vytisknout velikost písma Ferrari FXX K: Talianska raketa dostala 1050 koní a upravenú aerodynamiku

Ferrari FXX K: Talianska raketa dostala 1050 koní a upravenú aerodynamiku

LaFerrari dostalo ostrejšieho súrodenca. Ten sa volá FXX K, má výkon presahujúci hranicu 1000 koní, ponúka systém KERS a dôkladne vylepšený motor. Škoda, že si Ferrari zatiaľ nechalo pre seba údaje o zrýchlení z nuly na stovku a maximálnej rýchlosti.

Základom tohto stroja je vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,2 litra. Ten dostal na rozdiel od sériového LaFerrari nové vačkové hriadele, mechanické zdvihátka ventilov, nové sacie potrubie a výfukový systém, ktorý bol vylepšený v tom smere, že z neho zmizli všetky tlmiče. Celkový výkon činí 632 kW (860 k) pri 9200 ot./min a krútiaci moment motora ponúkne 750 Nm pri 6500 ot./min. Štandardná verzia ponúka 588 kW (800 k) a 700 Nm.

Spaľovacej jednotke však pomáha ešte elektromotor s výkonom 140 kW (190 k). Ten má v štandarde o 20 kW menej. Celkový výkon tohto hybridného systému dosahuje na 772 kW (1050 k) a krútiaci moment presahuje 900 Nm. Vodič navyše môže využiť systém KERS (Kynetic Energy Recovery System). Ten funguje v štyroch režimoch: qualify, Long Run, Manual Boost a Fast Charge. Prvý menovaný pracuje naplno, ale len krátko. Druhý naopak pracuje dlhšiu dobu, Fast Charge je zameraný na dobíjanie a manuálny režim netreba popisovať.

Úpravy na karosérii zahŕňajú mnoho zmien. Jednou z nich je napríklad predný spojler, ktorý je o tri centimetre nižšie než tomu je u bežnej verzie. Viac než podrobnejší popis ďalších detailov ale povie fakt, že sa podarilo zlepšiť prítlak o päťdesiat percent. V rýchlosti 230 km/h tlačí na FXX K 540 kilogramov.

Koľko presne exemplárov mieni Ferrari vyrobiť a za koľko ich bude predávať, to ešte zverejnené nebolo. Autá ale budú ponúknuté exkluzívnej skupine zákazníkov, takže je celkom zrejmé, že nás cena aj počet kusov vlastne ani zaujímať nemusí.

fxxk_1.jpgfxxk_2.jpgfxxk_4.jpgfxxk_5.jpgfxxk_6.jpgfxxk_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY