vytisknout velikost písma Ferrari LaFerrari už zase musí ísť do servisu. A hneď dvakrát

Ferrari LaFerrari už zase musí ísť do servisu. A hneď dvakrát

Kvůli americkým úradom musí hybridný superšport Ferrari LaFerrari už opäť do servisov. Na popud úradu NHTSA bolo nútené Ferrari zvolať vozidlá kvôli kontrole tlaku v pneumatikách a tiež kvôli integrovaným opierkam hlavy v sedačkách.

laferrari 01.jpglaferrari 02.jpglaferrari 03.jpgNástupca Enza poháňa atmosférický dvanásťvalec 6,3 l s výkonom 800 koní, ktorý sa vie roztočiť do 9250 ot./min. Spolu so systémom KERS ale tento superšport dokáže poslať na zadné kolesá až 963 koní. Na dvestovku akceleruje za sedem sekúnd

Kontrola tlaku v pneumatikách, ktorá podľa amerických úradov nezobrazuje správne informácie, musí byť prekalibrovaná. Vraj by si mohol vodič Ferrari po defekte myslieť, že sa nič nedeje, a pokračovať v jazde.

Problém opierok hlavy sa týka celkovo 85 áut vyrobených medzi 15. májom 2014 a 4. marcom 2015. Opierka v príplatkových sedačkách údajne neposkytuje dostatočnú ochranu pri náraze zozadu.

Ferrari LaFerrari už muselo raz do servisu kvôli palivovej nádrži, ktorú automobilka preventívne menila. Nebol hlásený ale žiadny únik paliva alebo nehoda, išlo o preventívnu akciu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY