vytisknout velikost písma Ferrari GTC4Lusso T dostalo osemvalec a nižšiu cenovku

Krútiaci moment osemvalca dokonca prekonáva motor V12
Ferrari GTC4Lusso T dostalo osemvalec a nižšiu cenovku

Cestovné Ferrari GTC4 Lusso je nástupca modelu FF. Doteraz sa ponúkalo s tradičným atmosférickým dvanásťvalcom. Teraz ale automobilka rozširuje ponuku motorov pre tento model aj o preplňovaný osemvalec, ktorý poznáme napríklad z kabrioletu Ferrari California alebo z Ferrari 488 GTB.

Dvanásťvalec v ponuke zostáva, osemvalec tak vlastne len prináša nižšiu cenovku (zatiaľ ju nepoznáme) a trochu horšie dynamické parametre. A pohon len zadných kolies.Ferrari GTC4 Lusso T je aj historicky vôbec prvé štvormiestne Ferrari s preplňovaným motorom. A s tou "horšou" dynamikou to nebude tak strašné, pretože osemvalec 3,9 l dosahuje najvyšší výkon 449 kW (610 k) v 7500 min-1 a krútiaci moment 760 Nm, dostupný v rozmedzí 3000 a 5250 min-1, atmosférický dvanásťvalec dokonca prekonáva.

Ferrari-GTC4_Lusso_T-2017-1600-01.jpgFerrari-GTC4_Lusso_T-2017-1600-04.jpg

Ferrari tradične neuvádza najvyššiu rýchlosť ani zrýchlenie. Dvanásťvalec akceleruje na 100 km/h za 3,4 sekundy, pri osemvalci s pohonom iba zadných kolies očakávame o niečo nižšiu hodnotu. Najvyššia rýchlosť 335 km/h sa asi tiež zníži. Nové "lacné" Ferrari si však ponecháva aktívne natáčania zadnej nápravy a všetky vymoženosti "veľkého" modelu.

V základe je naďalej sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Novinkou je potom modernizovaný palubný systém s dotykovým displejom s uhlopriečkou 10,25 ". Premiéru si nové Ferrari odbije na autosalóne v Paríži a prvý zákazníci by sa ho mali dočkať na jar 2017.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY