vytisknout velikost písma Ferrari GTC4Lusso T dostalo osemvalec a nižšiu cenovku

Krútiaci moment osemvalca dokonca prekonáva motor V12
Ferrari GTC4Lusso T dostalo osemvalec a nižšiu cenovku

Cestovné Ferrari GTC4 Lusso je nástupca modelu FF. Doteraz sa ponúkalo s tradičným atmosférickým dvanásťvalcom. Teraz ale automobilka rozširuje ponuku motorov pre tento model aj o preplňovaný osemvalec, ktorý poznáme napríklad z kabrioletu Ferrari California alebo z Ferrari 488 GTB.

Dvanásťvalec v ponuke zostáva, osemvalec tak vlastne len prináša nižšiu cenovku (zatiaľ ju nepoznáme) a trochu horšie dynamické parametre. A pohon len zadných kolies.Ferrari GTC4 Lusso T je aj historicky vôbec prvé štvormiestne Ferrari s preplňovaným motorom. A s tou "horšou" dynamikou to nebude tak strašné, pretože osemvalec 3,9 l dosahuje najvyšší výkon 449 kW (610 k) v 7500 min-1 a krútiaci moment 760 Nm, dostupný v rozmedzí 3000 a 5250 min-1, atmosférický dvanásťvalec dokonca prekonáva.

Ferrari-GTC4_Lusso_T-2017-1600-01.jpgFerrari-GTC4_Lusso_T-2017-1600-04.jpg

Ferrari tradične neuvádza najvyššiu rýchlosť ani zrýchlenie. Dvanásťvalec akceleruje na 100 km/h za 3,4 sekundy, pri osemvalci s pohonom iba zadných kolies očakávame o niečo nižšiu hodnotu. Najvyššia rýchlosť 335 km/h sa asi tiež zníži. Nové "lacné" Ferrari si však ponecháva aktívne natáčania zadnej nápravy a všetky vymoženosti "veľkého" modelu.

V základe je naďalej sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Novinkou je potom modernizovaný palubný systém s dotykovým displejom s uhlopriečkou 10,25 ". Premiéru si nové Ferrari odbije na autosalóne v Paríži a prvý zákazníci by sa ho mali dočkať na jar 2017.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY