vytisknout velikost písma Ferrari GTC4Lusso T dostalo osemvalec a nižšiu cenovku

Krútiaci moment osemvalca dokonca prekonáva motor V12
Ferrari GTC4Lusso T dostalo osemvalec a nižšiu cenovku

Cestovné Ferrari GTC4 Lusso je nástupca modelu FF. Doteraz sa ponúkalo s tradičným atmosférickým dvanásťvalcom. Teraz ale automobilka rozširuje ponuku motorov pre tento model aj o preplňovaný osemvalec, ktorý poznáme napríklad z kabrioletu Ferrari California alebo z Ferrari 488 GTB.

Dvanásťvalec v ponuke zostáva, osemvalec tak vlastne len prináša nižšiu cenovku (zatiaľ ju nepoznáme) a trochu horšie dynamické parametre. A pohon len zadných kolies.Ferrari GTC4 Lusso T je aj historicky vôbec prvé štvormiestne Ferrari s preplňovaným motorom. A s tou "horšou" dynamikou to nebude tak strašné, pretože osemvalec 3,9 l dosahuje najvyšší výkon 449 kW (610 k) v 7500 min-1 a krútiaci moment 760 Nm, dostupný v rozmedzí 3000 a 5250 min-1, atmosférický dvanásťvalec dokonca prekonáva.

Ferrari-GTC4_Lusso_T-2017-1600-01.jpgFerrari-GTC4_Lusso_T-2017-1600-04.jpg

Ferrari tradične neuvádza najvyššiu rýchlosť ani zrýchlenie. Dvanásťvalec akceleruje na 100 km/h za 3,4 sekundy, pri osemvalci s pohonom iba zadných kolies očakávame o niečo nižšiu hodnotu. Najvyššia rýchlosť 335 km/h sa asi tiež zníži. Nové "lacné" Ferrari si však ponecháva aktívne natáčania zadnej nápravy a všetky vymoženosti "veľkého" modelu.

V základe je naďalej sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Novinkou je potom modernizovaný palubný systém s dotykovým displejom s uhlopriečkou 10,25 ". Premiéru si nové Ferrari odbije na autosalóne v Paríži a prvý zákazníci by sa ho mali dočkať na jar 2017.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY