vytisknout velikost písma Ferrari FXX K: Talianska raketa dostala 1050 koní a upravenú aerodynamiku

Ferrari FXX K: Talianska raketa dostala 1050 koní a upravenú aerodynamiku

LaFerrari dostalo ostrejšieho súrodenca. Ten sa volá FXX K, má výkon presahujúci hranicu 1000 koní, ponúka systém KERS a dôkladne vylepšený motor. Škoda, že si Ferrari zatiaľ nechalo pre seba údaje o zrýchlení z nuly na stovku a maximálnej rýchlosti.

Základom tohto stroja je vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,2 litra. Ten dostal na rozdiel od sériového LaFerrari nové vačkové hriadele, mechanické zdvihátka ventilov, nové sacie potrubie a výfukový systém, ktorý bol vylepšený v tom smere, že z neho zmizli všetky tlmiče. Celkový výkon činí 632 kW (860 k) pri 9200 ot./min a krútiaci moment motora ponúkne 750 Nm pri 6500 ot./min. Štandardná verzia ponúka 588 kW (800 k) a 700 Nm.

Spaľovacej jednotke však pomáha ešte elektromotor s výkonom 140 kW (190 k). Ten má v štandarde o 20 kW menej. Celkový výkon tohto hybridného systému dosahuje na 772 kW (1050 k) a krútiaci moment presahuje 900 Nm. Vodič navyše môže využiť systém KERS (Kynetic Energy Recovery System). Ten funguje v štyroch režimoch: qualify, Long Run, Manual Boost a Fast Charge. Prvý menovaný pracuje naplno, ale len krátko. Druhý naopak pracuje dlhšiu dobu, Fast Charge je zameraný na dobíjanie a manuálny režim netreba popisovať.

Úpravy na karosérii zahŕňajú mnoho zmien. Jednou z nich je napríklad predný spojler, ktorý je o tri centimetre nižšie než tomu je u bežnej verzie. Viac než podrobnejší popis ďalších detailov ale povie fakt, že sa podarilo zlepšiť prítlak o päťdesiat percent. V rýchlosti 230 km/h tlačí na FXX K 540 kilogramov.

Koľko presne exemplárov mieni Ferrari vyrobiť a za koľko ich bude predávať, to ešte zverejnené nebolo. Autá ale budú ponúknuté exkluzívnej skupine zákazníkov, takže je celkom zrejmé, že nás cena aj počet kusov vlastne ani zaujímať nemusí.

fxxk_1.jpgfxxk_2.jpgfxxk_4.jpgfxxk_5.jpgfxxk_6.jpgfxxk_3.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY