vytisknout velikost písma Ferrari GTC4Lusso T dostalo osemvalec a nižšiu cenovku

Krútiaci moment osemvalca dokonca prekonáva motor V12
Ferrari GTC4Lusso T dostalo osemvalec a nižšiu cenovku

Cestovné Ferrari GTC4 Lusso je nástupca modelu FF. Doteraz sa ponúkalo s tradičným atmosférickým dvanásťvalcom. Teraz ale automobilka rozširuje ponuku motorov pre tento model aj o preplňovaný osemvalec, ktorý poznáme napríklad z kabrioletu Ferrari California alebo z Ferrari 488 GTB.

Dvanásťvalec v ponuke zostáva, osemvalec tak vlastne len prináša nižšiu cenovku (zatiaľ ju nepoznáme) a trochu horšie dynamické parametre. A pohon len zadných kolies.Ferrari GTC4 Lusso T je aj historicky vôbec prvé štvormiestne Ferrari s preplňovaným motorom. A s tou "horšou" dynamikou to nebude tak strašné, pretože osemvalec 3,9 l dosahuje najvyšší výkon 449 kW (610 k) v 7500 min-1 a krútiaci moment 760 Nm, dostupný v rozmedzí 3000 a 5250 min-1, atmosférický dvanásťvalec dokonca prekonáva.

Ferrari-GTC4_Lusso_T-2017-1600-01.jpgFerrari-GTC4_Lusso_T-2017-1600-04.jpg

Ferrari tradične neuvádza najvyššiu rýchlosť ani zrýchlenie. Dvanásťvalec akceleruje na 100 km/h za 3,4 sekundy, pri osemvalci s pohonom iba zadných kolies očakávame o niečo nižšiu hodnotu. Najvyššia rýchlosť 335 km/h sa asi tiež zníži. Nové "lacné" Ferrari si však ponecháva aktívne natáčania zadnej nápravy a všetky vymoženosti "veľkého" modelu.

V základe je naďalej sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Novinkou je potom modernizovaný palubný systém s dotykovým displejom s uhlopriečkou 10,25 ". Premiéru si nové Ferrari odbije na autosalóne v Paríži a prvý zákazníci by sa ho mali dočkať na jar 2017.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY