vytisknout velikost písma Ferrari FXX K: Talianska raketa dostala 1050 koní a upravenú aerodynamiku

Ferrari FXX K: Talianska raketa dostala 1050 koní a upravenú aerodynamiku

LaFerrari dostalo ostrejšieho súrodenca. Ten sa volá FXX K, má výkon presahujúci hranicu 1000 koní, ponúka systém KERS a dôkladne vylepšený motor. Škoda, že si Ferrari zatiaľ nechalo pre seba údaje o zrýchlení z nuly na stovku a maximálnej rýchlosti.

Základom tohto stroja je vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,2 litra. Ten dostal na rozdiel od sériového LaFerrari nové vačkové hriadele, mechanické zdvihátka ventilov, nové sacie potrubie a výfukový systém, ktorý bol vylepšený v tom smere, že z neho zmizli všetky tlmiče. Celkový výkon činí 632 kW (860 k) pri 9200 ot./min a krútiaci moment motora ponúkne 750 Nm pri 6500 ot./min. Štandardná verzia ponúka 588 kW (800 k) a 700 Nm.

Spaľovacej jednotke však pomáha ešte elektromotor s výkonom 140 kW (190 k). Ten má v štandarde o 20 kW menej. Celkový výkon tohto hybridného systému dosahuje na 772 kW (1050 k) a krútiaci moment presahuje 900 Nm. Vodič navyše môže využiť systém KERS (Kynetic Energy Recovery System). Ten funguje v štyroch režimoch: qualify, Long Run, Manual Boost a Fast Charge. Prvý menovaný pracuje naplno, ale len krátko. Druhý naopak pracuje dlhšiu dobu, Fast Charge je zameraný na dobíjanie a manuálny režim netreba popisovať.

Úpravy na karosérii zahŕňajú mnoho zmien. Jednou z nich je napríklad predný spojler, ktorý je o tri centimetre nižšie než tomu je u bežnej verzie. Viac než podrobnejší popis ďalších detailov ale povie fakt, že sa podarilo zlepšiť prítlak o päťdesiat percent. V rýchlosti 230 km/h tlačí na FXX K 540 kilogramov.

Koľko presne exemplárov mieni Ferrari vyrobiť a za koľko ich bude predávať, to ešte zverejnené nebolo. Autá ale budú ponúknuté exkluzívnej skupine zákazníkov, takže je celkom zrejmé, že nás cena aj počet kusov vlastne ani zaujímať nemusí.

fxxk_1.jpgfxxk_2.jpgfxxk_4.jpgfxxk_5.jpgfxxk_6.jpgfxxk_3.jpg

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY