. Riaditeľ koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne, ktorý sa fakticky stáva doterajšou najvyššej postavou Ferrari, predniesol plán na zvýšenie produkcie zo siedmich na desať tisíc áut ročne.

Luca di Montezemolo sa dlho snažil odolávať tlaku trhu a úmyselne držal výrobu nízko, aby si Ferrari zachovalo ikonický a výnimočný status. Obmedzené ročné dodávky tiež pomáhajú držať cenu vozidiel veľmi vysoko a zaručujú jej len veľmi pozvoľný pokles, ak vôbec nejaký.

Sergio Marchionne to ale evidentne vidí inak a vraj existuje potenciál vyrábať asi 10 000 áut ročne. To je o takmer 43% viac než koľko plánoval vyrábať di Montezemolo do roku 2018. Podľa Marchionneho sa tvoria nezmyselne dlhé poradovníky a zákazníkov to vraj otravuje. No sám Marchionne v minulosti vyhlásil, že príliš vysoké predaje, povedzme na hranici 15 000 áut, už sú pre značku nebezpečné.

Ferrari v súčasnosti predáva hromadne iba osemvalcové modely California a 458 Italia. Ak chcete dvanásťvalec, musíte si ho zaslúžiť a automobilka sa sama rozhodne, či vám ho predá. A keď máte zálusk na niektorý z exkluzívnych modelov, napríklad nové LaFerrari, máte smolu, ak už nevlastníte aspoň Enzo, F50, F40 alebo 288 GTO.

Evidentne tak nehrozí, že by sa z Ferrari stala masovka. Aj desať tisíc áut ročne je hlboko pod dopytom, ktorý najmä v Ázii neustále rastie. No pri vyššej produkcii základných modelov sa môže stať, že ich cena bude na trhu ojazdených áut klesať rýchlejšie. Pre šetrných nadšencov je to ale celkom pekná vyhliadka...

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY