vytisknout velikost písma Ferrari FXX K: Talianska raketa dostala 1050 koní a upravenú aerodynamiku

Ferrari FXX K: Talianska raketa dostala 1050 koní a upravenú aerodynamiku

LaFerrari dostalo ostrejšieho súrodenca. Ten sa volá FXX K, má výkon presahujúci hranicu 1000 koní, ponúka systém KERS a dôkladne vylepšený motor. Škoda, že si Ferrari zatiaľ nechalo pre seba údaje o zrýchlení z nuly na stovku a maximálnej rýchlosti.

Základom tohto stroja je vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,2 litra. Ten dostal na rozdiel od sériového LaFerrari nové vačkové hriadele, mechanické zdvihátka ventilov, nové sacie potrubie a výfukový systém, ktorý bol vylepšený v tom smere, že z neho zmizli všetky tlmiče. Celkový výkon činí 632 kW (860 k) pri 9200 ot./min a krútiaci moment motora ponúkne 750 Nm pri 6500 ot./min. Štandardná verzia ponúka 588 kW (800 k) a 700 Nm.

Spaľovacej jednotke však pomáha ešte elektromotor s výkonom 140 kW (190 k). Ten má v štandarde o 20 kW menej. Celkový výkon tohto hybridného systému dosahuje na 772 kW (1050 k) a krútiaci moment presahuje 900 Nm. Vodič navyše môže využiť systém KERS (Kynetic Energy Recovery System). Ten funguje v štyroch režimoch: qualify, Long Run, Manual Boost a Fast Charge. Prvý menovaný pracuje naplno, ale len krátko. Druhý naopak pracuje dlhšiu dobu, Fast Charge je zameraný na dobíjanie a manuálny režim netreba popisovať.

Úpravy na karosérii zahŕňajú mnoho zmien. Jednou z nich je napríklad predný spojler, ktorý je o tri centimetre nižšie než tomu je u bežnej verzie. Viac než podrobnejší popis ďalších detailov ale povie fakt, že sa podarilo zlepšiť prítlak o päťdesiat percent. V rýchlosti 230 km/h tlačí na FXX K 540 kilogramov.

Koľko presne exemplárov mieni Ferrari vyrobiť a za koľko ich bude predávať, to ešte zverejnené nebolo. Autá ale budú ponúknuté exkluzívnej skupine zákazníkov, takže je celkom zrejmé, že nás cena aj počet kusov vlastne ani zaujímať nemusí.

fxxk_1.jpgfxxk_2.jpgfxxk_4.jpgfxxk_5.jpgfxxk_6.jpgfxxk_3.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY