vytisknout velikost písma Ferrari GTC4Lusso T dostalo osemvalec a nižšiu cenovku

Krútiaci moment osemvalca dokonca prekonáva motor V12
Ferrari GTC4Lusso T dostalo osemvalec a nižšiu cenovku

Cestovné Ferrari GTC4 Lusso je nástupca modelu FF. Doteraz sa ponúkalo s tradičným atmosférickým dvanásťvalcom. Teraz ale automobilka rozširuje ponuku motorov pre tento model aj o preplňovaný osemvalec, ktorý poznáme napríklad z kabrioletu Ferrari California alebo z Ferrari 488 GTB.

Dvanásťvalec v ponuke zostáva, osemvalec tak vlastne len prináša nižšiu cenovku (zatiaľ ju nepoznáme) a trochu horšie dynamické parametre. A pohon len zadných kolies.Ferrari GTC4 Lusso T je aj historicky vôbec prvé štvormiestne Ferrari s preplňovaným motorom. A s tou "horšou" dynamikou to nebude tak strašné, pretože osemvalec 3,9 l dosahuje najvyšší výkon 449 kW (610 k) v 7500 min-1 a krútiaci moment 760 Nm, dostupný v rozmedzí 3000 a 5250 min-1, atmosférický dvanásťvalec dokonca prekonáva.

Ferrari-GTC4_Lusso_T-2017-1600-01.jpgFerrari-GTC4_Lusso_T-2017-1600-04.jpg

Ferrari tradične neuvádza najvyššiu rýchlosť ani zrýchlenie. Dvanásťvalec akceleruje na 100 km/h za 3,4 sekundy, pri osemvalci s pohonom iba zadných kolies očakávame o niečo nižšiu hodnotu. Najvyššia rýchlosť 335 km/h sa asi tiež zníži. Nové "lacné" Ferrari si však ponecháva aktívne natáčania zadnej nápravy a všetky vymoženosti "veľkého" modelu.

V základe je naďalej sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Novinkou je potom modernizovaný palubný systém s dotykovým displejom s uhlopriečkou 10,25 ". Premiéru si nové Ferrari odbije na autosalóne v Paríži a prvý zákazníci by sa ho mali dočkať na jar 2017.

Test jazdenky: Ford Mondeo už má svoje roky a pekných kusov je menej

Test jazdenky: Ford Mondeo už má svoje roky a pekných kusov je menej

25. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

24. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY